Ο Δήμαρχος Μαντουδίου – Λίμνης – Αγίας Άννας κ. Ψαρρός συγκρότησε Τμήμα Περιβάλλοντος και Πολιτικής Προστασίας , ως οργανική μονάδα του Δήμου. Η απόφαση δεν έχει να κάνει με την γνωστή
Για την εύρυθμη λειτουργία του Τμήματος Περιβάλλοντος & Πολιτικής Προστασίας, τοποθετούνται σε αυτό οι κάτωθι υπάλληλοι με καθήκοντα που ανάγονται στις αρμοδιότητες του τμήματος όπως αναλυτικά αναφέρονται στο άρθρο 9 Παράγραφος Γ ως εξής:
1.- Σκουμπρής Νικόλαος Δημοσίου Δικαίου Υπάλληλος ΠΕ Περιβαλλοντολόγων
2.- Τσακιλτζής Ανδρέας Δημοσίου Δικαίου Υπάλληλος ΔΕ 5 Δομικών Έργων
3.- Ζούτσος Δημήτριος Δημοσίου Δικαίου Υπάλληλος ΔΕ 30 Τεχνιτών
4.- Κοροπούλης Εμμανουήλ Ι.Δ.Α.Χ. Υπάλληλος ΔΕ 28 Χειριστών Μ.Ε.
Η γραμματειακή υποστήριξη του Τμήματος ανατίθεται στην κ. Ματσούκα Βασιλική του Ανδρέα, τακτικό υπάλληλο Δημοσίου Δικαίου , Κλάδου ΔΕ 1 Διοικητικού.-
Οι αρμοδιότητες του Τμήματος περιληπτικά είναι οι εξής:
1) Σχεδιάζει, προγραμματίζει, εισηγείται και μεριμνά για την εφαρμογή πολιτικών, προγραμμάτων, δράσεων και μέτρων για την προστασία και αναβάθμιση του περιβάλλοντος στη περιοχή του Δήμου.
2) Μεριμνά για την προστασία και διαχείριση των υδάτινων πόρων και την καταπολέμηση της ρύπανσης στην περιοχή του Δήμου.
3) Παρακολουθεί την εφαρμογή των ρυθμίσεων που αφορούν τις προστατευόμενες περιοχές στην γεωγραφική περιοχή του Δήμου, σε συνεργασία και με άλλες αρμόδιες υπηρεσίες.
4) Μεριμνά για τη δημιουργία και καλή λειτουργία μηχανισμών και συστημάτων για την αποκομιδή και διαχείριση των αποβλήτων.
Στο πλαίσιο αυτό μεριμνά για :
(α) την διαχείριση, σύμφωνα με τον αντίστοιχο σχεδιασμό που καταρτίζεται από την Περιφέρεια, των στερεών αποβλήτων σε επίπεδο προσωρινής αποθήκευσης, μεταφόρτωσης, επεξεργασίας, ανακύκλωσης και εν γένει αξιοποίησης, διάθεσης λειτουργίας σχετικών εγκαταστάσεων, κατασκευής μονάδων επεξεργασίας και αξιοποίησης, (β) την αποκατάσταση υφισταμένων χώρων εναπόθεσης (ΧΑΔΑ), σε συνεργασία με τον τομέα εγγειοβελτιωτικών έργων της τεχνικής υπηρεσίας. (γ) Την κατασκευή και διαχείριση συστημάτων αποχέτευσης και βιολογικού καθαρισμού, σε συνεργασία με την Δημοτική Επιχείρηση Ύδρευσης και Αποχέτευσης (ΔΕΥΑ).
5) Ελέγχει και εισηγείται τη ρύθμιση θεμάτων περιβαλλοντικής προστασίας, σύμφωνα με τις δικαιοδοσίες που δίδονται στο Δήμο με τις ισχύουσες διατάξεις. Τα θέματα αυτά αφορούν ιδίως :
(α) Την ίδρυση και λειτουργία σφαγείων.
(β) Τον καθορισμό των χώρων για τη δημιουργία κοιμητηρίων και την παροχή γνώμης για τον καθορισμό χώρων αποτέφρωσης νεκρών.
(γ) Την περιβαλλοντική αποκατάσταση και ανάπλαση περιοχών.
(δ) Την παροχή γνώμης για τον καθορισμό βιομηχανικών και Επιχειρησιακών Περιοχών (Β.Ε.Π.Ε.) και για τη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων, κατ’ άρθρο 5 ν. 2545/1997 (ΦΕΚ 254, Α΄), σε συνεργασία με την υπηρεσία Πολεοδομίας.
(ε) Την παρακολούθηση προγραμμάτων του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής (π.χ. του προγράμματος Καθαρές Ακτές – Καθαρές Θάλασσες ).
(στ) Τη λήψη προληπτικών και κατασταλτικών μέτρων για την προστασία των κοινοχρήστων χώρων από εκδήλωση πυρκαγιάς.
Στο πλαίσιο αυτό μεριμνά για την τήρηση των υποχρεώσεων από τους ιδιοκτήτες, νομείς και επικαρπωτές, προς καθαρισμό των οικοπεδικών και ακάλυπτων χώρων που βρίσκονται εντός πόλεων και αυτοτελών οικισμών και σε απόσταση μέχρι 100 μέτρων από τα όριά τους. Σε περίπτωση μη συμμόρφωσης των υποχρέων, προβαίνει υποχρεωτικά στον αυτεπάγγελτο καθαρισμό των χώρων αυτών και βεβαιώνει εις βάρος τους την ισόποση σχετική δαπάνη του Δήμου.
( Αρμοδιότητες διαχείρισης Κοιμητηρίων )
6) Τηρεί τις διαδικασίες λειτουργίας των δημοτικών κοιμητηρίων σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις και του ειδικότερους κανονισμούς λειτουργίας του Δήμου.
7) Μεριμνά για τη δημιουργία και λειτουργία κέντρων αποτέφρωσης νεκρών, καθώς και για τη χορήγηση άδεις ταφής και αποτέφρωσης νεκρών.
8) Μεριμνά για την τήρηση των διαδικασιών και αρχείων καταγραφής των κάθε είδους πληροφοριακών στοιχείων που σχετίζονται με τη λειτουργία των δημοτικών κοιμητηρίων.
9) Τηρεί τις διαδικασίες και αρχεία που σχετίζονται με τις οικονομικές δοσοληψίες των πολιτών ως προς τη λειτουργία των κοιμητηρίων και συνεργάζεται με τις οικονομικές υπηρεσίες του Δήμου για την απόδοση των εισπραττομένων ποσών.
10) Μεριμνά για την καθαριότητα, ευπρέπεια, διακόσμηση των χώρων των κοιμητηρίων καθώς και για τη συντήρηση / κατασκευή των τάφων και των λοιπών τεχνικών υποδομών και πρασίνου των κοιμητηρίων.
( Αρμοδιότητες διαχείρισης δημοτικών σφαγείων )
11) Τηρεί τις διαδικασίες λειτουργίας των δημοτικών σφαγείων σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις και τους ειδικότερους κανονισμούς λειτουργίας του Δήμου.
12) Μεριμνά για την εξασφάλιση των κατάλληλων συνθηκών υγιεινής στα δημοτικά Σφαγεία, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις.
13) Μεριμνά για την τήρηση των διαδικασιών και αρχείων καταγραφής των κάθε είδους πληροφοριακών στοιχείων που σχετίζονται με τη λειτουργία των δημοτικών σφαγείων.
14) Τηρεί τις διαδικασίες και τα αρχεία που σχετίζονται με τις οικονομικές δοσοληψίες των πολιτών ως προς τη λειτουργία των σφαγείων και συνεργάζεται με τις οικονομικές υπηρεσίες του Δήμου για την απόδοση των εισπραττόμενων ποσών.
15) Μεριμνά για την καθαριότητα των χώρων των σφαγείων καθώς και για την συντήρηση των κάθε είδους υποδομών και τεχνικών εγκαταστάσεων των σφαγείων.
(Αρμοδιότητες σε θέματα Πολιτικής Προστασίας)
16) Διατυπώνει εισηγήσεις για τον σχεδιασμό της πολιτικής προστασίας της περιοχής Του δήμου στο πλαίσιο του ετήσιου εθνικού σχεδιασμού και μεριμνά για την εφαρμογή των σχετικών προγραμμάτων, μέτρων και δράσεων στο πλαίσιο του εθνικού περιφερειακού σχεδιασμού.
17) Υποστηρίζει το συντονισμό και επιβλέπει το έργο της πολιτικής προστασίας για την πρόληψη, ετοιμότητα, αντιμετώπιση και αποκατάσταση των καταστροφών που συμβαίνουν στην περιοχή του Δήμου.-
18) Μεριμνά για την διάθεση και συντονίζει την δράση του απαραίτητου δυναμικού και μέσων για την πρόληψη, ετοιμότητα, αντιμετώπιση και αποκατάσταση των καταστροφών στην περιοχή του Δήμου.
19) Επεξεργάζεται ειδικότερες προτάσεις προς τις αρμόδιες υπηρεσίες για την προστασία των δασικών περιοχών του Δήμου, συμμετέχει στην οργάνωση της πυροπροστασίας των δασών και διατυπώνει προτάσεις για την αποκατάσταση των δασών.
(Αρμοδιότητες εξοικονόμησης ενέργειας)
20) Μεριμνά για την μελέτη και σταδιακή εφαρμογή συστήματος ενεργειακής διαχείρισης , σύμφωνα με τους σχεδιασμούς της Πολιτείας, έτσι ώστε να επιτυγχάνεται Συστηματική και συνεχής βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης.
21) Μεριμνά για την εφαρμογή των μέτρων βελτίωσης και των ελάχιστων απαιτήσεων ενεργειακής απόδοσης για τις προμήθειες του Δήμου σύμφωνα με τις σχετικές ρυθμίσεις της Πολιτείας.
22) Μεριμνά για την εφαρμογή των μέτρων μείωσης της ενεργειακής κατανάλωσης των κτιρίων του δήμου, καθώς και των δικτύων ηλεκτροφωτισμού των δημοσίων κοινοχρήστων χώρων που θεσπίζονται από την Πολιτεία.
23) Μεριμνά για την αξιοποίηση των ήπιων μορφών ενέργειας και την χρησιμοποίηση κατά το δυνατόν καθαρών οχημάτων από τον Δήμο.
- Οι αρμοδιότητες των ανωτέρω τμήματος θεωρούνται ως η γενική περιγραφή του ρόλου του και αποτελούν το βασικό πλαίσιο λειτουργίας του.
- Ο λεπτομερής τρόπος λειτουργίας του και οι αναλυτικές περιγραφές των καθηκόντων των υπαλλήλων που τοποθετούνται στο τμήμα, θα γίνουν, όπου κριθεί αναγκαίο, με αποφάσεις Δημάρχου ή την σύνταξη ειδικών κανονισμών λειτουργίας που θα συνταχθούν με απόφαση Δημάρχου, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 16 του Οργανισμού Εσωτερικής Υπηρεσίας του Δήμου.
-Η απόφαση αυτή ισχύει από την έκδοσή της όποτε και παύει να ισχύει οποιαδήποτε προηγούμενη απόφαση είχε εκδοθεί για τον ίδιο λόγο.-
και ήταν όλοι τους καλοί φίλοι του περιβάλλοντος
ReplyDelete