Thursday, February 21, 2013

Πήραν πίσω το OK για τον αγωγό; Γιατί η αντιπολίτευση καταψήφισε την πρόταση της;





Μέρος της προτεινόμενης χάραξης για τον αγωγό  θα περάσει απο τις εικονιζόμενες τοποθεσίες, Η διαδρομή που πρότεινε το Δ.Σ.είναι: Ξυδόνερο, Αρχάγγελος, Κολόνα-Μπαμπάκα, Αγ.Σωτήρα, Σκολούμα, Τριανταφυλλόραχη, Μετάνοια-Χαβαρι, Μακρυρεμα, Μποροδήμα, Πηγαδάκι-Κουβέλια ,Τσίγκα , Καβούκι, Πύργος, Φούρνοι



Τι καταψήφισε η αντιπολίτευση; 




Σήμερα,
ασυνήθιστα γρήγορα  δημοσιεύτηκαν στο Διαύγεια
τα πρακτικά της συνεδρίασης για τον αγωγό φυσικού αερίου. Από τα  δημοσιευμένα πρακτικά προκύπτει ότι το
δημοτικό συμβούλιο είναι σύμφωνο με την πρόταση της αντιπολίτευσης για
διαβούλευση πριν γίνει δεκτή η νέα χάραξη και νεα ΜΠΕ,  την οποία όμως  παραδόξως δεν
ψήφισε η αντιπολίτευση. Στα πρακτικά ο συνδυασμός του κ. Λιαγκάκη φαίνεται να
ψήφισε  πρόταση που είναι αντίθετη στη τοποθέτηση του . 
Δεν μπορούμε να καταλάβουμε  τι έγινε και γιατί αυτή η ασυνέπεια προτάσεων και ψήφου τόσο απο την μείζονα όσο και από την ελάσσονα αντιπολίτευση.Ας μας εξηγήσει κάποιος;







Σε αντίθεση με αρχικό δημοσίευμα του Ε.Β.  η δημοσιευμένη  και επίσημη απόφαση του δημοτικού  συμβούλίου η  νέα Μελετη Περιβαλλοντικών Επιπτωσεων με την νέα προτεινόμενη χάραξη να επανέλθει ξανά για  διαβούλευση και γνωμοδότηση από το δημοτικό συμβούλιο Δήμου Μαντουδίου-Λίμνης-Αγ. Άννας. Η προτεινόμενη διαδρομή είναι Ξυδόνερο, Αρχάγγελος, Κολόνα-Μπαμπάκα, Αγ.Σωτήρα, Σκολούμα, Τριανταφυλλόραχη, Μετάνοια-Χαβαρι, Μακρυρεμα, Μποροδήμα, Πηγαδάκι-Κουβέλια ,Τσίγκα ,  Καβούκι, Πύργος, Φούρνοι.





Πώς η δημοσιευμένη απόφαση του δημοτικου συμβουλίο διαφέρει απο τους λόγους για τους οποίους δήλωσαν αποχή  οι κκ. Παναγιώτου και Κουτσουράς ;




Οι δηλώσεις τους


Παναγιώτου Κων/νος: Πρώτα θα περάσει η μελέτη από την επιτροπή Διαβούλευσης και μετά να έρθει στο δημοτικό συμβούλιο για λήψη απόφασης

Κουτσουράς Σταύρος: Καθ΄ ότι δεν ακολουθήθηκε η διαδικασία της διαβούλευσης στα θεσμοθετημένα όργανα που είναι η Επιτροπή Διαβούλευσης του Δήμου μας ,σε συνδυασμό με το ότι δεν προκύπτει όφελος από το συγκεκριμένο έργο για την περιοχή μας, αντίθετα θα δημιουργήσει
προβλήματα στους μικρογαιοκτήμονες προτείνω να επανέλθει στο δημοτικό συμβούλιο αφού προηγηθεί η διαβούλευση στην Επιτροπή Διαβούλευσης του Δήμου με συμμετοχή όλων των ενδιαφερομένων φορέων. Γι αυτούς τους λόγους ψηφίζω παρών.






Τα δημοσιευμένα πρακτικά




κ. Ψαρρός:  Κύριοι σύμβουλοι, η Επιτροπή Περιβάλλοντος & Ανάπτυξης  Στερεάς Ελλάδας μας κοινοποίησε την μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων  για το έργο «Αγωγός Φυσικού Αερίου Υψηλής Πίεσης ΜΑΥΡΟΜΑΤΙ- ΛΑΡΥΜΝΑ-ΜΑΝΤΟΥΔΙ» για ενημέρωση μας.

Λαμβάνοντας υπόψη την διαδρομή που θα ακολουθήσει ο αγωγός στα διοικητικά όρια του Δήμου μετά και την παρουσίαση από τους υπεύθυνους του Διαχείριση Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου Α.Ε(ΔΕΣΦΑ) ,κα Ευαγγελακοπούλου Δήμητρα,κα Χαρδαλιά Γενοβέφα και Νιάρχου Φαίη, προκύπτει ότι η διαδρομή των αγωγών ακολουθεί τελείως λαθεμένη πορεία αφού στο μεγαλύτερο κομμάτι του διασχίζει αγροκτήματα των κατοίκων της περιοχής Μαντουδίου-Κηρίνθου – Ζωοδ.Πηγής -Φαράκλας- Μετοχίου – Σπαθαρίου-Καλυβίων, δημιουργώντας τεράστια προβλήματα στους μικροϊδιοκτήτες αγρότες της περιοχής.

Ακούγοντας και τις αντιδράσεις των παραγωγών της περιοχής μας είναι φανερό ότι οι υπεύθυνοι της σύνταξης της συγκεκριμένης μελέτης δεν έλαβαν υπόψη τους τις απόψεις των κατοίκων και τις ιδιαιτερότητες της περιοχής.

Οι μελετητές δυστυχώς καμία επαφή δεν είχαν μέχρι σήμερα ,ούτε ίχνος συνεργασίας με τον Δήμο και τη τοπική Κοινωνία για την χάραξη της διαδρομής του αγωγού φυσικού αερίου.



Για όλα τα ανωτέρω πρόταση μου είναι να απορριφθεί η χάραξη ως έχει στα διοικητικά όρια του Δήμου μας και ιδιαίτερα το τμήμα του αγωγού που διέρχεται μέσα από τις αγροτικές εκτάσεις που προανέφερα και να  διερευνηθούν άλλες διαδρομές προκειμένου να αποφευχθούν οι επιπτώσεις

στις γεωργικές καλλιέργειες και στις ιδιοκτησίες των δημοτών.



Ενδεικτικά αναφέρω την διαδρομή από τις θέσεις Ξυδόνερο ,Αρχάγγελος, Κολόνα-Μπαμπάκα, Αγ.Σωτήρα, Σκολούμα, Τριανταφυλλόραχη, Μετάνοια- Χαβαρι, Μακρυρεμα, Μποροδήμα, Πηγαδάκι-Κουβέλια ,Τσίγκα , Καβούκι, Πύργος, Φούρνοι. Η προτεινόμενη διαδρομή διέρχεται από δημόσιες δασικές  εκτάσεις. είναι συντομότερη της αρχικής χάραξης της ήδη υπάρχουσας μελέτης και αποφεύγει καλλιέργειες και ιδιοκτησίες.



Η μελέτη με την νέα προτεινόμενη χάραξη να υποβληθεί εκ νέου για ενημέρωση και συζήτηση από το δημοτικό συμβούλιο.





Λιαγκάκης Ευστάθιος: Δεν έχουμε δει μελέτη για να μπορούμε να εκφράσουμε  άποψη, Φαίνονται όμως ξεκάθαρα τα προβλήματα που πρόκειται να  αντιμετωπίσουμε στο Μαντούδι.

Τι πρόκειται να κερδίσουν οι κάτοικοι της περιοχής;

Θέσεις εργασίας ή απλά ρύπους ;

Γιατί να επιτρέψουμε να γίνει ένας αγωγός που θα φέρει μόνο κακά στην  περιοχή όπου θα περάσει.

Το ποσό που θα αποζημιωθούν τα χωράφια δεν μας αφορά αφού από τα  χωράφια ζούμε.

Ο αγωγός είναι αμφίδρομος. Για πιο σκοπό γίνεται, τι θα εξυπηρετήσει;

Μια μονάδα 1160 ΜΒ μας κάνει το δεύτερο ενεργειακό κόμβο στην Ελλάδα με μεγάλη συσσώρευση σε άζωτο.


Επειδή στην πρόταση κ.Δημάρχου ελλοχεύει ο κίνδυνος να ερμηνευθεί ότι  γνωμοδοτούμε θετικά προτείνω να μην περάσει αγωγός φυσικού αερίου για  το Κυμάσι. Η όποια χάραξη κρύβει πολλές παγίδες.



Παναγιώτου Κων/νος: Πρώτα θα περάσει η μελέτη από την επιτροπή  Διαβούλευσης και μετά να έρθει στο δημοτικό συμβούλιο για λήψη απόφασης



Κουτσουράς Σταύρος: Καθ΄ ότι δεν ακολουθήθηκε η διαδικασία της διαβούλευσης στα θεσμοθετημένα όργανα που είναι η Επιτροπή Διαβούλευσης του Δήμου μας ,σε συνδυασμό με το ότι δεν προκύπτει όφελος  από το συγκεκριμένο έργο για την περιοχή μας, αντίθετα θα δημιουργήσει

προβλήματα στους μικρογαιοκτήμονες προτείνω να επανέλθει στο δημοτικό  συμβούλιο αφού προηγηθεί η διαβούλευση στην Επιτροπή Διαβούλευσης του  Δήμου με συμμετοχή όλων των ενδιαφερομένων φορέων. Γι αυτούς τους λόγους ψηφίζω παρών.



Στεργίου Ιωάννης: Η προτεινόμενη χάραξη του ΔΕΣΦΑ για την διέλευση του  αγωγού φυσικού (Φ.Α) εντός των ορίων του Δήμου μας καλύπτει μία  απόσταση της τάξης των είκοσι (20) χιλιομέτρων εκ των οποίων τα δέκα (10)  χιλ. οδεύουν σε δασώδη έκταση τα δε υπόλοιπα δέκα (10) διέρχονται από γη υψηλής παραγωγικότητας και γη με οικοπεδική αξία.  Εκείνο που έχει σημασία και πρέπει να λάβουμε σοβαρά υπόψη είναι οι περιορισμοί που τίθενται κατά την διαδρομή όδευσης του αγωγού όπως:



α) Σε ζώνη πλάτους 8μ (4μ μέτρων αριστερά και 4μ δεξιά από τον άξονα του αγωγού) δεν επιτρέπεται κάθε είδους υπόγεια εγκατάσταση, η τοποθέτηση  παράλληλα ή κάθετα κάθε είδους σωληνώσεων, οι οποίες απαιτούν εκσκαφή πάνω από 0,5 μ., η ανόρυξη φρεάτων ή τάφρων, η δημιουργία νέων αγροτικών οδών, η φύτευση δένδρων των οποίων το ριζικό σύστημα εισχωρεί σε βάθος μεγαλύτερο 0,60 μ., καθώς και η αλλοίωση της μορφολογίας της  επιφάνειας του εδάφους με οποιονδήποτε τρόπο, και



β) Σε ζώνη πλάτους 40 μ (20 μ αριστερά και 20 μ δεξιά από τον άξονα του αγωγού) δεν επιτρέπεται κάθε είδους δόμηση ακινήτων είτε αυτά ευρίσκονται  εντός, είτε εκτός εγκεκριμένου σχεδίου πόλεως.



Με βάση λοιπόν τους παραπάνω περιορισμούς δεν είναι δυνατόν να  δεχθούμε την προτεινόμενη χάραξη του ΔΕΣΦΑ. Οι μελετητές – εκπρόσωποι του ΔΕΣΦΑ που βρίσκονται στην σημερινή συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, οφείλουν να λάβουν υπόψη τους τις προτάσεις του Δήμου, των αγροτών, των φορέων και των πολιτών και να μελετήσουν μια διαφορετική χάραξη – διαδρομή του αγωγού, ώστε να αποφευχθεί κάθε επίπτωση τόσο στις καλλιεργήσιμες εκτάσεις, όσο και στην οικιστική ανάπτυξη της περιοχής  και η νέα μελέτη να επανέλθει για διαβούλευση και γνωμοδότηση από το  Δημοτικό Συμβούλιο.




Το δημοτικό συμβούλιο  αποφάσισε





1. Να απορριφθεί η χάραξη ως έχει στα διοικητικά όρια του Δήμου  Μαντουδίου Λίμνης-Αγ. Αννας και ιδιαίτερα το τμήμα του αγωγού που  διέρχεται μέσα από τις αγροτικές εκτάσεις Μαντουδίου-Κηρίνθου-Ζωοδ. Πηγής-Φαράκλας - Μετοχίου –Σπαθαρίου-Καλυβίων.



2. Να αναζητηθούν άλλες διαδρομές προκειμένου να αποφευχθούν οι επιπτώσεις από την διέλευση του αγωγού στις γεωργικές καλλιέργειες και στις  ιδιοκτησίες των δημοτών.



Ενδεικτικά αναφέρεται προς διερεύνηση η διαδρομή Ξυδόνερο, Αρχάγγελος, Κολόνα-Μπαμπάκα, Αγ.Σωτήρα, Σκολούμα, Τριανταφυλλόραχη, Μετάνοια-Χαβαρι, Μακρυρεμα, Μποροδήμα, Πηγαδάκι-Κουβέλια ,Τσίγκα ,  Καβούκι, Πύργος, Φούρνοι.



3.Η νέα ΜΠΕ με την νέα προτεινόμενη χάραξη να επανέλθει ξανά για  διαβούλευση και γνωμοδότηση από το δημοτικό συμβούλιο Δήμου Μαντουδίου-Λίμνης-Αγ. Άννας









Μειοψηφούντων των πιο κάτω δημοτικών συμβούλων :


Μουστάκας Νικόλαος : Δηλώνω παρών


Παναγιώτου Κων/νος : Δηλώνω παρών


Κουτσουράς Σταύρος : Δηλώνω παρών


Κατσούρας Δημήτριος :Δεν ψηφίζω


Περήφανος Ιωάννης: Όπως είναι η μελέτη είμαι αρνητικός


Χατζής Ανδρέας :Συμφωνώ με την άποψη του κ. Περήφανου Ιωάννη


Γιαννιός Κων/νος: Δεν ψηφίζω








14 comments:

  1. Η μείζων αντιπολίτευση δεν κατέβασε πρόταση δια του αρχηγού της.Ο Λιαγκάκης πρότεινε όχι στον αγωγό και ο δήμαρχος είπε επί λεξει...ΟΧΙ ΣΤΗ ΧΑΡΑΞΗ,πρόταση που ψηφίστηκε από τους παρόντες συμβούλους της Συμπολίτευσης.
    Αυτό σημαίνει.ΝΑΙ στον αγωγό,ΟΧΙ στη χάραξη..Είναι ξεκάθαρο.Δεν επεφυλάχθησαν να δουν την καινούργια χάραξη και να αποφασίσουν τότε,απλά βιάστηκαν.Μήπως δεν έκαναν το ίδιο με τη ΒΙΠΕ,που δεν ψήφισαν,αλλά παρουσίασαν απόφαση θετική? Τους μάθαμε πια.Ας ψαχτεί η Ατιπολίτευση!!!!

    ReplyDelete
  2. Θα μας τρελάνεται; Ο Λιαγκάκης ψήφισε μαζί με το Ψαρρό;

    ReplyDelete
  3. ο Περήφανος ότι δεν θέλει την αλλαγή χάραξης και ότι ήταν υπερ της ΜΠΕ για τον αγωγό οπως έχει;
    Τι γίνεται εκεί μέσα

    ReplyDelete
  4. ΣΑΛΙΑΡΊΖΕΤΕ ΌΛΟΙ ΑΛΛΆ ΠΡΑΞΗΣ...ΟΙ ΚΟΙΝΟΤΑΡΧΕΣ ΤΟ ΠΑΊΖΟΥΝ ΟΠΩΣ...

    ReplyDelete
  5. Ντροπή Στάθη. Μαζί τους;

    ReplyDelete
  6. Το «παρών» που ψηφίζουν μερικοί, δεν μοιάζει με την γυναίκα που λέει ναι σε μιά πίπα γιατί δεν είναι απιστία;

    ReplyDelete
  7. θα πρέπει να τελειώσει κάποτε αυτή η ιστορία να γράφουν ότι θέλουν στα πρακτικά. Υποβαθμίζεο το δημοτικό συμβούλιο
    Το ίδιο έγινε και την υπόθεση του ημετέρου της πλατείας

    Τι κάνει η αντιπολίτευση; πως ξεφτυλίζετε έτσι;

    ReplyDelete
  8. Η απόφαση του ΔΣ είναι ακριβώς οι λόγοι που δεν ψήφισε την απόφαση ο Κουτσουράς!!!!!!

    Κουτσουράς Σταύρος: Καθ΄ ότι δεν ακολουθήθηκε η διαδικασία της διαβούλευσης στα θεσμοθετημένα όργανα που είναι η Επιτροπή Διαβούλευσης του Δήμου μας ,σε συνδυασμό με το ότι δεν προκύπτει όφελος από το συγκεκριμένο έργο για την περιοχή μας, αντίθετα θα δημιουργήσειπροβλήματα στους μικρογαιοκτήμονες προτείνω να επανέλθει στο δημοτικό συμβούλιο αφού προηγηθεί η διαβούλευση στην Επιτροπή Διαβούλευσης του Δήμου με συμμετοχή όλων των ενδιαφερομένων φορέων. Γι αυτούς τους λόγους ψηφίζω παρών.

    ReplyDelete
  9. Εαν κανετε λιγο πισο θα διτε ο προκοπιανος εκανε τή μεγαλύτερη ζημιά στο μαντουδι.
    το Προκοπι έχουν τον Αιγιανι ι Λίμνη τουρισμό Άγιανα τουρισμό οικισμός 2000 οικογένειες πάνε ερχοντε.το Μαντουδι;;;;ΚΕ ΣΚΑΤΑ ΘΑ ΦΑΜΕ ΚΑΙ ΒΡΩΜΝΙΑ ΚΑΙ ΡΆΔΙΟ.....ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΜΙΑ 10ΕΤΗΑ ΠΟΥ ΘΑ ΓΕΝΑΝΕ ΜΙΣΕΡΆ ΠΑΙΔΙΆ ΤΟΤΕ.,;;;;;;;
    Ο ΠΡΟΚΟΠIANO..ΣΤΟ ΕΙΣΑΓΓΕΛΕΑ

    ReplyDelete
  10. 10.15 ΥΠΕΡΒΟΛΙΚΟς, ΑΦΕΛΗς ΚΑΙ ΑΓΡΑΜΜΑΤΟς

    ReplyDelete
  11. pou einai pia auth h antipoliteysh??ti kanei?kamia kinhsh?giati afhnei tous dhmotes etsi?

    ReplyDelete
  12. Αυτό σας αξίζει ανθρωπάκια!! βρωμιά και ράδιο!!!

    ReplyDelete
  13. Για πια αντιπολίτευση μιλάμε την διαλυμένη ο επικεφαλής έρχεται μια στίς τόσες,κάθεται σε ένα θέμα,εφαρμόζει το κόλπο με το τηλέφωνο {το γνωστο πολιτικό} και σηκώνεται και φεύγει>Αλλά δεν φταίει αυτός υπάρχει νόμος για τις απουσίες που να τον εφαρμόσει όμως ο μεγάλος αρχηγός πρώτα πρέπει να βάλει τάξη στο δικό του το μαντρι.

    ReplyDelete
  14. Δεν μπορώ πια να καταλάβω τα παράπονα και για τη συμπολίτευση και για την αντιπολίτευση.Ο Πλάτωνας λέει κάπου...Η πολιτεία είναι αυτή που είναι,γιατι οι πολίτες είναι αυτοί που είναι.Και βέβαια δεν μιλάμε για πολίτες γιατί πολίτες ειναι αυτοί που από κοντά παρακολουθούν τα τεκταινόμενα ,παρεμβαίνουν και αντιδρούν.Είδε κανείς σας καμιά αντίδραση?Σε κανένα Δημοτικό Συμβούλιο δεν είδα δημότες κι αυτά τα χρόνια και από τον Ενωτιάδη και από τον Κατζουροψαρροστεργίου πάρθηκαν αποφάσεις που υποθήκευσαν καταστροφικά τον τόπο μας.Μόνο στα λόγια και κυρίως να μη μας ακούσουν.
    Και τα μαντριά καλά κρατούν !!!!!!!

    ReplyDelete