Thursday, June 28, 2012

Πληροφοριακό σύστημα ασπίδα στη διαφθορά και τη γραφειοκρατία



Με στόχο τη διαφάνεια, την αποδοτικότερη λειτουργία των υπηρεσιών και την ταχύτερη εξυπηρέτηση των δημοτών το Δημοτικό Συμβούλιο της Θεσσαλονίκης αποφάσισε την επέκταση του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Οικονομικών Υπηρεσιών με βάση το Διπλογραφικό Σύστημα. «Ο Δήμος θωρακίζεται απέναντι σε φαινόμενα κακοδιαχείρισης και διαφθοράς, καθώς οι νέες επεκτάσεις προβλέπουν εφαρμογή του διπλογραφικού συστήματος σε όλες τις δημοτικές υπηρεσίες ώστε να μην επαναληφθούν οικονομικά σκάνδαλα, όπως αυτό της υπεξαίρεσης που θα επιβαρύνουν τα δημοτικά ταμεία, σημείωσε κατά την εισήγηση του ο αντιδήμαρχος Ανάπτυξης και Διαχείρισης Οικονομικών Πόρων Χασδάϊ Καπόν.

Η ανάπτυξη του διπλογραφικού συστήματος βασίζεται σε συγκεκριμένη μελέτη η ο οποία έχει συνολικό προϋπολογισμό δαπάνης 468.384 ευρώ και περιλαμβάνει τις εξής νέες υπηρεσίες:
Ηλεκτρονικές Συναλλαγές του Δήμου Θεσσαλονίκης με τους προμηθευτές και οφειλέτες του που αφορούν πληρωμές και εισπράξεις.
Σύστημα Παρουσίας Προσωπικού. Αφορά την λειτουργική διασύνδεση του ηλεκτρονικού συστήματος παρουσίας προσωπικού με το Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Οικονομικών Υπηρεσιών. Κάθε εργαζόμενος θα εφοδιασθεί με μία κάρτα και η είσοδος και έξοδός του από το κτίριο θα καταγράφεται σε ειδικό σύστημα. Το σύστημα θα διασυνδεθεί φυσικά και λειτουργικά με τον Κεντρικό Ηλεκτρονικό Υπολογιστή, όπου είναι εγκατεστημένο το λογισμικό της Διεύθυνσης Προσωπικού.
Κάρτα Στάθμευσης Κατοίκου. Θα αναπτυχθεί λογισμικό για την πλήρη μηχανογράφηση της συγκεκριμένης αρμοδιότητας της 1ης Δημοτικής Κοινότητας. Η μοναδικότητα της κάρτας ανά διαμέρισμα κατοικίας θα εξασφαλισθεί με τον μοναδικό αριθμό παροχής ΔΕΗ ανά διαμέρισμα. Επίσης, θα υπάρχει η δυνατότητα πληρωμής τέλους έκδοσης κάρτας, με την αυτοματοποιημένη έκδοση βεβαιωτικού και διπλοτύπου είσπραξης, σε περίπτωση που αυτό αποφασισθεί.
Μοναδικοποίηση Οφειλετών. Περιλαμβάνει την ανάπτυξη νέου λογισμικού για την εκκαθάριση του συγκεκριμένου αρχείου και την ταυτοποίηση των συναλλασσομένων με τον Δήμο Θεσσαλονίκης.
Μηχανογράφηση Περιπτέρων και Καταστημάτων Πώλησης Τσιγάρων. Πρόκειται για νέα αρμοδιότητα που ανετέθη στον Δήμο Θεσσαλονίκης με τον νόμο «Καλλικράτης». Θα αναπτυχθεί λογισμικό για πλήρη μηχανογράφησή τους και θα συνδεθεί με τα τμήματα λογισμικού του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Οικονομικών Υπηρεσιών που απαιτείται.
Μηχανογράφηση λειτουργιών της Δημοτικής Αστυνομίας. Αφορά το σύνολο των ειδικών λειτουργιών της Διεύθυνσης αυτής, οι οποίες δεν είχαν συμπεριληφθεί στο Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Οικονομικών Υπηρεσιών.
Μηχανογράφηση λειτουργιών της Διεύθυνσης Καθαριότητας. Πρόκειται για ειδικές λειτουργίες, όπως το Συνεργείο Αυτοκινήτων, το Γραφείο Κίνησης, οι Αντλίες Καυσίμων, τα Αιτήματα Δημοτών.
Μηχανογράφηση Λειτουργίας Νομικών Προσώπων Δημοσίου Δικαίου. Πλήρης μηχανογράφηση των οικονομικών και κάθε εσωτερικής λειτουργίας των Νομικών Προσώπων Δημοσίου Δικαίου (πχ. Παιδικοί Σταθμοί).
Υπηρεσίες Εγκατάστασης, Παραμετροποίησης και Εκπαίδευσης για χρήση του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Οικονομικών Υπηρεσιών από τα Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου του Δήμου Θεσσαλονίκης, (πχ. Ωδεία, Παιδικοί Σταθμοί). Θα εγκατασταθεί και θα λειτουργήσει σε όλα τα ΝΠΔΔ, καλύπτοντας το σύνολο των αναγκών τους της μηχανογραφημένης παρακολούθησης όλων των οικονομικών τους λειτουργιών (πχ. εισπράξεις, πληρωμές, αποθήκες) καθώς και το ηλεκτρονικό πρωτόκολλο.
Προμήθεια νέου Λογισμικού και Υπηρεσιών Εγκατάστασης, Παραμετροποίησης και Εκπαίδευσης για την μηχανογράφηση των Νομικών Προσώπων Ιδιωτικού Δικαίου του Δήμου Θεσσαλονίκης η λειτουργία των οποίων διέπεται από διαφορετικούς νόμους από αυτούς που καθορίζουν την λειτουργία του Δήμου και των ΝΠΔΔ. Θα γίνουν οι ακόλουθες εργασίες: α) Προμήθεια νέου λογισμικού, κατάλληλου για ΝΠΙΔ και β) Προμήθεια υπηρεσιών εγκατάστασης και παραμετροποίησης του λογισμικού και εκπαίδευσης όλων των υπαλλήλων όλων των Νομικών Προσώπων Ιδιωτικού Δικαίου που θα χειρίζονται το λογισμικό.
Μηχανογράφηση Νομικής Υπηρεσίας. Πλήρης μηχανογράφηση που περιλαμβάνει και σύστημα ηλεκτρονικής διαχείρισης και διακίνησης εγγράφων, το οποίο θα είναι διασυνδεδεμένο με το τοπικό πρωτόκολλο. Το σύστημα αυτό, μετά την επιτυχή, πιλοτική λειτουργία του στη Νομική Υπηρεσία, θα έχει την δυνατότητα να επεκταθεί και να καλύψει τις ανάγκες όλων των υπηρεσιών του Δήμου Θεσσαλονίκης για ηλεκτρονική διαχείριση και διακίνηση εγγράφων

No comments:

Post a Comment