κλικ στην εικόνα για να μεγαλώσει
Η παραμονή των νησιών στο ισχύον καθεστώς ενίσχυσης, η άρση των περιορισμών των υφιστάμενων μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων, η τακτοποίηση των αυθαίρετων, η ενίσχυση μικρών επιχειρήσεων τουρισμού, η διασφάλιση έκδοσης εγγυητικών επιστολών από τις Ελληνικές τράπεζες κυρίως προς τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, η ενίσχυση για όλα τα επενδυτικά σχέδια των ΑΠΕ που προβλέπει ο νόμος, μόνο με φορολογικά κίνητρα είναι μερικές από τις ρυθμίσεις που περιλαμβάνονται στην τροπολογία –προσθήκη για την αντιμετώπιση της ύφεσης με παραγωγική ανασυγκρότηση, ενίσχυση των εξαγωγικών επιχειρήσεων και της απασχόλησης. Την τροπολογία –προσθήκη, κατέθεσε σήμερα για ψήφιση στη Βουλή, το υπουργείο Ανάπτυξης.
Στόχος της τροπολογίας, σύμφωνα με την εισηγητική έκθεση, είναι η παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας και η αξιοποίηση των συγκριτικών πλεονεκτημάτων της θα συμβάλλει καταλυτικά στην έξοδο από την κρίση.
Οι υποδομές στον πρωτογενή τομέα και η μεταποίηση αγροτικών προϊόντων πρέπει να ενισχυθούν κατά προτεραιότητα , όπως επίσης και οι τουριστικές επιχειρήσεις που θα συμβάλλουν καθοριστικά στην αύξηση του ΑΕΠ.
Η ενίσχυση όλων των κατηγοριών των επενδυτικών σχεδίων που ενισχύουν την απασχόληση και ιδίως αυτές που δημιουργούν μόνιμες θέσεις εργασίας καθώς και αυτές με υψηλό δείκτη ανταγωνιστικότητας σε διεθνές επίπεδο (εξαγωγικές επιχειρήσεις).
Οι διατάξεις που προτείνονται σκοπούν με ενίσχυση αυτών των τομέων στην καλύτερη αξιοποίηση των διατιθέμενων πόρων αλλά και στο μέγιστο αποτέλεσμα για το Εμπορικό Ισοζύγιο και το Ισοζύγιο Τρεχουσών Συναλλαγών.
1.Χρήση γης υψηλής παραγωγικότητας
Η άρση της απαγόρευσης εγκατάστασης επενδύσεων και επιχειρήσεων σε γαίες υψηλής παραγωγικότητας χωρίς την διαδικασία που προβλέπεται από τις κείμενες διατάξεις πρέπει να αφορά επενδύσεις που συνδέονται με την μεταποίηση αγροτικών προϊόντων και τη βιομηχανία τροφίμων.
2.Υπηρεσία μιας στάσης σε κάθε Περιφέρεια
Προτείνεται σε κάθε Περιφέρεια η λειτουργία Υπηρεσίας μιας στάσης για την αδειοδότηση έργων και επιχειρήσεων προϋπολογισμού άνω των 3 εκατ. και με 20 τουλάχιστον εργαζόμενους που δεν εντάσσονται στις στρατηγικές και ιδιωτικές επενδύσεις σύμφωνα με τις διατάξεις του νόμου αυτού.
3.Διασφάλιση έκδοσης εγγυητικών επιστολών
Η προτεινόμενη διάταξη σκοπεί στην επίλυση του προβλήματος της μη παροχής εγγυητικής επιστολής από τις Ελληνικές τράπεζες κυρίως προς τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις.
Με την παρούσα τροπολογία προτείνεται η θεσμοθέτηση «ειδικού δεσμευμένου τραπεζικού λογαριασμού», στον οποίο θα κατατίθεται η επιδότηση προκειμένου να διευκολυνθεί η έκδοση εγγυητικών από τις τράπεζες, όταν δεν αρκούν οι εγγυήσεις του επενδυτή προς αυτήν.
Η εκταμίευση θα γίνεται με σταδιακή αποδέσμευση των ποσών που αντιστοιχούν σε εκτελεσμένες και πιστοποιημένες από την τράπεζα εργασίες.
4.Φορολογικά κίνητρα και εξορθολογισμός πλαισίου ενίσχυσης των ΑΠΕ
Ενόψει της επεξεργασίας από το ΥΠΕΚΑ νέου βιώσιμου σχεδίου διείσδυσης για τις ΑΠΕ και μέχρι τη νέα στοχοθέτηση του, προτείνεται η ενίσχυση για όλα τα επενδυτικά σχέδια των ΑΠΕ που προβλέπει ο νόμος, μόνο με φορολογικά κίνητρα.
Επίσης λόγω των προβλημάτων που έχουν δημιουργηθεί με το μεγάλο έλλειμμα που παρουσιάζει ο ΛΑΓΗΕ κρίνεται σκόπιμο στην εξαίρεση των φωτοβολταϊκών να προστεθούν και οι ηλιοθερμικοί σταθμοί μέχρι την νέα στοχοθέτηση του προγράμματος διείσδυσης των ΑΠΕ.
5.Αντιμετώπιση προβλημάτων ν. 1892/90 και 2601/98
Εταιρείες στις οποίες μέτοχοι είναι αφενός Δήμοι με ποσοστό άνω του 51 % και άνω αφετέρου άλλες Α.Ε. ή ΕΠΕ ελεγχόμενες από το Δημόσιο είχαν υποβάλλει επενδυτικά σχέδια ένταξης στον αναπτυξιακό νόμο 1892/90 και 2601/98 είτε για εκσυγχρονισμό υπαρχόντων κτιριακών υποδομών είτε για αγορά μηχανολογικού εξοπλισμού, ολοκλήρωσαν το επενδυτικό σχέδιο αλλά δεν λειτούργησαν επιχειρηματικά.
Ορισμένα επενδυτικά σχέδια απ’ αυτά εντάχθηκαν στους νόμους 1892/90 και 2601/98 επιδοτήθηκαν κατά ένα ποσοστό από την εγκεκριμένη επιχορήγηση αλλά επειδή δεν λειτούργησαν επιχειρηματικά, δεν έλαβαν το υπόλοιπο της επιδότησης (τελευταία δόση) και ταυτόχρονα εκδόθηκε ανακλητική απόφαση για την ένταξη τους στον αναπτυξιακό νόμο.
Για την άρση των επιπτώσεων στις εταιρείες αυτές αλλά και τους Δήμους που είναι μέτοχοι προτείνεται η παρακάτω διάταξη
6. Παραμονή των νησιών στο ισχύον καθεστώς ενίσχυσης.
Προτείνεται η κατάργηση της παρ 7 του άρθρου 20 και η παραμονή των νησιών στο ισχύον καθεστώς του ν.3908/11 άρθρο 5 παρ. 13
7.Ενίσχυση υφιστάμενων μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων
Οι περιορισμοί που θεσπίστηκαν με την παράγραφο 7 του άρθρου 241 του ν.4072/2012 για τις υφιστάμενες μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις πρέπει να αρθούν.
8.Τακτοποίηση Αυθαίρετων Δομήσεων
Για να αντιμετωπιστούν προβλήματα σε κτήρια με τμήματα κατασκευών που δεν είχαν συμπεριληφθεί σε οικοδομικές άδειες και για την απρόσκοπτη υλοποίηση επενδυτικών σχεδίων προτείνεται να τεθεί ως προϋπόθεση η τακτοποίηση των κτισμάτων με την ένταξη αυτών στις διατάξεις του ν. 4014/11.
9. Ενίσχυση μικρών επιχειρήσεων τουρισμού-δημιουργία δικτύων
Σχετικά με την παράγραφο 4 (ξενοδοχεία κάτω των 3 αστέρων), επισημαίνεται ότι αποστερείται η δυνατότητα εκσυγχρονισμού από ένα σημαντικό μέρος του ξενοδοχειακού δυναμικού, που αποτελεί και τη ραχοκοκαλιά του και εάν παραμείνει, θα οδηγήσει σε δημιουργία ξενοδοχειακού προϊόντος δυο ταχυτήτων. Εξάλλου, ο στόχος της δημιουργίας ποιοτικού ξενοδοχειακού δυναμικού, θα πρέπει να αφορά στο σύνολο του ξενοδοχειακού δυναμικού της χώρας και όχι επιλεκτικά μόνο σε κάποιες υποκατηγορίες του, όπως επίσης πρέπει να δοθεί η δυνατότητα για εκσυγχρονισμό των ενοικιαζόμενων δωματίων και διαμερισμάτων , ιδιαίτερα όταν υποβάλλουν αίτημα ως συνεργαζόμενα (δίκτυο) πάνω από ένα αριθμό.
10. Τεκμηρίωση κάλυψης ιδίας συμμετοχής σε προσωπικές εταιρείες.
Ενώ στη παρ 19 του άρθρου 20 η διάταξη έχει σχετική πρόβλεψη, αυτή δεν καλύπτει τις Ο.Ε και Ε.Ε.
11.Επιλεξιμότητα νέων μορφών επιχειρήσεων
στο άρθρο 8 παρ.5 του ν.3908/11 στις προβλεπόμενες μορφές επιχειρήσεων πρέπει να προστεθούν:
Στην έννοια της εμπορικής εταιρείας οι ΙΚΕ και οι ΑΕ των Δήμων.
Στην έννοια του συνεταιρισμού οι Κοιν.ΣΕπ του ν.4019/11 καθώς και οι ομάδες Παραγωγών (ΟΠ), οι αγροτικές εταιρικές συμπράξεις (ΑΕΣ) και οι συνεταιριστικές εταιρείες (ΣΕ) του ν. 4015/11 Επίσης το όριο της παρ.5 δ του άρθρου 8 του ν.3908/11 των 300.000 Ευρώ πρέπει να γίνει 500.000 ευρώ, μέχρι το οποίο δικαιούται να υποβάλλει επενδυτικό σχέδιο ατομική επιχείρηση.
12. Σύνταξη οδηγού για τον έλεγχο των επενδύσεων.
Η Γενική Δ/νση Ιδιωτικών Επενδύσεων του Υπουργείου Ανάπτυξης, εντός 6 μηνών, συντάσσει οδηγό με πρότυπα ευλόγου κόστους για τον έλεγχο των επενδύσεων.
Ο οδηγός θα περιλαμβάνει συνήθεις κτιριακές εργασίες ανέγερσης και εκσυγχρονισμού, πρότυπα γραμμών παραγωγής στη μεταποίηση (π.χ γραμμή παραγωγής ελαιουργείων) και τιμές κατασκευής θερμοκηπιακών εγκαταστάσεων ενώ θα δίνονται οδηγίες για την αντιμετώπιση και των περιπτώσεων ιδιοκατασκευής παγίων και ειδικών κατασκευών, όπου αυτό είναι δυνατό. Σε εξειδικευμένες περιπτώσεις για τις οποίες η αρμόδια υπηρεσία στερείται την ανάλογη τεχνογνωσία , δύνανται αυτή να ζητεί από αρμόδιες για το αντικείμενο υπηρεσίες σχετική γνωμοδότηση, η οποία πρέπει να χορηγηθεί εντός είκοσι (20) ημερών από τη λήψη του ερωτήματος ή να ζητηθεί από τον επενδυτή πραγματογνωμοσύνη από επίσημους φορείς (π.χ Τεχνικό Επιμελητήριο, Πανεπιστημιακά Ιδρύματα κ.λπ.)
No comments:
Post a Comment