Αλλάζει όψη η παραλία της Αγριάς, καθώς από χθες άρχισαν να ξηλώνονται όλες οι αυθαίρετες κατασκευές, μπροστά στο φόβο των καταστηματαρχών για νέα επιβολή προστίμων
Αλλάζει όψη η παραλία της Αγριάς, καθώς από χθες άρχισαν να ξηλώνονται όλες οι αυθαίρετες κατασκευές, μπροστά στο φόβο των καταστηματαρχών για νέα επιβολή προστίμων. Οι ίδιοι οι επαγγελματίες άρχισαν να ξηλώνουν όλες τις αυθαιρεσίες που δημιούργησαν και για τις οποίες τους έχουν επιβληθεί ήδη πρόστιμα ύψους 7.000 ευρώ.
Από τους 26 καταστηματάρχες που έχουν αναπτύξει αυθαίρετες κατασκευές, οι τέσσερις συμμορφώθηκαν με τις υποδείξεις της Κτηματικής Υπηρεσίας και της Λιμενικής Αστυνομίας, ενώ εκτιμάται ότι σήμερα θα ακολουθήσουν και οι υπόλοιποι επαγγελματίες, καθώς οι υποθέσεις τους έχουν παραπεμφθεί στη Δικαιοσύνη και επίκειται η εκδίκασή τους.
Μέχρι την εκδίκαση των υποθέσεων, το επόμενο δεκαήμερο, θα πρέπει οι κατασκευές να έχουν απομακρυνθεί, «ώστε να ζητήσουν επιείκεια και να πετύχουν μείωση των προστίμων», επισημάνθηκε από μέλος της Δημοτικής Αρχής.
Από χθες ξηλώνονται τέντες, κιόσκια, ανεμιστήρες, πλαστικά παραπετάσματα, και απομακρύνεται κάθε είδους κατασκευή, ενώ από το σύνολο των καταστηματαρχών της παραλίας το πρόστιμο έχει αποφύγει μόνο ένας, που δεν έκανε κανενός είδους παρέμβαση.
Οι παράνομες κατασκευές ξηλώθηκαν, προκειμένου τα καταστήματα να μπορέσουν να εκμισθωθούν τη νέα χρονιά. Με απόφαση της Κτηματικής Υπηρεσίας του Δημοσίου θεωρείται άκυρη η παραχώρηση χρήσης των τμημάτων της χερσαίας ζώνης λιμένος στον ενιαίο Δήμο Βόλου. Ο Οργανισμός Λιμένος Βόλου είναι από το νόμο υποχρεωμένος, να προχωρήσει στην εκμίσθωση χώρων τη νέα χρονιά προς τους ενδιαφερόμενους ιδιοκτήτες, αλλά μόνο για τμήματα όπου δεν υπάρχουν αυθαίρετες κατασκευές, σύμφωνα με το υπουργείο Ναυτιλίας.
Αυτό δημιουργεί μέγιστο πρόβλημα στην περιοχή της Αγριάς, όπου τα προηγούμενα χρόνια δημιουργήθηκαν ανεξέλεγκτα αυθαίρετες κατασκευές, όπως υπόστεγα, πέργκολες, τέντες κ.λπ., οι οποίες αν δεν αφαιρεθούν, η εκμίσθωση των τμημάτων αυτών θα είναι αδύνατη, με προφανή αρνητικά αποτελέσματα για τους επιχειρηματίες.
Η χρήση της χερσαίας ζώνης της Αγριάς είχε παραχωρηθεί με έκδοση αποφάσεων του Δ.Σ. του ΟΛΒ, στον πρώην Δήμο Αγριάς, έναντι ανταλλαγμάτων, όπως η υποχρέωση να παρέχει τις απαραίτητες υπηρεσίες συντήρησης (καθαρισμούς, ηλεκτροφωτισμό, αποκομιδή απορριμμάτων κ.λπ.).
Στην περίοδο της οικονομικής ύφεσης, με δεδομένη την οικονομική αδυναμία των Δήμων αλλά με γνώμονα την εξυπηρέτηση των πολιτών, ο ΟΛΒ αποδέχθηκε να μην εισπράττει οικονομικό αντάλλαγμα από τους Δήμους, αλλά να συνεχίζεται απρόσκοπτα η παροχή των υπηρεσιών.
Στις περιοχές αυτές ιδιοκτήτες καταστημάτων αναψυχής και εστίασης υπενοικίασαν εκτάσεις από τους Δήμους και προχώρησαν στην ανάπτυξη τραπεζοκαθισμάτων.
Η Κτηματική Υπηρεσία Ν. Μαγνησίας ενημέρωσε τον ΟΛΒ, πως είναι άκυρη η παραχώρηση χρήσης των τμημάτων της χερσαίας ζώνης λιμένος στους Δήμους και πρέπει να ανακληθεί, όπως και έγινε, με αποφάσεις του Διοικητικού Συμβουλίου του Οργανισμού.
Αυτό σημαίνει πως οι απαραίτητες υπηρεσίες συντήρησης, καθώς και η χρήση τους θα πρέπει να γίνεται αποκλειστικά από τον ΟΛΒ, γεγονός που δημιουργεί σημαντικό πρόβλημα, αφού ο Οργανισμός δεν διαθέτει τέτοιες υπηρεσίες (καθαριότητας, αποκομιδής απορριμμάτων κ.λ.π.).
Για να αντιμετωπισθεί το θέμα που δημιουργείται, ο Οργανισμός Λιμένος επεδίωξε, όπως προέβλεπε η νομοθεσία, να επιστρέψει τις εκτάσεις αυτές, οι οποίες δεν εξυπηρετούν λιμενικούς σκοπούς, στον κύριο ιδιοκτήτη, το υπουργείο Οικονομικών και αυτό με τη σειρά του να τις παραχωρήσει στους Δήμους, όπως είχε το δικαίωμα και να συνεχιστεί η διαδικασία χωρίς προβλήματα για τους ΟΤΑ και τους ιδιοκτήτες των καταστημάτων.
Αυτό, ωστόσο, δεν είναι εφικτό να συμβεί σήμερα, αφού η κυριότητα και η περιουσία των λιμανιών, πέρασε από το Υπουργείο Οικονομικών στο ΤΑ.Ι.ΠΕ.Δ., το οποίο δεν έχει αυτή τη δυνατότητα.
Έτσι, ο ΟΛΒ είναι υποχρεωμένος να προχωρήσει ο ίδιος στην εκμίσθωση χώρων, τη νέα χρονιά, προς τους ενδιαφερόμενους ιδιοκτήτες, αλλά μόνο για τμήματα όπου δεν υπάρχουν αυθαίρετες κατασκευές, σύμφωνα με το υπουργείο Ναυτιλίας.
No comments:
Post a Comment