Οι αρμόδιοι φορείς και διαδικασίες έκδοσης ψηφιακών πιστοποιητικών, προκειμένου πολίτες και επαγγελματίες να χρησιμοποιούν ψηφιακή υπογραφή, ορίζονται μεαπόφαση του υπουργού και του υφυπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης Δημήτρη Ρέππακαι Παντελή Τζωρτζάκηαντίστοιχα. Αρμόδια για την παραλαβή των αιτημάτων και την ταυτοποίηση των στοιχείων των φυσικών προσώπων προκειμένου να εκδώσουν ή να ανανεώσουν ψηφιακό πιστοποιητικό είναι τα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ) σε ολόκληρη την επικράτεια.
Νέο στοιχείο αποτελεί η δυνατότητα να πιστοποιηθούν ως Αρχές Εγγραφής και φορείς που εκπροσωπούν επαγγελματικές ενώσεις, που παρέχεται με στόχο την αποκέντρωση αρμοδιοτήτων. Ήδη, ως Αρχές Εγγραφής που μπορούν να ταυτοποιούν τα στοιχεία των μελών τους σε όλη τη χώρα ορίστηκαν το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας και ο Δικηγορικός Σύλλογος Αθηνών.
Σημειώνεται, ότι ήδη από τον Ιανουάριο του 2012, είχαν δοθεί στο πλαίσιο πιλοτικής εφαρμογής 500 ψηφιακές υπογραφές μέσω του ΔΣΑ σε δικηγόρους να μπορούν να καταθέτουν δικόγραφα ηλεκτρονικά, και 500 μέσω του ΤΕΕ σε μηχανικούς για να καταθέτουν με τον ίδιο τρόπο οικοδομικές άδειες. Το ενδιαφέρον των επαγγελματιών και των δύο ειδικοτήτων ήταν ιδιαίτερα αυξημένο.
Πρόθεση του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, είναι να αναπτυχθούν εφαρμογές και υπηρεσίες σύντομα, ώστε να μπορεί ο πολίτης να χρησιμοποιήσει την ψηφιακή του υπογραφή για πλήθος υπηρεσιών, ακόμη και από το κινητό του. Στο πλαίσιο αυτό, γίνονται επαφές με την Ένωση Ελληνικών Τραπεζών, τις εταιρίες τηλεπικοινωνιών κ.λπ.
No comments:
Post a Comment