Ως επικοινωνιακές τακτικές χαρακτηρίζει ο βουλευτής Ευβοίας του ΣΥΡΙΖΑ Βαγγέλης Αποστόλου, τους πανηγυρισμούς των εκπροσώπων της Εύβοιας, για την ένταξη του οδικού άξονα της Εύβοιας στα Διευρωπαϊκά Δίκτυα.
Βαγγέλης Αποστόλου Βουλευτής Ευβοίας του ΣΥΡΙΖΑ
Το Δεκέμβριο του 2012 οι εκπρόσωποι της Εύβοιας στη τότε συγκυβέρνηση πανηγύριζαν γιατί «μετά από συντονισμένες κυβερνητικές προσπάθειες έγινε κατορθωτή η ένταξη του διαμήκη οδικού άξονα της Εύβοιας στα Διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφορών» και θριαμβολογούσαν γιατί «αυτό σήμαινε ότι την τρέχουσα προγραμματική περίοδο, είτε την επομένη, δηλαδή σε 10-15 χρόνια, θα γίνει πραγματικότητα ».
Πρόκειται για μια εικονική πραγματικότητα που αποκαλύφτηκε τη Πέμπτη 28/11/2013 στη κοινή συνεδρίαση των Επιτροπών της Βουλής, Ευρωπαϊκών Υποθέσεων και Παραγωγής και Εμπορίου, κατά τη συζήτηση επί του Κανονισμού του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου για τα νέα Διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφορών.
Στην ενημέρωση που έκανε ο αρμόδιος εισηγητής του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου κ . Κουμουτσάκος ανέφερε ότι «το δίκτυο χωρίστηκε σε κεντρικό και σε αναλυτικό – ολοκληρωμένο. Το κεντρικό δίκτυο ένα εκείνο το οποίο συγκρατεί την προσοχή της Ε.Ε. στο σχεδιασμό, αλλά και στα κονδύλια.
Στο κεντρικό δίκτυο όπου θα δοθεί και η βαρύτητα καθορίστηκαν μάλιστα και νέοι συγκεκριμένοι διάδρομοι πρώτης προτεραιότητας. Σε αυτούς τους διαδρόμους η χώρα μας είναι ενταγμένη στο διάδρομο ανατολικής Μεσογείου.
Ο διάδρομος αυτός ξεκινάει με το θαλάσσιο τμήμα του από τη Λευκωσία, περνά από την Αθήνα στον άξονα Πάτρα-Αθήνα-Θεσσαλονίκη και συνεχίζει προς Βορά περνώντας από της κομβικής σημασίας για την ενιαία αγορά περιοχές της Αυστρίας και, βεβαίως, της Γερμανίας».
Από την πλευρά του ο παριστάμενος υφυπουργός Υποδομών κ. Παπαδόπουλος ανέφερε ότι « Η χώρα μας πέτυχε να συμπεριληφθούν στο κεντρικό δίκτυο όλες οι βασικές συνδέσεις. Συγκεκριμένα, στο σιδηροδρομικό δίκτυο, ο άξονας Πάτρα-Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Ειδομένη-Προμαχώνας. Οριζόντιος τροφοδοτικός κόμβος Ηγουμενίτσα-Καλαμπάκα-Παλαιοφάρσαλα. Η νέα παραλιακή χάραξη Θεσσαλονίκη-Αμφίπολη-Καβάλα-Ξάνθη με απόληξη στο Πύθιο στα ελληνοτουρκικά σύνορα, καθώς και όλες οι σιδηροδρομικές συνδέσεις με τις γειτονικές χώρες.
Στο οδικό δίκτυο, η Εγνατία οδός, ο άξονας Πάτρα-Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Σέρρες-Προμαχώνας, η Ιόνια Οδός, καθώς και όλες οι οδικές συνδέσεις με τις γειτονικές χώρες, στους κόμβους προτεραιότητας που αποτελούν τα βασικά λιμάνια και αεροδρόμια. Στα περιβαλλοντικά κέντρα της χώρας συμπεριλήφθηκαν η Αθήνα, η Θεσσαλονίκη, η Ηγουμενίτσα, η Πάτρα, το Ηράκλειο».
Κι εδώ μπαίνει ένα πολύ σοβαρό θέμα, αυτό της δυνατότητας υλοποίησης του συγκεκριμένου σχεδίου, αφού η χρηματοδότηση που έχει διασφαλιστεί από την Ε.Ε. φτάνει μόλις τα 23 δις ευρώ, ενώ το ύψος της επένδυσης για το συνολικό δίκτυο υπολογίζεται στα 500 δις ευρώ ως το 2050, από τα οποία μέχρι το 2030 θα χρειαστούν 250 δις ευρώ και θα αφορούν μόνο στο κεντρικό δίκτυο.
Βέβαια από τα παραπάνω δεν προκύπτει τίποτε για την Εύβοια, η οποία δεν είναι ενταγμένη στο κεντρικό οδικό δίκτυο, αλλά στο αναλυτικό.
Ασφαλώς και δεν θα μπορούσε να ενταχθεί στους διαδρόμους πρώτης προτεραιότητας του κεντρικού δικτύου, για τους οποίους απαιτείται ποσό περί τα 8 δις ευρώ και είναι αδύνατο να εκταμιευτεί στο σύνολό του ούτε από τα 23 δις , ούτε και από εθνικούς πόρους.
Δεν έχει ενταχθεί όμως ούτε στις βασικές διαδρομές του κεντρικού δικτύου, όπως άλλες περιοχές της χώρας μας, πράγμα που θα δημιουργούσε ελπίδες για τη προώθησή του σε ενδεχόμενη αυξημένη χρηματοδότηση από το 2030 ως το 2050 των υπολειπόμενων τμημάτων του κεντρικού δικτύου.
Βέβαια για μετά το 2050 οι προβλέψεις ανήκουν στη Πυθία.
Δυστυχώς η Εύβοια εξακολουθεί να βρίσκεται στην απομόνωση και την εγκατάλειψη. Όμως στην ίδια απομόνωση και εγκατάλειψη πρέπει να βρεθούν από τον Ευβοϊκό λαό και οι τοπικοί κυβερνητικοί παράγοντες που δεν δίστασαν με ελαφρότητα να πανηγυρίζουν .
No comments:
Post a Comment