Ο κ. Τζαχρήστος ορίζεται υπεύθυνος του Κέντρου Δια Βίου Μάθησης με αναπληρωτή του τον κ. Σκουμπρή (φωτογραφία των δύο από την πρόσφατη "αποστολή" στο Urgup, ανάμεσα τους ο αντιδήμαρχος κ. Καντζούρας) |
Το δημοτικό συμβούλιο αποφάσισε την ίδρυση Κέντρου Δια Βίου Μάθησης στο Δήμο Μαντουδίου Λίμνης Αγίας Άννας, σύμφωνα με το άρθρο 8. του Ν. 3879/2010.
Χώρος Διοίκησης: Ορίζεται ως χώρος Διοίκησης η πρώην αίθουσα αντιδημάρχων στο ισόγειο του Δημοτικού Καταστήματος Αγίας Άννας και εναλλακτικά αίθουσα στο ισόγειο του Δημοτικού Καταστήματος Μαντουδίου.
Χώροι εκπαίδευσης: Επίσης ορίζονται ως χώροι εκπαίδευσης οι αίθουσες συνεδριάσεων των Δημοτικών Καταστημάτων Αγίας Άννας και Μαντουδίου, οι αίθουσες διδασκαλίας του Δημοτικού Σχολείου Λίμνης, καθώς και οι αίθουσες πληροφορικής του Γυμνασίου Αγίας Άννας, του Γυμνασίου Μαντουδίου και του Δημοτικού Σχολείου Λίμνης.
2. Τη συμμετοχή του Δήμου στην 923/01.11.2012 ανοιχτή πρόσκληση της Γενικής Γραμματείας Δ.Β.Μ. για το Έργο «ΚΕΝΤΡΟ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΔΗΜΩΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΩΝ ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΚΑΙ ΝΟΤΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ» και εκχωρεί στο Δήμαρχο κ. Ανέστη Ψαρρό την αρμοδιότητα υπογραφής της σχετικής Προγραμματικής Σύμβασης.
Υπέυθυνοι: Ορίζει ως Υπεύθυνο Εκπρόσωπο του Δήμου μας, το Δημοτικό Σύμβουλο κ. Χρήστο Τζαχρήστο, με αναπληρωτή του τον Δημοτικό Υπάλληλο κ. Νίκο Σκουμπρή
"Τα προγράμματα που οι Δήμοι προτείνουν πρέπει να ανταποκρίνονται στις τοπικές ανάγκες υποστήριξης και την προώθηση της οικονομικής, κοινωνικής, πολιτιστικής και προσωπικής ανάπτυξης των δημοτών τους."
Κέντρα Δια Βίου Μάθησης – Προγράμματα Εθνικής Εμβέλειας και Προγράμματα Τοπικής Εμβέλειας
Η Γενική Γραμματεία Διά Βίου Μάθησης (Γ.Γ.Δ.Β.Μ.) του Υπουργείου Παιδείας Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού και το Ίδρυμα Νεολαίας και Διά Βίου Μάθησης (Ι.ΝΕ.ΔΙ.ΒΙ.Μ.), μετά από συνεργασία με την Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδας (Κ.Ε.Δ.Ε.), καλούν τους Δήμους της επικράτειας σε υποβολή εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την ένταξή τους στις Πράξεις «Κέντρα Δια Βίου Μάθησης – Προγράμματα Εθνικής Εμβέλειας και Προγράμματα Τοπικής Εμβέλειας», προκειμένου να υλοποιηθούν προγράμματα Γενικής Εκπαίδευσης Ενηλίκων μέσω των «Κέντρων Διά Βίου Μάθησης» (Κ.Δ.Β.Μ), που οι Δήμοι ιδρύουν σύμφωνα με το Ν.3879/2010.
Η συμμετοχή των πολιτών – δημοτών στα προγράμματα Γενικής Εκπαίδευσης Ενηλίκων έχει ως κύριους στόχους:
· τη δημιουργία θετικής στάσης ως προς τη μάθηση και ενίσχυση των ίσων ευκαιριών πρόσβασης στην εκπαίδευση κάθε πολίτη,
· την ενίσχυση της ικανότητας προσαρμογής στις γνωστικές απαιτήσεις ενός συνεχώς εξελισσόμενου κοινωνικο-οικονομικού χώρου δράσης των ενηλίκων πολιτών,
· τη σύνδεση ή επανασύνδεση με την εκπαιδευτική διαδικασία ενηλίκων πολιτών,
· την ενίσχυση των δυνατοτήτων πρόσβασης στην αγορά εργασίας, καθώς και της διατήρησης της θέσηςεργασίας ή της επαγγελματικής εξέλιξης,
· τη συμμετοχή στην «κοινωνία της γνώσης και της πληροφορίας» και πρόσβαση στις νέες εργασιακές, οικονομικές, κοινωνικές και πολιτιστικές ευκαιρίες,
· την αναβάθμιση των συνθηκών εκπαίδευσης, εργασίας και κοινωνικής κατάστασης ευάλωτων κοινωνικών ομάδων του πληθυσμού,
· την ανάπτυξη της ενεργού ιδιότητας του πολίτη,
· τη δημιουργική αξιοποίηση του ελεύθερου χρόνου στο πεδίο του πολιτισμού,
· την ενίσχυση της ισότητας των δύο φύλων
Τα προγράμματα Γενικής Εκπαίδευσης Ενηλίκων, που θα υλοποιηθούν μέσω των ανωτέρω Πράξεων διακρίνονται σε:
α) Προγράμματα Εθνικής Εμβέλειας που οι Δήμοι επιλέγουν από διαθέσιμο Πίνακα προγραμμάτων, και ο οποίος εκφράζει τις Εθνικές και Ευρωπαϊκές Πολιτικές σε θέματα Διά Βίου μάθησης Ενηλίκων.
β) Προγράμματα Τοπικής Εμβέλειας, που οι Δήμοι προτείνουν και τα οποία ανταποκρίνονται στις τοπικές ανάγκες υποστήριξης και την προώθηση της οικονομικής, κοινωνικής, πολιτιστικής και προσωπικής ανάπτυξης των δημοτών τους.
Η υποστήριξη της οποίας θα τύχουν οι Δήμοι, οι οποίοι θα ενταχθούν στις ανωτέρω πράξεις συνίσταται:
1. στην επιλογή, αμοιβή, καθοδήγηση παρακολούθηση και αξιολόγηση από το Ι.ΝΕ.ΔΙ.ΒΙ.Μ. του προσωπικού που προβλέπεται για την υποστήριξη των Κ.Δ.Β.Μ. (Υπεύθυνοι Εκπαίδευσης, Ανάπτυξης και Διασφάλισης Ποιότητας με χρέη επιστημονικού συμβούλου του Δήμου και οργάνωσης της εκπαιδευτικής διαδικασίας και Εκπαιδευτές),
2. στην κάλυψη των δαπανών για την οργάνωση και την υλοποίηση των Προγραμμάτων Εθνικής και Τοπικήςεμβέλειας στα τμήματα των Κ.Δ.Β.Μ.,
3. στην ανάπτυξη υποστηρικτικών εργαλείων για τα Κ.Δ.Β.Μ. (Εργαλείο ανίχνευσης εκπαιδευτικών αναγκώνσε τοπικό επίπεδο, πρότυπο ανάπτυξης εκπαιδευτικών υλικών κλπ), και
4. στη συνολική επιστημονική και διοικητική υποστήριξη των Κ.Δ.Β.Μ. στο πλαίσιο της υλοποίησης των εγκεκριμένων Πράξεων «Κέντρα Δια Βίου Μάθησης Προγράμματα Εθνικής Εμβέλειας και Προγράμματα Τοπικής Εμβέλειας»
Οι Δήμοι, οι οποίοι θα ενταχθούν στις ανωτέρω Πράξεις αναλαμβάνουν:
1. τη διάθεση των χώρων διοίκησης και εκπαίδευσης του Κ.Δ.Β.Μ., σύμφωνα με τις προδιαγραφές που αναφέρονται κατωτέρω (βλ. ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ),
2. τον ορισμό Υπευθύνου Εκπροσώπου του Δήμου, ως συνεργάτη για την υλοποίηση των Πράξεων, ο οποίος θα έχει τις ακόλουθες αρμοδιότητες:
· Ανάπτυξη τοπικής Επικοινωνιακής Πολιτικής του Κ.Δ.Β.Μ.
· Ανίχνευση τοπικών εκπαιδευτικών αναγκών.
· Ενημέρωση ενηλίκων πολιτών επί των παρεχόμενων εκπαιδευτικών προγραμμάτων.
· Συγκέντρωση αιτήσεων εκπαιδευομένων.
· Προώθηση τοπικών προγραμμάτων Δήμων.
· Διοργάνωση και προώθηση τοπικών εκδηλώσεων.
3. την υποστήριξη της επικοινωνιακής πολιτικής του Κ.Δ.Β.Μ. σε τοπικό επίπεδο,
4. την υποδοχή αιτήσεων υποψηφίων εκπαιδευομένων,
5. την επιλογή των εκπαιδευομένων και την οργάνωση των αντίστοιχων τμημάτων με την υποστήριξη τουΥπεύθυνου Εκπαίδευσης, Ανάπτυξης και Διασφάλισης Ποιότητας.
6. την έκδοση βεβαιώσεων παρακολούθησης, οι οποίες συνυπογράφονται από το Δήμο και το Ι.ΝΕ.ΔΙ.ΒΙ.Μ.
Οι Δήμοι, οι οποίοι θα ανταποκριθούν στην πρόσκληση, θα υπογράψουν κοινή Προγραμματική Σύμβαση για τηνένταξή τους στις ως άνω Πράξεις με τη Γενική Γραμματεία Διά Βίου Μάθησης (Γ.Γ.Δ.Β.Μ.) και το Ίδρυμα Νεολαίαςκαι Διά Βίου Μάθησης (Ι.ΝΕ.ΔΙ.ΒΙ.Μ.).
ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ
Για τη συμμετοχή του Δήμου στην παρούσα Πρόσκληση και την ένταξή του στις ανωτέρω πράξεις ισχύουν οι κατωτέρω υποχρεωτικές προϋποθέσεις:
1. Ίδρυση Κ.Δ.Β.Μ. με βάση το Ν. 3879/2010.
2. Απόφαση Δ.Σ. περί συμμετοχής στις Πράξεις.
3. Απόφαση Δ.Σ. περί ορισμού Υπευθύνου Εκπροσώπου του Δήμου.
4. Διάθεση χώρου Διοίκησης και χώρου(ων) εκπαίδευσης (μη τυπικής/άτυπης ή τυπικής εκπαίδευσης)
5. Διασφάλιση λειτουργίας του χώρου διοίκησης και του(ων) χώρου(ων) εκπαίδευσης σε απογευματινές ώρες
6. Ύπαρξη στοιχειώδους εξοπλισμού στο χώρο διοίκησης και τον(ους) χώρο(ους) εκπαίδευσης
7. Ύπαρξη στοιχειωδών προϋποθέσεων λειτουργίας (τηλέφωνο - INTERNET, θέρμανση, ύδρευση, τουαλέτες) στο χώρο διοίκησης.
8. Διάθεση στοιχειωδών προϋποθέσεων λειτουργίας (θέρμανση, ύδρευση, τουαλέτες) στους χώρους
εκπαίδευσης.
9. Διασφάλιση προσβασιμότητας Α.ΜΕ.Α. στο χώρο διοίκησης και τουλάχιστον σε ένα χώρο(ους) εκπαίδευσης
10. Υποχρεωτική επιλογή Προγραμμάτων Εκπαίδευσης Εθνικής Εμβέλειας
11. Υποχρεωτική επιλογή Προγραμμάτων Ευάλωτων Κοινωνικά Ομάδων (εκτός και αν αποδεδειγμένα δεν υπάρχουν εντός της διοικητική ευθύνης του Δήμου Ευάλωτες Κοινωνικά Ομάδες)
Συμβούλιο Διά Βίου Μάθησης και Σύνδεσης με την Απασχόληση
126 δήμοι σε όλη τη χώρα έχουν ιδρύσει για την εκπαίδευση ενηλίκων
Το υπουργείο Παιδείας προχωράει σε αποκέντρωση των υπηρεσιών στη Διά Βίου Μάθηση (ΔΒΜ). Αυτό ανακοίνωσε ο υπουργός Παιδείας κ. Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος κατά τη συνεδρίαση την Τρίτη του Συμβουλίου Διά Βίου Μάθησης και Σύνδεσης με την Απασχόληση, κατά την οποία παρουσιάσθηκε η Έκθεση για την Ελλάδα, για το έτος 2012.
Ο υπουργός Παιδείας μιλώντας κατά την εναρκτήρια συνεδρίαση, επισήμανε μεταξύ άλλων: «Σήμερα, 126 δήμοι σε όλη τη χώρα έχουν ιδρύσει Κέντρα Δια Βίου Μάθησης για την εκπαίδευση ενηλίκων και από το Σεπτέμβρη του 2013 τα δημόσια ΙΕΚ περνούν στις Περιφέρειες, με στόχο την ουσιαστική τους αναβάθμιση, αλλά και κυριότερα, την ενίσχυση των τοπικών παραγωγικών δυνάμεων μέσω της επαγγελματικής εκπαίδευσης και της κατάρτισης.
Η συγκρότηση του Συμβουλίου Διά Βίου Μάθησης και Σύνδεσης με την Απασχόληση, είναι χωρίς αμφιβολία μια εξαιρετική πρωτοβουλία. Συνηθίζουμε όμως στην Ελλάδα, οι καλές πρωτοβουλίες να μένουν στα χαρτιά, να είναι σχεδιασμοί επί χάρτου. Φτάσαμε λοιπόν, σε ένα σημείο που δεν διαθέτουμε την "πολυτέλεια" πια, να σχεδιάζουμε και να μην εφαρμόζουμε. Γι' αυτό, στο υπουργείο Παιδείας αξιοποιούμε κάθε συνέργεια, κάθε συνένωση δυνάμεων που μπορεί να φέρει αποτελέσματα. Γι' αυτό η συνεργασία μας δεν ολοκληρώνεται σε αυτήν εδώ τη συνεδρίαση. Η Διά Βίου Μάθηση απαιτεί συνεχή συνεργασία, μια συνεχή διεργασία».
Εξηγώντας τα παραπάνω ο υπουργός είπε ότι «ως Διά Βίου Μάθηση ορίζονται όλες οι μορφές των μαθησιακών δραστηριοτήτων στη διάρκεια της ζωής του ανθρώπου, αυτές που αποσκοπούν στην απόκτηση ή την ανάπτυξη γνώσεων, των δεξιοτήτων, των ικανοτήτων, αυτές που συμβάλουν στη διαμόρφωση μιας ολοκληρωμένης προσωπικότητας, αυτές που συμβάλουν στην επαγγελματική ένταξη και εξέλιξη του κάθε ατόμου, στην κοινωνική συνοχή εν γένει, στην ανάπτυξη της ικανότητας της ενεργού συμμετοχής στα κοινά αλλά και στην κοινωνική, οικονομική και την πολιτιστική ανάπτυξη. Η Διά Βίου Μάθηση περιλαμβάνει και την τυπική εκπαίδευση, τη μη τυπική εκπαίδευση και την άτυπη μάθηση».
Επίσης σημείωσε ότι «οι πολιτικές της "Διά Βίου", αποτελούν σήμερα προτεραιότητα, τόσο στην Ευρώπη όσο και σε διεθνές επίπεδο και στοχεύουν στην αύξηση της απασχόλησης, στην οικονομική ευημερία και στην πλήρη συμμετοχή του ατόμου στην κοινωνία».
Εξήγησε ακόμη ότι η Διά Βίου Μάθηση μπορεί να συμβάλλει στην υπέρβαση της κρίσης. Κι αυτό γιατί «είναι άρρηκτα και άμεσα συνδεδεμένη, με την οικονομική ανάπτυξη και τις προοπτικές απασχόλησης, γιατί παρέχει τη δυνατότητα έγκαιρης ανταπόκρισης στις ανάγκες της αγοράς εργασίας. Δίνουμε, λοιπόν, έμφαση στην αναβάθμιση των προσόντων του ανθρώπινου δυναμικού της χώρας και δίνουμε έμφαση στη σύνδεση των παρεχόμενων προγραμμάτων επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης με τις ανάγκες της αγοράς εργασίας.
Επίσης, η Διά Βίου Μάθηση αφορά στην Οικονομία και στην αναπτυξιακή προοπτική της χώρας γιατί μέσω της αρχικής αλλά και της συνεχιζόμενης επαγγελματικής κατάρτισης μπορούν να υπηρετηθούν αναπτυξιακοί στόχοι, όπως η βιώσιμη ανάπτυξη, η δημιουργία, για παράδειγμα χαμηλών εκπομπών άνθρακα μέσω της στροφής, σε τεχνικά επαγγέλματα υψηλής εξειδίκευσης. Έρχεται λοιπόν η Διά Βίου Μάθηση να χτίσει γέφυρες, ανάμεσα σε δύο χώρους που, για πολλά χρόνια στη χώρα μας, λειτουργούν παράλληλα χωρίς να συναντώνται: ο χώρος της Εκπαίδευσης και ο χώρος της Εργασίας, ο χώρος της Οικονομίας».
Παρουσιάζοντας τις σχετικές δράσεις που αναπτύχθηκαν το 2012 η γενική γραμματέας, κυρία Ελένη Καρατζόλα είπε μεταξύ άλλων ότι «οι προκλήσεις που ανακύπτουν είναι η αύξηση του ποσοστού συμμετοχής, η διυπουργική συνεργασία για το συντονισμό σε εθνικό επίπεδο για τα θέματα της ΔΒΜ, η πιστοποίηση παρόχων και η ένταξή τους στο Εθνικό Δίκτυο και στο μητρώο φορέων ΔΒΜ και η δικτύωσή τους. Η αξιοποίηση των συνεργειών μεταξύ φορέων δικτύωσης και παρόχων, με την παράλληλη εξοικονόμηση πόρων, η στρατηγική αναδιοργάνωση των παρεχόμενων υπηρεσιών, με στόχο τη βελτίωση της ποιότητας καθώς και η σύνδεση με την απασχόληση».
Έκθεση για τη Διά Βίου Μάθηση στην Ελλάδα το 2012
Έκθεση για τη Διά Βίου Μάθηση στην Ελλάδα το 2012 παρουσίασε η Γενική Γραμματεία Διά Βίου Μάθησης στο Συμβούλιο Διά Βίου Μάθησης και Σύνδεσης με την Απασχόληση.
Την έκθεση παρουσίασε η Γενική Γραμματέας Διά Βίου Μάθησης, Ε. Καραντζόλα. Επισήμανε πως το πλαίσιο του απολογισμού αποτελεί η στρατηγική της ΕΕ «Ευρώπη 2020» και προσδιόρισε ως κεντρικό στόχο την αύξηση του ποσοστού της συμμετοχής, ιδιαίτερα των ατόμων άνω των 55 ετών, των αγροτών και των βιοτεχνών και των ατόμων με χαμηλό επίπεδο εκπαίδευσης. Στην Ελλάδα η συμμετοχή ατόμων 25-64 ετών στη Διά Βίου Μάθηση υπολογίζεται σε 3%, ποσοστό πολύ χαμηλό σε σύγκριση με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο (9,1%), αλλά και με το στόχο του 15% που έχει τεθεί στο πλαίσιο της στρατηγικής «Ευρώπη 2020».
Η διάδοση της Διά Βίου Μάθησης αποτελεί προτεραιότητα για την ΕΕ και την κυβέρνηση, γιατί συνδέεται με την πιο αποτελεσματική προσαρμογή του εργατικού δυναμικού στις απαιτήσεις των επιχειρήσεων, με την προώθηση της κινητικότητας των εργαζομένων, τη συχνή αλλαγή εργοδότη, επαγγέλματος, ακόμα και χώρας εργασίας. Αυτόν το στόχο υπηρετεί και η «αποκέντρωση», εφόσον μέσα από αυτή η κατάρτιση θα συνδέεται με τις ανάγκες των επιχειρηματικών ομίλων που δραστηριοποιούνται σε κάθε Περιφέρεια.
Οσον αφορά τη μεταφορά των ΙΕΚ στην ευθύνη των Περιφερειών, αυτή αναμένεται να πολλαπλασιάσει τα ήδη σοβαρά προβλήματα των σπουδαστών, δηλαδή τις ελλείψεις σε υλικοτεχνική υποδομή, εργαστήρια και προσωπικό, τα δίδακτρα και το κόστος των σπουδών που επωμίζονται οι ίδιοι και οι οικογένειές τους.
Ekthesi Gia Ti Dia Biou Mathisi Stin Ellada 18 12 2012
Ευκαιρία να μάθει ανάγνωση ο αντιδήμαρχος
ReplyDelete