Συνεδριάζει το Δημοτικο Συμβουλίο στην αίθουσα συνεδριάσεων του Κτιρίου Μελά Λίμνης , την Δευτέρα 21η Ιανουαρίου 2013 και ώρα 18.00 μ.μ για την « κατάρτιση και ψήφιση Προϋπολογισμού οικονομικού έτους 2013»
Κρίσιμος Προϋπολογισμος αν δεν θέλει ο δήμος να μπεί σε εποπτεία και να μην μετατάξει υποχρεωτικά υπαλήλους και αυξήσει τους δημοτικούς φόρους
Με την Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου περί δημοσιονομικών κανόνων (18.11.2012) (ΦΕΚ 228Α/2012), δημιουργήθηκε το Παρατηρητήριο Οικονομικής Αυτοτέλειας ΟΤΑ με σκοπό τη συνεχή παρακολούθηση σε μηνιαία βάση της εκτέλεσης του προϋπολογισμού των δήμων . Σε περίπτωση που διαπιστωθεί απόκλιση από τους τριμηνιαίους δημοσιονομικούς στόχους ενός δήμου άνω του 10% εισηγείται μέτρα για την κάλυψη των αποκλίσεων. Εφόσον η εκτέλεση του προϋπολογισμού του εξακολουθεί να παρουσιάζει απόκλιση για δύο συνεχόμενα τρίμηνα και διαπιστωθεί ότι δεν έχουν ληφθεί μέτρα διόρθωσης τότε ο δήμος υπάγεται υποχρεωτικά σε πρόγραμμα εξυγίανσης με σκληρούς όρους.
Μάλιστα, μεταξύ των μέτρων που μπορεί να ληφθούν είναι αναστολή προσλήψεων, επιβολή υποχρεωτικών μετατάξεων προσωπικού, αύξηση των ιδίων εσόδων από φόρους, τέλη, δικαιώματα και εισφορές, αύξηση του ανώτατου συντελεστή επιβολής του Τέλους Ακίνητης Περιουσίας για τα ακίνητα που βρίσκονται στην εδαφική περιφέρεια του δήμου σε ποσοστό μέχρι και 3‰ .Και όχι μόνο. Ακόμα και περιορισμό των δαπανών μόνο σε υποχρεώσεις μισθοδοσίας και λοιπές απολύτως ανελαστικές δαπάνες.
Παραδοσιακά χαμηλοί βαθμοί υλοποίησης προϋπολογισμού
Ο βαθμός υλοποίησης των προϋπολογισμών του δήμου είναι εξαιρετικά χαμηλός. Απο τα δημοσιευμένα στοιχεια περίπου το μισό του προϋπολογισμού εξόδων δεν υλοποιείται
Συγκεντρωτισμός: Κανένα κονδύλι στις τοπικές κοινότητες
Οι προηγούμενοι προϋπολογισμοί του δήμου ηταν μη αποκεντρωμένοι αφού δεν απέδιδαν ούτε την πάγια προκαταβολή που δικαούνται τοπικές και δημοτικές κοινότητες με την αιτιολογία οτι δεν τους μεταβιβάστηκαν συγκεκριμένες αποφασιστικού χαρακτήρα αρμοδιότητες. Έτσι περνούν την σκόπελο του άρθρου 86 του ν. 3852/10 που προβλέπει πάγιες προκαταβολές προς τις τοπικές κοινότητες. Γιατί αυτός ο συγκεντρωτισμός στο δήμο μας και η υποβάθμιση και ουσιαστική εξαφάνιση του θεσμού των τοπικών κοινοτήτων;
Είναι αμφίβολο αν ο προϋπολογισμός "προ-εγκρίθηκε" όπως είναι υποχρεωτικό από ένα άλλο υποβαθισμένο θεσμό στο δημο μας, την Επιτροπή Διαβούλευσης.
Αποκλίσεις απο το 5ετές Επιχειρησιακό Πρόγραμμα του δήμου
Ο προϋπολογισμός εξειδικεύει καθε έτος το ψηφισμένο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα του δήμου που ψηφίστηκε στις 28/12/11. Οι ποηγούμενοι προϋπολογισμοί είχαν σοβαρές αποκλίσεις απο το επιχειρησιακό πρόγραμμα.
Αύξηση της εξάρτησης απο επιχορηγήσεις
Ο προϋπολογισμός του 2012 είχε περικοπές των δαπανών γύρω στο 20% και με σημαντική αύξηση της εξάρτησης του δήμου απο κρατικές επιχορηγήσεις. Ο Δείκτης Αυτονομίας του προϋπ. 2012 ήταν 37,79% απο 58,8% το 2011. Δείκτης Αυτονομίας Α' εξαμηνο 2011= 58,8% Ενώ ο Δείκτης Λειτουργικής Αυτονομίας προϋπ. 2012= 36,75%
Χαμηλότερη απόδοση προσωπικού
Δείκτης Απόδοσης Προσωπικού= Συνολικά έξοδα / Σύνολο προσωπικού.
Με τον δείκτη αυτό επιτυγχάνεται μία εκτίμηση της απόδοσης του προσωπικού. Η τιμή του αποτελεί συνάρτηση τόσο του αριθμητή (συνολικά έξοδα) όσο και του παρανομαστή (αριθμός εργαζομένων). Δεν πρέπει να συγχέεται με δείκτες παραγωγικότητας ή αξιολόγησης του προσωπικού, αλλά προσδιορίζει μία τάξη μεγέθους των δαπανών που αναλογούν σε κάθε εργαζόμενο ή το τμήμα των δραστηριοτήτων του Δήμου που υλοποιεί ή έχει υπό την ευθύνη του κάθε άτομο. Σύμφωνα με στοιχεία από το Επιχειρησιακό πρόγραμμα, οι εργαζόμενοι στο δήμο είναι 102 άτομα και ο δείκτης για το 2012 είχε χει ως εξής
Δείκτης Απόδοσης Προσωπικού προϋπ. 2012= 113.976 Ευρώ
Δείκτης Απόδοσης Προσωπικού προϋπολ. 2ο2011= 122.928 Ευρώ
Κάθε εργαζόμενος στο Δήμο αναμένοταν να υλοποιήσει, κατά μέσον όρο, δραστηριότητες αντίστοιχου ύψους 113.976 Ευρώ για το 2012. Αυτό αντιπροσωπεύει μια μείωση 7,3 % απο αυτό που αναμενόταν στο προϋπολογισμό του 2011.
Ο προυπολογισμός του 2012 (απο το Διαύγεια)
No comments:
Post a Comment