Εκδόθηκε Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ
ΦΕΚ 204/Β/9-2-2012 ) από τα Υπουργεία Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιμ. Αλλαγής, και Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων με την οποία καθορίστηκαν νέα όρια για -κοινοτικά εκσυγχρονισμένους- δείκτες αξιολόγησης περιβαλλοντικού θορύβου που προέρχεται από συγκοινωνιακά έργα.
Με την ΚΥΑ αυτή επιτυγχάνεται εκσυγχρονισμός και αναβάθμιση κριτηρίων και ορίων συγκοινωνιακού θορύβου που ισχύουν σχεδόν επί μια εικοσαετία. Οι δείκτες και τα όρια εστιάζουν στην ανάγκη αντιμετώπισης οδικού, σιδηροδρομικού και αεροπορικού θορύβου σε εφαρμογή της σχετικής κοινοτικής Οδηγίας 2002/49/ΕΚ για την αξιολόγηση και διαχείριση του περιβαλλοντικού θορύβου.
Οι δείκτες αυτοί, είναι οι :
Lden = Ισοδύναμη Συνεχής Στάθμη Θορύβου 24ώρου (Lημέρας-απογεύματος-νύκτας), και
Lnight = Ισοδύναμη Συνεχής Στάθμη Θορύβου Νύκτας (Lνύχτας), η οποία με την σειρά της, αντιπροσωπεύει την σταθερή εκείνη στάθμη θορύβου, η οποία στην χρονική περίοδο "νύχτας" από 23:00-07:00, εκφράζει την διατάραξη του ύπνου από τον συγκοινωνιακό θόρυβο
Οι δείκτες και οι τιμές των ορίων των προαναφερθέντων δεικτών βασίστηκαν:
• στο επίπεδο προστασίας του περιβάλλοντος και ασφάλειας της υγείας που παρέχουν,
• στην υποχρέωση εναρμόνισης και τήρησης σχετικών κοινοτικών διατάξεων, και
• στις επιπτώσεις από το κόστος αντιμετώπισης που επιφέρουν
Για τον δείκτη της Ισοδύναμης Συνεχούς Στάθμης Θορύβου Lden, τέθηκε το όριο των 70 dB(A) ενώ για τον δείκτη Lnight το όριο των 60 dB(A).
Επισημαίνεται ότι είναι η πρώτη φορά που υιοθετείται στην χώρα μας αυστηρότερο όριο συγκοινωνιακού θορύβου για την νυκτερινή περίοδο.
Η ΚΥΑ προβλέπει επίσης, σε περιπτώσεις όπου απαιτείται ειδική ακουστική προστασία, να παρέχεται δυνατότητα για περαιτέρω μειώσεις των ανωτέρω δεικτών κατά 5-10 dB(A) μέσω Κοινής Υπουργικής Απόφασης που θα εκδίδεται κατά περίπτωση για συγκεκριμένο συγκοινωνιακό έργο και βάσει τεκμηριωμένης μελέτης αναγκαιότητας και κόστους-οφέλους.
Αριθμ. οικ. 211773/12 (ΦΕΚ 1367 Β/27-4-2012) : Καθορισμός Δεικτών Αξιολόγησης και Ανωτάτων Επιτρεπομένων Ορίων Δεικτών Περιβαλλοντικού Θορύβου που προέρχεται από την λειτουργία συγκοινωνιακών έργων, τεχνικές προδιαγραφές ειδικών ακουστικών μελετών υπολογισμού και εφαρμογής (ΕΑΜΥΕ) αντιθορυβικών πετασμάτων, προδιαγραφές προγραμμάτων παρακολούθησης περιβαλλοντικού θορύβου και άλλες διατάξεις.
No comments:
Post a Comment