Το λιμάνι Μαντουδίου εκτός Σχεδίου Στρατηγικού και Επιχειρησιακού Προγράμματος του Οργανισμού Λιμένων Ευβοίας για το 2013-2018. Προβλέπεται επέκταση των λιμενικών εγκαταστάσεων της Λίμνης για τις τουριστικές ανάγκες του δήμου |
Πριν λίγο καιρό βγήκε στην επιφάνεια ένα αποκαλυπτικό έγγραφο του νεοσύστατου Οργανισμού Λιμένων Νομού Ευβοίας (ΟΛΝΕ) για τα λιμάνια πύλες εισόδου της Εύβοιας. Το λιμάνι Μαντουδίου που μέχρι πρότινος ήταν μέσα στα 151 σημαντικά έργα που θα «τρέξουν» στο ΕΣΠΑ δεν συμπεριλαμβάνεται στα σχέδια του ΟΛΝΕ για λιμάνι πύλη.
Αυτό φουντώνει την φημολογία ότι το λιμάνι κατασκευάζεται για να εξυπηρετήσει τα οικονομικά συμφέροντα ομίλου που δραστηριοποιείται στην περιοχή και στο χώρο της εμπορίας φυσικού αερίου.
Η τουριστική κίνηση προς Αη-Γιάννη το Ρώσο μάλλον εξυπηρετείται από τα Λιμάνια Αιδηψού και Λίμνης. Σε μια απο τις πρώτες συνεδρειάσεις του ΟΛΝΕ στις 30/7/2013 για το Σχέδιο Στρατηγικού και Επιχειρησιακού Προγράμματος του οργανισμού για το 2013-2018 που δημοσιεύεται στο Διαύγεια (ΑΔΑ: ΒΛΒΠΟΞΑΤ-4ΡΙ) γίνεται σχεδιαμός για επέκταση της λιμενικής εγκατάστασης στην Λίμνη για την κάλυψη των τουριστικών αναγκών του Αγίου Ιωάννη του Ρώσου.
Τι κάνουν η Δημοτική Αρχή και οι καλοί φίλοι του δήμου τα πρωτεξάδελφα Σίμος και Συμεών;
Το περιεχόμενο του παρακάτω σκανδαλώδους έγγραφου του ΟΛΝΕ υιοθέτησε ο καλός "φίλος του δήμου" βουλευτής κ. Αναγνωστάκης που το κατάθεσε σαν αναφορά στην Βουλή χωρίς να αναρωτηθεί για την υποβάθμιση του Λιμένα Μαντουδίου
Το έγγραφο του ΟΛΝΕ
Το πλήρες κείμενο της επιστολής του Οργανισμού Λιμένων Νομού Εύβοιας είναι το ακόλουθο:
ΘΕΜΑ: "Διαβατηριακοί έλεγχοι –Πύλες εισόδου –εξόδου"
ΣΧΕΤ: Α) Ν. 4150 /2013 άρθρο 51 (ΦΕΚ 102 Α΄/29-04-2013 ).
Β)Αριθμ. 8312.13/01/2013/11-06-2013
Απόφαση Υπουργών Οικονομικών-Ναυτιλίας & Αιγαίου.
1. Σε εκτέλεση διαλαμβανομένων σχετικής (Α) επήλθε μετατροπή του Λιμενικού Ταμείου Χαλκίδας σε ανώνυμη εταιρεία του Ν. 2932/2001 και συγχώνευση όλων των Λιμενικών Ταμείων Νομού Ευβοίας και μεταφορά των αρμοδιοτήτων τους στην εν λόγω Α.Ε.
2. Με αφορμή το πρόσφατο γεγονός κατάπλου στον λιμένα Αιδηψού την 02-09-2013 του πλοίου Ε/Γ –Κ/Ζ "ORIENT QUEEN" σημαίας Μάλτας, που μετέφερε σε πλού αναψυχής εκ του εξωτερικού οκτακόσιους (800) επιβάτες –τουρίστες , για τους οποίους απαιτήθηκε διαβατηριακός έλεγχος προκειμένου στο συνολό τους να αποβιβασθούν και να μετακινηθούν οδικώς πρός το ιερό προσκύνημα "Οσίου Ιωάννου του Ρώσου". Δεδομένου ότι ο έλεγχος αυτός (διαβατηριακός) τελικώς υλοποιήθηκε αναγκαστικά εκ του λιμένα Βόλου την 01-09-2013 (παρ όλο που ο εν λόγω λιμένας ήταν εκτός των προγραμματισμένων λιμένων κατάπλου του προαναφερόμενου πλοίου ) λόγω ελλείψεως διαβατηριακού ελέγχου –καθορισμού πύλης εισόδου –εξόδου στον λιμένα Αιδηψού ,κρίνουμε σκόπιμο ως φορέας πλέον διαχείρισης και εκμετάλλευσης όλων των υπαγόμενων λιμένων στα πρώην λιμενικά Ταμεία του Νομού, να σας γνωρίσουμε αναλυτικώς τα κάτωθι:
Α) Ο λιμένας Καρύστου και εν γένει η θαλάσσια του αυτού όρμου περιοχή , λόγω της γεωγραφικής θέσης (πλησίον διεθνούς διαύλου διελεύσεως πλοίων απο και προς το Αιγαίο πέλαγος, πλησίον ακρωτηρίου ΄΄Κάβο Ντόρο΄΄ κ.λ.π) αποτελεί για τον νομό Εύβοιας, τον κύριο όρμο καταφυγής πλοίων ξένης και Ελληνικής σημαίας, τόσο για προστασία απο ανέμους και δυσμενείς καιρικές συνθήκες, όσο και για διαδικασίες - ενέργειες πράξεων μεταβολής πληρωμάτων (απολύσεις –ναυτολογήσεις αλλοδαπών ναυτικών) και παραλαβής τροφοεφοδίων και ανταλλακτικών εντός Ελληνικών χωρικών υδάτων.
Β) Ο λιμένας Κύμης,σύμφωνα με την υλοποίηση της μελέτης των νέων Λιμενικών έργων, πέραν απο επιβατηγός λιμένας, πρόκειται να αξιοποιηθεί άμεσα τόσο ως τουριστικός λιμένας για την προσέλκυση και παραμονή σκαφών αναψυχής Αλλοδαπής και Ελληνικής σημαίας δυνάμει καταβολής τέλους -χρηματικού ανταλλάγματος για τον ελλιμενισμό, όσο και για χρήση ως εμπορικός λιμένας (κατάπλους –απόπλους πλοίων ξένης σημαίας), προς άμεση εξυπηρέτηση των εμπορικών και λοιπών αναγκών της ευρύτερης αυτού περιοχής (Κεντρική Εύβοια κ.λ.π).
Γ) Οι Λιμένες Αιδηψού και Λίμνης Ευβοίας, πρόκειται στα άμεσα μελλοντικά σχέδια του Οργανισμού, να αξιοποιηθούν τουριστικά με προσέλκυση και κατάπλους Ε/Γ –Κ/Ζ πλοίων ξένης σημαίας, με μεταφορά τουριστών (Ρωσικής ως επί το πλείστον υπηκοότητας). Οι εν λόγω τουρίστες πέραν των παροχών του πλού αναψυχής και κρουαζιέρας στις Ελληνικές θάλασσες και νησιά ,θα έχουν την δυνατότητα ως ομόθρησκοι και στα πλαίσια ανάπτυξης του θρησκευτικού τουρισμού ,να επισκέπτονται οδικώς και οργανωμένα το ιερό προσκύνημα "Οσίου Ιωάννου του Ρώσου", που αποτελεί ξεχωριστό και ιδιαίτερο πόλο έλξης πιστών (χριστιανών ορθόδοξων) παγκοσμίως.
3. Η πολυπόθητη όμως ανάπτυξη μιάς περιοχής τόσο τουριστικά όσο και εμπορικά καθώς και η δημιουργεία θέσεων εργασίας και οικονομικής ευρωστείας, εξαρτάται κατά την άποψή μας, απο την υλοποίηση των απαιτούμενων κατά περίπτωση υποδομών και κρατικών παροχών –Υπηρεσιών. Επί της προκειμένης, αν και υφίστανται λιμενικές υποδομές στους προαναφερόμενους προς αντίστοιχη αξιοποίηση λιμένες, εξ αυτών ( λιμένων ) απουσιάζει ο απαιτούμενος κατά την περίπτωση αστυνομικής φύσεως έλεγχος και συγκεκριμένα ο έλεγχος και η ολοκλήρωση των διαβατηριακών διατυπώσεων εισερχομένων και εξερχομένων στην /απο την χώρα ατόμων. Με δεδομένο ότι σήμερα η μοναδική καθορισθείσα πύλη ειδόδου –εξόδου για το Νομό Ευβοίας είναι ο Λιμένας Χαλκίδας και κατά συνέπεια το Τμήμα Ελέγχου Διαβατηρίων της Α.Δ ΕΥΒΟΙΑΣ, παρακαλούμε για την αξιολόγηση και την αντίστοιχη κατά κρίση προώθηση του εν λόγω εγγράφου-αιτήματος αρμοδίως, ούτως ώστε εξεταστεί η δυνατότητα καθορισμού και ίδρυσης επιπρόσθετα νέων πυλών διαβατηριακού ελέγχου εισόδου –εξόδου ατόμων στον Νομό, στους λιμένες-περιοχές που παρουσιάζουν το μεγαλύτερο τουριστικό και εμπορικό ενδιαφέρον και ειδικότερα στους λιμένες Αιδηψού –Καρύστου –Κύμης .
4. Παρακαλούμε για την ενημέρωση και τις δικές σας ενέργειες.
Για τον Οργανισμό
Αθανάσιος Κ. Τσέργας -
Δεν ξαναψηφίζω Λιμνιώτη για Δήμαρχο. Θα το ρίξω στο Λιαγκάκη να πιάσει τόπο
ReplyDeleteΚάποιο λάθος έγινε για ψάξτε το. Το "ORIENT QUEEN" δεν ήξερε για το λιμάνι Μαντουδίου που είναι λειτουργικό από το Μάιο για αυτό πήγε στην Αιδηψό . Μάλλον ο ΟΛΝΕ αγνοεί την ύπαρξη Λιμανίου μεγαλύτερου απο αυτου του Πειραιά στο Μαντούδι. Έχουμε δηλώσεις από έγκυρη και αξιόπιστη πηγή, τον κ, Καντζούρα στο Παλμό της Βόρειας Εύβοιας στις 28 Απριλίου 2013.Ο κ. Καντζούρας δήλωσε αποκλειστικά στο Παλμό τα παρακάτω, δεν μπορεί να έπεσε τόσο πολύ έξω
ReplyDelete"Το λιμάνι του Μαντουδίου γίνεται λειτουργικό τέλος Μαΐου και υπάρχει ενδιαφέρον από μεγάλους επενδυτές και πλοιοκτήτες, πιθανόν να αποκτήσουμε και γραμμή Μαντούδι – Βόρειες Σποράδες. Το λιμάνι είναι μεγάλο, μεγαλύτερο ακόμα και από του Πειραιά, τα καράβια θα μπορούν να μπουν εδώ, μόνο όταν έχει 10 μποφόρ δεν θα μπορούν. Υπάρχουν πολλοί ενδιαφερόμενοι, θα προσπαθήσουμε και εμείς όσο μπορούμε, εμείς βέβαια δεν εκδίδουμε άδειες, αλλά θα βοηθήσουμε και μπορεί να έχουμε και εμπορική γραμμή»
http://www.palmosev.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=1949:--l-------r&catid=14:neamantoudilimnhagianna&Itemid=15
O Katzouras na ekane lathos i akoma xeirotera na eipe psemata...!? Mpa me tipota apokleietai... Ontos tha egine kapoio lathos...
ReplyDelete
ReplyDeletehttp://www.radiomarathonios.com/easyconsole.cfm/id/1/lang/easyconsole.cfm/id/935
ποιο orient queen και λοιπές ψαρόβαρκες το independent of seas έχει προγραμματίσει την επίσκεψη και παραμονή στο λιμάνι του μαντουδίου υπερ πλήρες τουριστών που θα επισκεφτουν τον αη.
ReplyDeleteκαι αυτό γιατί δεν ευδοκίμασε η πρόταση του κεδίκογλου πριν μερικές δεκαετίες πως απο το λιμάνι του μαντουδιού θα στέλνουν οι αγρίτες την παραγωγή τους στις σποράδες.
Πάτε καλά που περιμένεται πως το λιμάνι θα είναι τουριστικό;
Αποκλειστικά για το αέριο και μάλιστα όχι φυσικό, αυτό θα έρθει σε κάποια στιγμή με αγωγό, αλλά για το αέριο που παράγεται απο το πετρέλαιο και είναι φθηνώτερο και περισσότερο ρυπογόνο.
ΆΝΤΕ ΜΕΡΙΚΟΊ ΞΟΦΛΗΜΈΝΟΙ ΚΑΘΊΣΤΕ ΣΤΑ ΚΑΦΕΝΕΊΑ ΓΙΑ ΚΟΤΣΟ....
ReplyDelete