Friday, May 10, 2013

Βαβυλωνία. Ο Κουμουτσάκος αντικρούει το Γ. Γ. Υποδομών : "Ο οδικός άξονας της Ευβοίας είναι μέσα στα Διευρωπαϊκά Δίκτυα ως περιφερειακός δρόμος"




Ο ευρωβουλευτής Γ. Κουμουτσάκος στο Ράδιο Ιστιαία αντικρούει το Γενικό Γραμματέα Υποδομών κ. Σιμόπουλο που αποκάλυψε  ότι ο
βορειοκεντρικό άξονας δεν έχει ενταχθεί στα Διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφορών και ως εκ τούτου δεν μπορεί να χρηματοδοτηθεί. O κ. Κουμουτσάκος ισχυρίστηκε ότι ο διαμήκης οδικός άξονας της Εύβοιας  συμπεριλαμβάνεται στους  νέους χάρτες των Διευρωπαϊκών Δικτύων  ως περιφερειακός δρόμος .

Επισκεφτήκαμε τους διαδραστικούς χάρτες  των Διευρωπαϊκών Δικτύων μεταφορών (παρακάτω) και πράγματι ο οδικός άξονας της  Ευβοίας είναι μέσα.












  Ο διαμήκης οδικός άξονας της Εύβοιας  συμπεριλαμβάνεται στους νέους  χάρτες  των Διευρωπαϊκών Δικτύων μεταφορών. Μόνο το κομμάτι Χαλκίδα Ψαχνά έχει διακεκομένη γραμμή (προς αναβάθμιση) το υπόλοιπo κομμάτι απεικονιζεται με συμπαγή κόκκινη γραμμή

Ο κ. Κουμουτσάκος συμπλήρωσε "Είναι λογικό ότι τα κοινοτικά χρήματα θα επικεντρωθούν στους μεγάλους
άξονες, εκεί που υπάρχει πρόβλημα στη διακίνηση των μεγάλων
εμπορευματικών ροών, στα διασυνοριακά προβλήματα εκεί που ακόμα δεν
ταυτίζονται οι σιδηροδρομικές γραμμές, γιατί έχουμε διαφορετικό τύπο
σιδηροδρομικών γραμμών. Αντιλαμβάνεστε ότι εκεί θα πάνε τα κοινοτικά
χρήματα του ειδικού εργαλείου που αφορά τα Δίκτυα Μεταφορών
"






Η συνέντευξη.




Συνέντευξη παραχώρησε ο Ευρωβουλευτής Γιώργος Κουμουτσάκος στο ράδιο Ιστιαία στην εκπομπή «Πρωινές Διαδρομές» και στο δημοσιογράφο Γ. Τσέλικα σχετικά με την ένταξη του διαμήκη οδικού άξονα της Εύβοιας στο περιφερειακό διευρωπαϊκό δίκτυο μεταφορών.







ΤΣΕΛΙΚΑΣ: κ. Κουμουτσάκο καλή σας μέρα.



ΚΟΥΜΟΥΤΣΑΚΟΣ: καλημέρα σας, καλημέρα κε Τσελίκα



ΤΣΕΛΙΚΑΣ: Ο διαμήκης οδικός άξονας της Εύβοιας , που θα ενώσει το Βορρά με το Νότο εντάχθηκε τελικά στο Περιφερειακό Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών;



ΚΟΥΜΟΥΤΣΑΚΟΣ: Ο διαμήκης οδικός άξονας της Εύβοιας είναι κομμάτι των χαρτών που έχουν κατατεθεί στο πλαίσιο του Κανονισμού γι α τη νέα πολιτική μεταφορών και το νέο Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Έχει ενταχθεί. Ουδείς το έχει αμφισβητήσει μέχρι τώρα και ουδείς πρόκειται να το αμφισβητήσει. Αυτή είναι η άμεση απάντηση που σας δίνω.



ΤΣΕΛΙΚΑΣ: Το έχει ο κ. Μαρκόπουλος κε Κουμουτσάκο.



ΚΟΥΜΟΥΤΣΑΚΟΣ: Ακούστε, σας μιλάει ο εισηγητής του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου επί του Κανονισμού των νέων Διευρωπαϊκών Δικτύων. Επί δύο χρόνια δουλεύουμε πάνω σε αυτό. Ακούστε, λοιπόν, για να έχουμε πλήρη εικόνα. Για να υιοθετηθεί ένα νομοθετικό κείμενο όπως είναι ο Κανονισμός για τα Διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφορών πρέπει το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο να υιοθετήσει ένα κοινό κείμενο, τότε κλείνει η νομοθετική διαδικασία. Πρέπει να συμφωνήσουν τα δύο θεσμικά Όργανα, δηλ. οι Κυβερνήσεις . Βρισκόμαστε πάρα πολύ κοντά στο να επιτευχθεί συμφωνία στις διαπραγματεύσεις των δύο θεσμικών Οργάνων. Προχτές είχαμε την τελευταία διαδικασία διαπραγμάτευσης και όλα δείχνουν ότι στις 29 του μηνός που είναι η επόμενη και τελευταία συνάντηση θα επιτευχθεί η συμφωνία για το συνολικό Κανονισμό. Το κείμενο θα κλείσει και θα περάσει από την Ολομέλεια του Κοινοβουλίου ή τον Ιούνιο ή τον Ιούλιο και όλα πάνε όπως έχουν προδιαγραφεί. Μόνο έκπληξη θα είναι να μην υπάρξει συμφωνία επί του κειμένου, γιατί είναι ένα θεμελιώδες κείμενο, πρόκειται για το μεγαλύτερο αναπτυξιακό σχέδιο της Ένωσης για τα επόμενα 10-15 χρόνια. Μέσα σε αυτό το σχέδιο που αφορά το κεντρικό δίκτυο μεταφορών και το ολοκληρωμένο περιφερειακό δίκτυο μεταφορών της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Έχουμε δύο επίπεδα: ένα το κεντρικό που είναι οι μεγάλες αρτηρίες, οι εμπορευματικές και ένα συμπληρωματικό, περιφερειακό, ολοκληρωμένο. Έχει ενταχθεί σε όλους τους χάρτες ο διαμήκης οδικός άξονας της Εύβοιας. Δώσαμε αγώνα για αυτό για να περάσει στο Κοινοβούλιο. Ουδείς το αμφισβήτησε, ουδείς το έχει αμφισβητήσει ούτε σε επίπεδο πολιτικών ομάδων, ούτε Επιτροπής, ούτε σε επίπεδο Κυβερνήσεων του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου. Επομένως όταν θα κλείσει το συνολικό κείμενο η Εύβοια θα είναι μέσα. Ουδείς έχει αμφισβητήσει το χάρτη, ο οποίος έχει κυκλοφορήσει. Μάλιστα δόθηκαν προχτές οι νέοι χάρτες και είναι πάλι μέσα ο διαμήκης οδικός άξονας της Εύβοιας.



ΤΣΕΛΙΚΑΣ: Όμως μου λέτε κε Κουμουτσάκο πως η τελική απόφαση θα παρθεί στις 29 Μαϊου.



ΚΟΥΜΟΥΤΣΑΚΟΣ: Ακούστε, όχι δεν είναι η τελική απόφαση. Ακούστε παράλληλα τρέχουν δύο κείμενα. Προφανώς όσοι μιλάνε γι’ αυτό δεν γνωρίζουν ακριβώς τις κοινοτικές διαδικασίες. Σας ξαναλέω, για να εγκριθεί νομοθετικό κείμενο πρέπει να υπάρξει απόλυτη σύμπτωση κειμένων Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και Συμβουλίου. Και στα δύο κείμενα και στα δύο όργανα ο οδικός άξονας της Εύβοιας είναι μέσα και οδεύουμε στο να κλείσει αυτό, γιατί αυτό προβλέπει η νομοθετική διαδικασία του Κοινοβουλίου. Μόνο μία απρόβλεπτη και μεγάλη έκπληξη μπορεί να οδηγήσει στο να μην κλείσει το συνολικό πακέτο, όχι να βγει έξω ο οδικός άξονας. Αυτό είναι μέσα, ήταν μέσα εδώ και 3-4 μήνες, μένει μέσα, κανείς δεν έχει δημιουργήσει πρόβλημα, δεν έχω καμία ένδειξη ότι μπορεί στο τέλος να μην είναι. Καθαρά τα πράγματα. Σε επίπεδο πάντως Κοινοβουλίου έχει συμφωνηθεί και είναι και σε επίπεδο Συμβουλίου. Απλώς είμαστε σε μία διαδικασία που πρέπει τα δύο διαφορετικά κείμενα να γίνουν ίδια. Και αυτό προφανώς, ακούστε, δεν αφορά μόνο την Εύβοια, για να έχουμε και μία αίσθηση του μέτρου. Αφορά οδικούς άξονες πχ Αθήνας-Θεσσαλονίκης – Αλεξανδρούπολης και μέχρι το Αμβούργο ή οδικούς άξονες από Ιταλία μέχρι το Βορρά ή διαμήκεις τεράστιους άξονες με τεράστια εμπορεύματα, που είναι η τροφοδοσία της ενιαίας αγοράς της Ευρώπης. Επομένως, θέλω να υπάρχει μία αίσθηση του μέτρου. Αντιλαμβάνεστε ότι δεν μπορεί να αμφισβητηθεί ένα τέτοιο πακέτο που αφορά τόσο υψηλές προδιαγραφές. Ένα αναπτυξιακό σχέδιο που μέχρι το 2015 περίπου ,μιλάμε για επενδύσεις ύψους 250 δις ευρώ στην Ευρώπη. Ουδείς μπορεί να μιλάει για πιθανή μη συμπερίληψη της Εύβοιας στο νέο σύστημα, ή θα υπάρξει νέο σύστημα Δικτύου Μεταφορών στην Ευρώπη και η Εύβοια θα είναι μέσα, ή δεν θα υπάρξει καθόλου σύστημα. Αντιλαμβάνεστε, λοιπόν, ότι κάποιοι παίζουν με τη λογική του που βρίσκεται η νομοθετική διαδικασία για να δημιουργήσουν εντυπώσεις που είναι λανθασμένες. Πιστεύω ότι οφείλεται σε ελλειμματική γνώση των νομοθετικών διαδικασιών, πράγμα το οποίο το καταλαβαίνω απόλυτα.



ΤΣΕΛΙΚΑΣ: Ακούστε λίγο, για να μου δώσετε μία απάντηση. Ο κ. Μαρκόπουλος ισχυρίζεται πως στη συνεδρίαση της αρμόδιας επιτροπής περιφερειών της Βουλής ο γενικός γραμματέας υποδομών ο κ. Σιμόπουλος στις 17 Απριλίου όπου συζητήθηκε η πορεία των μεγάλων έργων είπε ότι οι δρόμοι της Εύβοιας δεν ανήκουν στα Διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφορών και επομένως οι οδικοί άξονες και η παράκαμψη της Χαλκίδας δεν πρόκειται να χρηματοδοτηθούν. Αυτό το ισχυρίστηκε ο κ. Σιμόπουλος σύμφωνα με το δελτίο τύπου που μας έστειλε ο Κώστας Μαρκόπουλος.



ΚΟΥΜΟΥΤΣΑΚΟΣ: Όπως σας είπα πριν τα Διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφορών είναι ένα project τεράστιας κλίμακας χωρίζεται σε δύο επίπεδα: στους κύριους μεταφορικούς άξονες, που έχουν απόλυτη προτεραιότητα όσον αφορά την ευρωπαϊκή χρηματοδότηση και το περιφερειακό δίκτυο. Ο νέος Κανονισμός των Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφορών που αφορά μέχρι το 2015 επενδύσεις 250 δις ευρώ και μέχρι το 2030 500 δις ευρώ, που θα πάνε στους κεντρικούς άξονες όλης της Ευρώπης θα αλλάξουν σιδηροδρομικές γραμμές, συστήματα παρακολούθησης της κυκλοφορίας, μιλάμε για ένα τεράστιο αναπτυξιακό σχέδιο ευρωπαϊκού επιπέδου. Είναι λογικό ότι τα κοινοτικά χρήματα θα επικεντρωθούν στους μεγάλους άξονες, εκεί που υπάρχει πρόβλημα στη διακίνηση των μεγάλων εμπορευματικών ροών, στα διασυνοριακά προβλήματα εκεί που ακόμα δεν ταυτίζονται οι σιδηροδρομικές γραμμές, γιατί έχουμε διαφορετικό τύπο σιδηροδρομικών γραμμών. Αντιλαμβάνεστε ότι εκεί θα πάνε τα κοινοτικά χρήματα του ειδικού εργαλείου που αφορά τα Δίκτυα Μεταφορών. Εκεί βεβαίως ένας περιφερειακός δρόμος όσο σημαντικός και αν είναι για την Εύβοια δεν μπορεί να διεκδικήσει χρήματα όπως δεν μπορεί να διεκδικήσει κανένας άλλος δρόμος από εκεί της Ελλάδας πλην του βασικού άξονα, που είναι Πάτρα- Αθήνα – Θεσσαλονίκη- Αλεξανδρούπολη και μέχρι το Αμβούργο. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι δεν είναι ενταγμένο στη λογική των Διευρωπαϊκών Δικτύων. Πολύ πιο εύκολα μπορείς να ζητήσεις και από τα Ταμεία Συνοχής και άλλες εθνικές χρηματοδοτήσεις. Εκεί είναι θέμα εθνικών προτεραιοτήτων. Φανταστείτε όμως να μην είχε ενταχθεί στο χάρτη.



ΤΣΕΛΙΚΑΣ: Τότε ο γενικός γραμματέας υποδομών, ο κ. Σιμόπουλος γιατί το είπε αυτό κε Κουμουτσάκο;



ΚΟΥΜΟΥΤΣΑΚΟΣ: Ακούστε, ο κ. Σιμόπουλος εγώ δεν ξέρω τι είπε. Ο κ. Σιμόπουλος ορθώς λέει ότι δεν είναι ενταγμένο στο κεντρικό δίκτυο. Και προφανώς ο δρόμος της Εύβοιας δεν μπορεί να είναι στο κεντρικό οδικό δίκτυο. Αντιλαμβάνομαι τις τοπικές ανησυχίες, αλλά αντιλαμβάνεστε και εσείς το μέγεθος του πράγματος. Δεν μπορεί να είναι στο κεντρικό δίκτυο, όταν δεν είναι άλλοι δρόμοι. Στο κεντρικό ευρωπαϊκό δίκτυο από εκεί που γίνεται η μεγάλη ροή εμπορευμάτων όλης της Ευρώπης. Υπάρχουν μόνο 10 διάδρομοι σε όλη την Ευρώπη και εκεί σας λέω χρειάζεται , αν πάρουμε τις επικοινωνίες σιδηροδρόμων, έχουμε 7 διαφορετικούς τύπους σιδηροδρομικών γραμμών επομένως οι αμαξοστοιχίες δεν μπορούν να συνδεθούν. Εκεί θα πρέπει να γίνει νέα αναδιάρθρωση , ώστε να είναι συμβατές οι γραμμές. Σας λέω μία από τις μεγάλες προκλήσεις αυτών των μεγάλων αξόνων. Όμως ο δρόμος της Εύβοιας είναι μέσα στα Διευρωπαϊκά Δίκτυα ως περιφερειακός δρόμος, γιατί υπάρχουν δύο επίπεδα: το κεντρικό δίκτυο και το περιφερειακό δίκτυο. Στο περιφερειακό δίκτυο όπως δείχνουν και οι χάρτες και θέλω να μου δώσετε και ένα e-mail για να σας στείλω και τους χάρτες, ο διαμήκης οδικός άξονας της Εύβοιας είναι ενταγμένος. Από εκεί και πέρα πρέπει εθνικές πρωτοβουλίες να γίνουν για να διεκδικηθούν χρήματα για τους περιφερειακούς άξονες μεταξύ των οποίων περιλαμβάνεται και η Εύβοια. Αλίμονο όμως αν δεν ήταν μέσα στους χάρτες, αντιλαμβάνεστε ότι η προσπάθεια για την αναβάθμιση θα ήταν τριπλά, πενταπλά δεκαπλά, σκληρή για να διεκδικηθεί έστω και ένα ευρώ. Είναι ευτύχημα που έχει ενταχθεί ο άξονας αυτός στο περιφερειακό διευρωπαϊκό δίκτυο και όχι στο κεντρικό. Δεν να μπορούσε να είναι στο κεντρικό.



ΤΣΕΛΙΚΑΣ: Και λέτε ότι είναι μέσα σε όλους τους χάρτες έτσι;



ΚΟΥΜΟΥΤΣΑΚΟΣ: αυτούς που πήρα προχτές, που έστειλε η Κομισιόν χτες , να μου δώσετε mail να σας τους στείλω.



ΤΣΕΛΙΚΑΣ: Να σας ρωτήσω κάτι τελευταίο αν σας αφορά προσωπικά να δώσετε μία απάντηση. Ο κ. Μαρκόπουλος λέει στο δελτίο τύπου ότι κάποιοι μας κοίμισαν και μας έλεγαν ψέματα. Αν σας αφορά αυτό θα πρέπει να δώσετε μία απάντηση.



ΚΟΥΜΟΥΤΣΑΚΟΣ: Εμένα με αφορά;



ΤΣΕΛΙΚΑΣ: Λέω, αν. ΚΟΥΜΟΥΤΣΑΚΟΣ: Ακούστε εγώ δεν έχω καμία αντιδικία με τον κ. Μακρόπουλο ή με οποιοδήποτε άλλο εγώ ξέρω τι δουλειά έχει γίνει στο Κοινοβούλιο, τι πέρασε μέσα στους χάρτες, τι είναι μέσα στο Δίκτυο. Αλίμονο εδώ τίθεται ένα θέμα να έχεις κάνει τη δουλειά σου και για μικροπολιτικούς λόγους ή δεν ξέρω για ποιους άλλους λόγους ελλιπούς ενημέρωσης σε τοπικό επίπεδο να αμφισβητείται μία δουλειά όπως π.χ βάλαμε το αεροδρόμιο του Ηρακλείου να εντάσσεται στο κεντρικό δίκτυο, αυτές είναι μεγάλες προσπάθειες, είναι μεγάλα αποτελέσματα, η Εύβοια είναι μέσα στους χάρτες, τελειώσαμε, τώρα

No comments:

Post a Comment