Ο δήμος μας έκανε διαγωνισμό στις 7/11/11 για την μεταφορά μαθητών πρωτοβάθμιας και δευτεροβαθμιας εκπαίδευσης για το σχολικό έτος 2011-2012 με προϋπολογισμό 540 χιλιάδες Ευρώ. Ο διαγωνισμός κηρύχτηκε άγονος και το δημοτικό συμβούλιο στις 12/12/12 αποφάσισε ανάθεση με διαπραγμάτευση. Τι γίνεται όμως φέτος;
Μέχρι το τέλος του σχολικού έτους παρατείνονται οι ισχύουσες συμβάσεις για τη μεταφορά των 200.000 μαθητών. Η ρύθμιση αυτή εισήχθη με τροπολογία που κατέθεσε ο υφυπουργός Εσωτερικών Π. Κουκουλόπουλος σε νομοσχέδιο του Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, που ψηφίστηκε στις 21 Φεβρουαρίου. Ειδικότερα η διάταξη προβλέπει ότι: «Οι συμβάσεις που έχουν συνάψει οι περιφέρειες για τη μεταφορά μαθητών και παρατάθηκαν σύμφωνα με το άρθρο 70 του ν.4002/2011 (Α’ 180) παρατείνονται έως την 30ή Ιουνίου 2012». Ουσιαστικά δηλαδή οι Περιφέρειες είναι αρμόδιες να παρατείνουν τις συμβάσεις που ίσχυαν μέχρι 28 Φεβρουαρίου ως τις 30 Ιουνίου.
Αυτό θα ισχύσει για τις περιπτώσεις που έχουν προκύψει κενά δρομολόγια λόγω αδυναμίας των μεταφορέων να συμφωνήσουν με τους αρμόδιους φορείς. Οι νέες συμβάσεις θα συναφθούν με τη διαδικασία της απευθείας ανάθεσης.
Το υπουργείο Εσωτερικών τη Τρίτη 28 Φεβρουαρίου εξέδωσε εγκύκλιο μέσω της οποίας δίδονται αναλυτικές οδηγίες για τις διαδικασίες που θα ακολουθήσουν εφεξής οι δήμοι και οι περιφέρειες.
Μέχρι σήμερα πάντως, μεταφορείς, υπουργείο Εσωτερικών και Αυτοδιοίκηση έχουν δώσει μάχη προκειμένου να ολοκληρωθεί η σχετική προσπάθεια που έχει ξεκινήσει από την αρχή του σχολικού έτους.
Το «κούρεμα» που έχει γίνει στο κόστος μεταφοράς είχε ως αποτέλεσμα, οπως στο δήμο μας, ΚΤΕΛ και ιδιοκτήτες ταξί να αρνούνται να συμμετάσχουν στη διαδικασία καθώς θεωρούν ασύμφορη πλέον τη μεταφορά των μαθητών. Μάλιστα σε αρκετές περιπτώσεις οι μεταφορείς υποστηρίζουν ότι δεν είναι σε θέση να καλύψουν ούτε το κόστος των καυσίμων.
Δεν είναι λίγες οι περιοχές όπου οι κάτοικοι και οι φορείς κινητοποιήθηκαν το τελευταίο διάστημα προκειμένου να εκφράσουν τη διαμαρτυρία τους για την υφιστάμενη κατάσταση. Γονείς και μαθητές διαμαρτύρονται για τα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί, ενώ οι μεταφορείς ζητούν να υπάρξει ειδική ρύθμιση προκειμένου να τροποποιηθεί η πρόβλεψη ως προς το κόστος μεταφοράς καθώς αυτό επηρεάζεται, εκτός από τη γεωγραφική ιδιαιτερότητα της κάθε περιοχής και από το κόστος των καυσίμων. Για παράδειγμα η τιμή καύσιμου που λήφθηκε υπόψη κατά τη μελέτη των νέων αλλαγών και μειώσεων ήταν το 1,5 ευρώ ανά λίτρο. Αυτό το κόστος έχει αλλάξει ανά περιοχή, για παράδειγμα στα Κύθηρα, η μέση τιμή καυσίμου πριν από μερικές ημέρες ήταν 1,68 ευρώ ανά λίτρο.
Η άλλη όψη του νομίσματος
Μπορεί στην πλειονότητα των περιπτώσεων η Τοπική Αυτοδιοίκηση και οι μεταφορείς να μην κατάφεραν να βρουν τη χρυσή τομή ωστόσο, σύμφωνα με το ρεπορτάζ, σε αρκετές περιοχές οι δήμαρχοι κατάφεραν να προχωρήσουν στην κάλυψη των κενών με την καταβολή του κόστους στους γονείς των μαθητών. Για παράδειγμα σε μια περιοχή οι γονείς συμφώνησαν με τις αρμόδιες αρχές να εισπράττουν το ποσό που τους αναλογεί και στη συνέχεια να μεταφέρουν οι ίδιοι τα παιδιά τους στο σχολείο. Σε άλλη περίπτωση οι γονείς “παραχώρησαν” την αποζημίωση της μεταφοράς σε συγχωριανό τους που ήταν άνεργος. Αυτός έναντι ενός αντιτίμου περίπου 800 ευρώ μηνιαίως δέχθηκε να αναλάβει τη μεταφορά των παιδιών. Με δεδομένη αυτή την κατάσταση, οι γνώστες του προβλήματος υποστηρίζουν ότι για να «σπάσει το απόστημα» της εκμετάλλευσης από συγκεκριμένα συμφέροντα θα πρέπει να εξασφαλιστούν από τη μία περισσότερες εναλλακτικές λύσεις και από την άλλη να αυξηθεί, έστω και λίγο, το κόστος καυσίμων
πηγή: localit.gr
No comments:
Post a Comment