Ο Οργανισμός Εσωτερικών Υπηρεσιών Δήμου (οι υπάλληλοι που απασχολεί ο δήμος) προκαλεί ετήσια δαπάνη ύψους 1.865.536,00 €. Ο δήμος απασχολεί 102 υπαλλήλους και πολλές υπηρεσίες που είναι η βασική αρμοδιοτητα τους ανατείθενται σε εξωτερικούς συνεργάτες. Γιατί; Είναι θέμα ελλειπούς κατάρτισης του προσωπικού, υπερβολικού φόρτου εργασίας των δημοτικών υπαλλήλων ή εξυπηρέτηση άλλων σκοπιμοτήτων; Ας μας απαντήσουν οι αρμόδιοι.
Προϋπολογισμός
Ο δήμος μας έχει επανδρωμένο τμήμα Προϋπολογισμού και Λογιστηρίου που αποτελείται 6 υπαλλήλους, οι 4 μάλιστα είναι πανεπηστημιακής μόρφωσης. Το τμήμα αυτό μεριμνά για την τήρηση του συστήματος κατάρτισης των Προϋπολογισμών του Δήμου και συγκεντρώνει τους επιμέρους προϋπολογισμούς των υπηρεσιών και διαμορφώνει και εισηγείται τους συνολικούς Προϋπολογισμούς του Δήμου προς έγκριση από τα αρμόδια όργανα.
Σε πρόσφατη δημοσίευση της οικονομικής επιτροπής στο Διαυγεια φαίνεται οτι βασικές αρμοδιοτητες του τμήματος αυτου εκτελεί εξωτερικός λογιστής αφού ο δήμος πλήρωσε 10.000,00 €
για την πληρωμή «Αμοιβή λογιστών για αποτύπωση οικονομικών συναλλαγών του Δήμου Ελυμνίων με διπλογραφική μέθοδο έτους 2010».
Kανένας απο τους υπαλλήλους της ΔΕΥΑ δεν μπορούν να κρατήσουν τα βασικά λογιστικά βιβλία της επιχείρησης και η ΔΕΥΑ πληρώνει επιπλέον 850 ευρώ το μήνα σε εξωτερικό λογιστή (Β4ΩΝΟΛΤ7-0ΤΜ)
Προγραμματισμός
Ο δήμος έχει συστήσει Αυτοτελές Τμήμα Προγραμματισμού, Οργάνωσης και Πληροφορικής το οποίο είναι α αρµόδιο για την ανάπτυξη, εγκατάσταση, λειτουργία και συντήρηση των συστηµάτων ΤΠΕ του Δήµου, περιλαµβανοµένης της ευθύνης εκπλήρωσης του έργου του ΚΟ.Σ.Ε.(Κοµβικό Σηµείο Επαφής) του Δήµου. Η οικονομική επιτροπή του δήμου πρόσφατα ενεκρινε 12.300,00 € σε βάρος του προϋπολογισμού του οικονομικού έτους 2012 , για την πληρωμή «Παραμετροποίηση των μηχανογραφικών εφαρμογών».Επίσης διέθεσε 2.000 ευρώ για την «συντήρηση ανάπτυξη και αναβάθμιση του ιστότοπου του δήμου.
Ο δήμος διαθετει Γραφειο Προγραµµατισµού στο οποίο ο δήμαρχος είχε αναθέσεις στις 5/10/11 την σύνταξη του 5-ετους Επιχειρησιακού προγράμματος Τελικά ο δήμος πληρωσε 25 χιλιάδες ευρώ στην ΑΕΙΦΟΡΙΚΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΕΠΕ για να το συντάξει.
Το Γενάρη του 2012 ο δήμος μας απέκτησε διαχειριστική επάρκεια τσύμφωνα με την οποία πιστοποιείται οτι μπορεί να εκτελέσει έργα ΕΣΠΑ καθώς και τις τεχνικές τους μελετες . Η πιστοποίηση σημαίνει ότι ο δήμος διαθέτει τα προσωπικο που μπορεί να εκτελεσει τις απαιτούμενες διαδικασίες προγραμματισμού, ανάθεσης και διαχείρισης συμβάσεων, παρακολούθησης και πιστοποίησης του φυσικού αντικειμένου και οικονομικής διαχείρισης έργου Προσφατα ο δήμος ανέθεσε με κόσοτος 50.000 Ευρώ στην ΑΕΙΦΟΡΙΚΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΕΠΕ. τγς "υπηρεσίες τεχνικής βοήθειας" για την υποστήριξη στα έργα που ήδη έχει υποβάλει στο ΕΣΠΑ αλλά και βοήθεια στην συμμετοχή του και σε κάθε μελλοντική πρόσκληση ΕΣΠΑ.
Καθαριότητα
Το Τμήμα Καθαριότητας και Ανακύκλωσης, Συντήρησης Πρασίνου απασχολεί 18 μόνιμους υπαλλήλους παρόλα αυτά πληρώνει άλλα 270.000 Ευρώ το χρόνο σε έκτακτο προσωπικό (διμηνίτες και οκταμηνιτες) με το γνωστό τρόπο προσλήψεων, για τους 6 χιλιάδες τόνους σκουπίδια που παραγεο δήμος μας ετησίως.
Δεν είναι όμως ούτε αυτοί αρκετοί και αν κρίνουμε απο την κατασταση καθαριότητας του δήμου υπαρχουν πολλα ερωτηματικά για την παραγωγικότητα τους και την συνολική διαχείριση αυτού του τομέα απο ένα καλό-αμοιβόμενο αντιδημαρχο καθαριότητος. Οπως δημοσιεύτηκε Διαύγεια ο δήμος φέτος αποφάσισε να προχωρήσει συμπληρωματικά στην ανάθεση του καθαρισμού κοινόχρηστων χώρων και των παραλιών του δήμου σε ιδιώτη. Συγκεκριμένα ενέκρινε πιστώσεις για τα παρακάτω.
Πίστωση 10.500,00 € μετά Φ.Π.Α για «Καθαρισμούς κοινοχρήστων χώρων».
Πίστωση 10.500,00 € μετά Φ.Π.Α για «Αμοιβή για καθαρισμό παραλιών».
Πίστωσης 10.500,00 € μετά Φ.Π.Α για την «Συντήρηση χώρων γυμναστηρίων».
Πέρυσι για τις παραπάνω υπηρεσίες ο δήμος είχε προβεί ξανά σε απευθείας ανάθεση έργου αξίας 17.000 ευρώ σε συγκεκριμένο άτομο.Οπως διαπιστώθηκε και σε άλλες περιπτώσεις ο δήμος μας προτιμά τις απευθείας αναθέσεις.
Οι Δήμοι μπορούν να αναθέτουν απευθείας ή με συνοπτική διαδικασία (πρόχειρο διαγωνισμό) παροχή υπηρεσιών με βάση τα επιτρεπόμενα χρηματικά όρια όπως αυτά καθορίζονται με τις εκδιδόμενες αποφάσεις του Υπουργού Οικονομίας και Οικονομικών. Τα ανωτέρω χρηματικά όρια έχουν διαμορφωθεί (ΦΕΚ 1291/11-8-2010): για απευθείας ανάθεση μέχρι του ποσού των 20.000€ μη συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ. Επισημαίνεται όμως ότι σε καμία περίπτωση δεν είναι επιτρεπτή η κατάτμηση έργου.
έχει ο Δήμος 102 διοικητικούς υπαλλήλους (στα γραφεία γενικά) και 18 στην καθαριότητα;
ReplyDeleteκάτι δεν πάει καλά.