Οι ισόγειες αίθουσες του παλαιού Δημοτικού Σχολείου Μαντουδίου θα φιλοξενήσουν την λαογραφική συλλογή (18ου έως 20ου αιώνα) Τσίτσα |
Η αποδοχή της προσφορας της λαογραφικής συλλογης (18ου έως 20ου αιώνα) του κ. Νικόλαου Τσίτσα, Καθηγητού του Πανεπιστημίου Πειραιώς έγινε τον τον Απριλη του 2012 Η συλλογή 5.000 συνολικά εκθεμάτων απο τα οποια ξεχωριζουν 200 είχε αποφασιστει να φιλοξενηθεί στη Στροφυλιά αλλά τα σχέδια άλλαξαν και θα μεταφερθεί στο Μαντούδι.
Τα πρακτικά της σχετικής συνεδρίασης του δημοτικού συμβουλίου:
Στεργίου : Κύριοι σύμβουλοι, ο κ. Τσίτσας Νικόλαος και κα Τσίτσα –ΛιάσκουΚων/νια με επιστολή τους απευθύνονται στο δημοτικό συμβούλιο και αναφέρουν τα εξής:
« Κατά την τελευταία και επί 15νθημερο παραμονή μας στην περιοχή σας κάμαμε κάποιες διαπιστώσεις και βγάλαμε κάποια συμπεράσματα που μας οδηγούν να επανακαθορίσουμε τις προθέσεις μας ως προς την τύχη της λαογραφικής μας συλλογή.
Καταλήξαμε οριστικά και αμετάκλητα να σας ζητήσουμε την τροποποίηση των αποφάσεων σας ,ώστε η δωριζόμενη στον Δήμο σας συλλογή μας να αποτελέσει το υλικό για την δημιουργία Εθνογραφικού-Λαογραφικού Μουσείου που να στεγαστεί και να λειτουργήσει στις ισόγειες αίθουσες του παλαιού Δημοτικού Σχολείου Μαντουδίου.
Εκτιμούμε ότι το Μαντούδι είναι μια πολυπληθής κωμόπολη όπου υπάρχουν αρκετές Δημόσιες Υπηρεσίες, Αστυνομικό Τμήμα και δύο μεγάλες Τράπεζες.
Το παλιό Δημοτικό του Σχολείο είναι ένα επιβλητικό και παραδοσιακό κτίριο στο κέντρο της πόλης και διαθέτει άνετες κι ευρύχωρες ισόγειες αίθουσες, ικανές να στεγάσουν ένα Εθνογραφικό Μουσείο.
Υπήρξε έδρα Δήμου και σήμερα αποτελεί μια δραστήρια Δημοτική Ενότητα. Γειτνιάζει με το Προκόπι που προσελκύει καθ΄όλη την διάρκεια του χρόνου μεγάλο αριθμό θρησκευτικών τουριστών.
Είναι έδρα «ζωντανού» Πολιτιστικού Συλλόγου, με πολυποίκιλες και σημαντικές δραστηριότητες.
Έχει σπουδαίο χορευτικό συγκρότημα, που έχει τιμηθεί και με διεθνείς διακρίσεις.
Διαθέτει Αναγκαστικό Συνεταιρισμό Αγροτών που τα ενδιαφέροντα του εκτείνονται και στον τομέα του πολιτισμού. Μεσοπρόθεσμα μπορεί να αποτελέσει κόμβο σύνδεσης μεταξύ του λιμανιού του (Κυμάσι) και του οδικού άξονα Χαλκίδας-Λίμνης-Αιδηψού- Ιστιαίας.
Όχι μόνο οι εκπρόσωποι των φορέων αλλά και οι κάτοικοι του επιδεικνύουν έντονο ενδιαφέρον για την πολιτιστική, τουριστική και οικονομική ανάπτυξη της περιοχής τους.
Κοντά σ΄αυτά ,την απόφαση μας να υποβάλουμε την παρούσα αναφορά επηρέασε δραστικά και το άμεσο ενδιαφέρον του Αντιδημάρχου κ. Καντζούρα, του Προέδρου του πολιτιστικού συλλόγου κ. Καραδήμου ,των υπαλλήλων της Δημοτικής Ενότητας όπως και αρκετών κατοίκων ,που έσπευσαν να μας συνδράμουν στην περιπέτεια που περάσαμε κατά την μεταφορά του λαογραφικού υλικού ,βρίσκοντας ασφαλείς αίθουσες υποδοχής του και φροντίζοντας για την προσεκτική του εκφόρτωση του, αφού ο πάτος πολλών χαρτοκιβωτίων είχε καταστραφεί από την βροχή.
Όλα αυτά πιστεύουμε να σας πείθουν ότι είναι απολύτως δικαιολογημένες, τόσο η ακύρωση της αρχικής μας πρότασης όσο και η διατύπωση της παρούσας.
κ. Καντζούρας Ιωάννης: «Με μεγάλη χαρά υποδέχομαι την νέα πρόταση του συλλέκτη κ. Νικολάου
Τσίτσα να επιλέξει ως τόπο μόνιμης έκθεσης της λαογραφικής του συλλογής το Μαντούδι.
Απ’ ότι μας ενημέρωσε ο κ. Τσίτσας, πριν καταθέσει την πρόταση του στο δημοτικό συμβούλιο συζήτησε την ιδέα του με εκπροσώπους Συλλόγων και Φορέων του Μαντουδίου από τους οποίους βρήκε ενθουσιώδη αποδοχή.
Μας τιμά η πρόταση του κ. Τσίτσα και τον ευχαριστούμε. Το Μαντούδι ,ένας τόπος με πλούσια αγροτική παράδοση θα φιλοξενεί μια πολύτιμη λαογραφική συλλογή ,ένα κόσμημα πολιτισμού.
Δεχόμαστε ανεπιφύλακτα την πρόταση του κ. Τσίτσα να στεγαστεί μόνιμα η Συλλογή στο Μαντούδι και προτείνω να παραχωρηθεί για το σκοπό αυτό ο 1ος όροφος του παλαιού Δημοτικού Σχολείου ,με την προοπτική όταν γίνει η ανάπλαση-ανακαίνιση της Μεγάλης Οικίας Βουδούρη ,η συλλογή να μεταφερθεί εκεί, ως ο πλέον κατάλληλος χώρος στο κέντρο του Μαντουδίου.
Ο δημοτικός σύμβουλος κ. Ριτσώνης Άγγελος πήρε το λόγο και είπε: «Κάναμε έλεγχο και είδαμε ότι ένα μέρος των κατοίκων της τοπικής Κοινότητας Στροφιλιάς δεν δέχθηκε με ευχαρίστηση την δημιουργία του μουσείου στον τόπο τους. Έτσι είδαμε θετικά την πρόταση για εγκατάσταση του μουσείου στην τοπική κοινότητα Μαντουδίου και συγκεκριμένα στο χώρο του δημοτικού Σχολείου».
Το δημοτικό συμβούλιο ύστερα από διαλογική συζήτηση αποφάσισε την εγκατάσταση του
Εθνογραφικού Μουσείου με την συλλογή του κ. Τσίτσα Νικολάου στο κτίριο του δημοτικού σχολείου Στροφυλιάς και την εγκατάσταση του πλέον στις ισόγειες αίθουσες του παλαιού Δημοτικού Σχολείου Μαντουδίου στην τοπική Κοινότητα Μαντουδίου.
συγχαρητηρια στο χορευτικο συλλογο ΜΑΚΙΣΤΟΣ πολυ μπροστα τα παιδια..........
ReplyDeleteΜπράβο στον Στάμου. Τα κατάφερε να στείλει το μουσείο στο Μαντούδι.Τι το ήθελε στη στροφυλιά; Από αυτό δεν έχει μάσα. Αν είχε τότε μάλιστα. Κρίμα γιατί η στροφυλιά χρειζεται πολιτιμό και όχι απολίτιστους συμβούλους.
ReplyDeleteδεν φταιει ο Σταμου ο κοντος μας την εκανε την δουλεια, στο μαντουδι εχει περισσοτερους ψηφους.
ReplyDeleteΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΚΙΝΗΣΗ ΠΟΥ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΕΧΕΙ ΓΙΝΕΙ ΚΑΙΡΟ ΠΡΙΝ(ΔΙΚΑΙΟΣ ΘΑ ΑΝΑΡΩΤΗΘΕΙΤΕ ΑΠΟ ΠΟΙΟΝ?)ΧΩΡΙΣ ΑΜΦΙΒΟΛΙΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΗΝ ΚΑΛΩΣΟΡΙΣΟΥΜΕ,ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΣΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΤΣΙΤΣΑ ΠΟΥ ΜΑΣ ΒΟΗΘΗΣΕ ΝΑ ΠΡΟΑΓΟΥΜΕ ΤΑ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΑ ΜΑΣ ΣΤΟΙΧΕΙΑ!ΤΩΡΑ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΘΗΚΕ ΣΤΗΝ ΣΤΡΟΦΥΛΙΑ ΚΑΙ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΘΗΚΕ ΣΤΟ ΜΑΝΤΟΥΔΙ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΑΤΕ ΝΑ ΠΕΙΤΕ ΟΤΙ ΕΓΙΝΕ ΓΙΑ ΤΟΝ ΙΔΙΟ ΛΟΓΟ ΠΟΥ Η ΒΙΠΕ ΔΕΝ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΘΗΚΕ ΣΤΗ ΛΙΜΝΗ ΑΛΛΑ ΣΤΟ ΜΑΝΤΟΥΔΙ...ΑΠΟ mixalis arg
ReplyDeleteΕίναι γάτα είναι γάτα ο κοντός με τη γραβάτα !!! Ευτυχώς που υπάρχει ένας Μαντουδιανός στο ύψος του κατζούρα (επίπεδο δάπεδο που λένε) για να μας εκπολιτίσει στο Μαντούδι. Κάλιο αργα παρά ποτέ.
ReplyDeleteΣΗΜΑΣΙΑ ΕΧΕΙ ΟΤΙ Ο ΚΟΝΤΟΣ ΤΟ ΕΦΕΡΕ ΣΤΟ ΜΑΝΤΟΥΔΑΚΙ ΟΧΙ ΟΛΛΟ ΚΡΗΤΙΚΗ ΜΕΤΑ ΑΠΟ 5=6 ΧΡΟΝΙΑ ΤΙ ΘΑ ΛΕΜΕ.....
ReplyDeleteσε 5-6 χρονακια καραμητρο προβλεπω πως στην πλατεια ορισμενοι "μαντουδιανοι" θα στησουν αδριαντα του κοντου-ξερεις εκει κοντα στο μνημειο των πεσοντων-για την προσφορα του στα πολιτιστικα δρομενα!!!ευτυχως ο αδριαντας λογο υψους δεν θα πιανει χωρο!!!
ReplyDeletekontos kontos ala otan ton royfiξate skoyzate 1 xrono
ReplyDeleteεσυ12.21 πρεπει να εισαι ο υιος για να γραφεις ετσι?σε ειδαμε στις εκλογες που κερδισατε και ανεβηκες στην καρεκλα επειδικνυοντας τα γενητικα σου οργανα.χιλια μπραβο στον κ.τσιτσα.
ReplyDeleteΡε συ mixalakis arg, αφού δε μένεις στο Μαντούδι..γιατί διαρρυγνύεις τα ιμάτιά σου και γιατί μιλάς τόσο γραφικά και..καραβίσια;μήπως θα κατέβεις εσύ για δήμαρχος;αμ, δε..γιατί δεν αγαπάς την ευθύνη, αγαπάς μόνο την αντιπολίτευση και μάλλον κάποιος σου πε ότι γράφεις καλά και γι αυτό σ αρέσει να γράφεις σε όλα τα blogs για την περιοχή μας σα να μένεις εδώ χειμώνα-καλοκαίρι και ξέρεις τί γίνεται...επίσης, σταμάτα να μιλάς απαξιωτικά και υβριστικά για άτομα που δε γνωρίζεις. Είναι ΑΝΑΝΔΡΟ...
ReplyDeleteΒρε ανωνυμε 11:19 π.μ, τη φασιστική σου νοοτροπία δείχνεις με το να απαγορευεις να μιλησει καποιος που δεν μενει στο Μαντουδι.
ReplyDeleteΜαθε οτι ο Ρ. Φεραιος, και ολοι οι Ηπειρωτες ευεργετες της χωρας,ΔΕΝ ζουσαν στη χωρα, αλλα αυτοι ηταν που την βοηθησαν να παει ΜΠΡΟΣΤΑ. Και ξερεις γιατι;;; Γιατι πηγανε παρα εξω ξεστραβωθηκαν, αγωνιστηκαν, ανοιξανε τα γκαβα τους και το μυαλο τους. Εσυ κι οσοι σκεφτεστε ετσι, ειδαμε τι καλο κανετε στον τοπο με τετοια νοοτροπια. Λασπολογοι & τρομοκρατες ειστε. Γνωριζετε τι σημαινει διαλογος & δημοκρατια στουρναρια ;
Διάλογος δεν είναι να λασπολογούμε ανώνυμα και με υβριστικότατους χαρακτηρισμούς συμπολίτες μας...και σε παρακαλώ μη μου παρομοιάζεις τον Αργυροκαστρίτη το Μιχάλη με το Ρήγα Φεραίο, γιατί θα τρελαθώ..δεν έχω φασιστική νοοτροπία, κοίτα κ στο kireas.org να δεις τί εννοώ κ ποιός γράφει φασιστικά κ χωρίς στοιχεία..
ReplyDeleteΜπαφέρος Γ.
ΩΡΑΙΟς Ο 11.19 ΠΟΛΥ ΩΡΑΙΟς ΚΑΙ ΔΕΝ ΓΡΑΦΕΙ ΑΠΛΑ ΚΑΛΑ ΓΡΑΦΕΙ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΟΠΩς ΕΧΟΥΝ.
ReplyDeleteΚυριε άγνωστε Μπαφέρο
ReplyDeleteέχεις φασιστισκοτατη νοοτροπία και αντιπροσωπεύεις το χείριστο είδος ερπετού που υπάρχει στην περιοχή.
Αφησε το Μιχάλη και τον Kireas.org ήσυχους, γιατι ο μόνος τρόπος που έχεις εσυ και σκουληκάκια σαν του λογου σου αντιμετωπισει τα επιχειρηματα τους δεν ειναι με αντι-επιχειρηματα και στοιχεία, αλλα με ύβρεις, λάσπη, προπηλακισμούς. Το επίπεδο είναι γνωστό όπως γνωστή είναι και η δυσοσμία και τα επιτεύγματα των φασιστοειδων που σας εκπροσωπουν Δεν χρειαζόμαστε μαθήματα ιστορίας και συστασεις από χαφιέδες και λακέδες που γράφουν με ψευδώνυμα. Ξέρουμε ποιοι είστε, τι κάνετε και πως σας βολευει η κατασταση. Δυστυχως Ο κιρεασ.οργ, ο Μιχάλης και η περιοχή ειναι οι χαμένοι απο τους Σκορδαδες, Ενωτιαδο-Ψαρρο-Καντζουρο Στεργιουδες Εφιαλτες. Γιορταστε όσο μπορείτε στις σταχτες που θα αφήσετε πισω σας
Οταν θα το καταλαβετε όπως και με την Λάμδα θα είναι πολυ αργά,
Δεν θα σας ξεχάσουμε θα περασετε στην ιστορία θα μείνετε σαν οι Τσολακογλου της βόρειας Ευβοίας, Θα είμαστε εδώ να θυμίζουμε στις νεες γενειές πως καταστρέψατε μια περιοχή
Πραγματικά δεν καταλαβαίνω γιατί θα πρέπει εγώ να αντιπροσωπεύω "το χείριστο είδος ερπετού" και γιατί έχω "φασιστική νοοτροπία" και γιατι εγώ "γραφω με ψευδώνυμα" όταν εσείς μου επιτίθεστε επειδή ...απλά παρατήρησα τις μεγαλοστομίες και τις αβάσιμες κατηγορίες κ πολύ συγκεκριμένα απάντησα στον κο Μιχάλη Αργυροκαστρίτη ο οποίος με ύβρεις κ φράσεις όπως "θα σας πονέσει ο κ...ς", "δεν είναι παρά τρίχες απο τα α..α της τερνα κ άλλα γραφικά έχει γεμίσει τα μπλογκς για την γυρω περιοχη.Και ρωτώ ο εν λόγω κος πονάει περισσότερο αυτόν τον τόπο όταν δε μένει εδώ και γράφει τόσο έντονα;απλά ρώτησα αυτό, ευγενικα κ χωρίς να βρίσω κανέναν. Σεις άλλον τρόπο επικοινωνίας δεν έχετε;Αυτό είναι διάλογος κατά τη γνώμη σας;και τέλος, με ποιόν τρόπο ο Μιχάλης κ ο kireas.org είναι χαμέρνος από "τους Σκορδάδες";
ReplyDeleteΜπαφέρος Γ.
Χαμενος απο Σκορδαδες, ΤΕΡΝΕΣ & δουλικα θα ειναι ο τοπος μας & μονο.
ReplyDeleteΑλλοιμονο σε οσους απο μας καθομαστε στον καναπε και δεν αντιδρουμε.
Ο Ρ. Φεραιος ρε γαμ..τη μου πεθανε νωρις.