Saturday, September 22, 2012

Ο ιστότοπος του δήμου μας "αναπτύσσεται" και "αναβαθμίζεται".





Η ιστοσελίδα του δήμου βγήκε στον αέρα στι 29 Μαρτίου 2011, αλλά σήμερα έχει περιπέσει σε αχρηστία


Απύθμενο πιθάρι. Σπατάλη χωρίς αποτελέσματα.


Η οικονομική επιτροπή  του δήμου με πρόσφατη απόφαση της  διέθεσε 2.000 ευρώ για την «συντήρηση ανάπτυξη και αναβάθμιση του ιστότοπου www.malian.gov.gr» Σύμφωνα με την απόφαση της επιτροπής «η εργασία αφορά την συντήρηση της ιστοσελίδας www.malian.gov.gr, υποστήριξη για ενημέρωση δραστηριοτήτων, δημιουργία εναλλασσόμενων θεμάτων δημοσκοπήσεων ανά χρονικά διαστήματα, παρακολούθηση και έλεγχος του site για διαπίστωση τυχόν προβλημάτων ή δυσλειτουργίας αυτού, έλεγχος για ανεπιθύμητα spam e-mail και καθαρισμός αυτών». Ας ελπίσουμε ότι αυτη την φορά, μετά το σκάνδαλο του δωρέαν δημοτικού Wifi  που κόστισε 84.000 ευρώ και δεν λειτούργησε ποτέ όπως έπρεπε, αυτά θά είναι λεφτά που θα πιάσουν τόπο.



Το πρόγραμμα δράσης του δήμου για το 2012  πρόβλεπει και  11.070 Ευρώ για την συντήρηση κόμβων & τερματικών του ευρυζωνικού δικτύου του Δήμου.




Σε αχρηστία


Η ιστοσελίδα του Δήμου Μαντουδίου-Λίμνης-Αγίας Άννας (malian.gov.gr ) λανσαρίστηκε στις 29 Μαρτίου 2011. Δεν είναι γνωστό πόσο κόστισε, δέν υπήρχε Διαύγεια τότε.  Η σχετική ανακοίνωση του Δήμου διαλαλούσε ότι η ιστοσελίδα «είναι ανοιχτή και φιλόξενη για όλους τους δημότες και τους φίλους και θα εμπλουτίζεται συνεχώς».



Παρότι δεν παρουσιάζει λειτουργικά προβλήματα η ιστοσελίδα δεν είναι ούτε ανοιχτή ούτε εμπλουτίζεται με χρήσιμες πληροφορίες όπως διατεινόταν στην ανακοίνωση του ο δήμος. Οι τελευταίες αναρτημένες αποφάσεις του δημοτικού συμβουλίου είναι Δεκέμβριος του 2011.




Ποια επιτροπή;


Η επιτροπή ποιότητας ζωής που είναι υποχρεωμένη από τον νόμο να αναρτά τις αποφάσεις της στην ιστοσελίδα του δήμου δεν έχει αναρτήσει καμιά απόφαση, με σοβαρά ερωτηματικά αν λειτουργεί τέτοια επιτροπή στο δήμο. Η μόνη επιτροπή που δραστηριοποιείται έντονα όχι στην ιστοσελίδα στο Διαύγεια είναι η οικονομική επιτροπή. Κύρια ενασχόληση της είναι οι αναθέσεις προμηθειών και έργων του δήμου.




Ποια ενημέρωση των δημοτών;


Η σελίδα για την ενημέρωσης των δημοτών  στον ιστότοπο του δήμου που συμπεριλαμβάνει προκηρύξεις θέσεων εργασίας, προμηθειών και έργων είναι ανενημέρωτη το τελευταίο χρόνο. Ακόμη και οι λίγες προσλήψεις και αναθέσεις προμηθειών/έργων που δεν γίνονται απευθείας δεν αναρτώνται στην ιστοσελίδα. Ουσιαστικά η ιστοσελίδα  έχει περιπέσει σε αχρηστία, όχι γιατί παρουσιάζει κάποια τεχνικά προβλήματα ή έχει σχεδιαστεί κακά, άλλα γιατί δεν υπάρχει κάποιος να την ενημερώνει.




Άλλοι δήμοι


Σε άλλους δήμους οι ιστοσελίδες είναι χρήσιμα εργαλεία για αύξηση της παραγωγικότητας του δήμου άλλα και καλύτερης εξυπηρέτησης των δημοτών. Παράδειγμα στο δήμο Θέρμης οι δημότες μπορούν να αναφέρουν τοπικά προβλήματα όπως πεταμένα σκουπίδια, καμένες λάμπες ηλεκτροφωτισμού, σπασμένα πλακάκια στα πεζοδρόμια, παράνομες διαφημιστικές πινακίδες, παράνομα παρκαρισμένα οχήματα κλπ. Οι χρήστες μπορούν επίσης να κάνουν προτάσεις για τη βελτίωση των υποδομών της γειτονιάς τους ενώ έχουν τη δυνατότητα ακριβούς προσδιορισμού της θέσης του προβλήματος πάνω στο χάρτη και επισύναψης σχετικών φωτογραφιών. Κάθε καταχώρηση αρχικά βρίσκεται στην κατάσταση «Υποβλήθηκε». Μόλις ο υπεύθυνος υπάλληλος του Δήμου λάβει γνώση και την προωθήσει στο αρμόδιο τμήμα, η κατάσταση αλλάζει σε «Σε εξέλιξη». Τέλος, όταν το θέμα διεκπεραιωθεί η κατάσταση γίνεται «Διεκπεραιώθηκε». Ο πολίτης που έκανε την καταχώρηση ενημερώνεται με e-mail για κάθε αλλαγή της κατάστασης.



Την εφαρμογή δημιούργησε ο Δήμος Θέρμης, στο πλαίσιο της συμμετοχής του στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα «People» «Έξυπνα αστικά οικοσυστήματα ανοιχτής καινοτομίας για προώθηση μελλοντικών ψηφιακών υπηρεσιών»,. Ίσως αυτό να αποτελέσει ένα καλό παράδειγμα και για το δήμο μας.







Διαδικτυακές υπηρεσίες έξυπνης πόλης απο τον δήμο Θέρμης ένα παράδειγμα για μίμηση





No comments:

Post a Comment