Προτεραιότητα για το Υπουργειο Τουρισμού αποτελεί η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου στην Κρήτη και τους δώδεκα μήνες του έτους.
Αυτό ανέφερε η υπουργός Τουρισμού Ολγα Κεφαλογιάννη σε συνάντησή της με τον περιφερειάρχη Κρήτης Σταύρο Αρναουτάκη. .
Σύμφωνα με το MIW μέτρα για την αναπτυξη του τουρισμού θα πρέπει, μεταξύ άλλων, να εστιάζουν:
- Στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου στην Ελλάδα.
- Στη διαφοροποίηση, με εναλλακτικές μορφές, του παραδοσιακού «καλοκαιρινού» τουρισμού (συνέδρια, κλασσική Ελλάδα, αθλητισμός, κ.λπ.).
- Στην υιοθέτηση νέων πολιτικών marketing, για την καλύτερη εμπορική τοποθέτηση της εικόνας της χώρας.
- Στην ανάπτυξη νέων ειδών εκδηλώσεων, για την αύξηση του αριθμού επισκεπτών από το εξωτερικό (φεστιβάλ, αθλητικά τουρνουά, εκπαιδευτικές εκδρομές, κ.α.).
- Στην ενδυνάμωση του «εγχώριου» τουρισμού.
- Στην ανάπτυξη νέων εγχειρημάτων (π.χ. ειδικών θεματικών πάρκων).
Γενικά
Η τουριστική βιομηχανία συνεισφέρει στην Ελληνική οικονομία περίπου 16,5% του ΑΕΠ. Η συνολική απασχόληση στην τουριστική οικονομία (758.300 θέσεις εργασίας) αντιστοιχεί στο 18,4% των απασχολουμένων. Μέχρι το 2019 η απασχόληση στην τουριστική οικονομία μπορεί να αυξηθεί τουλάχιστον κατά 360.000 άτομα, καλύπτοντας το 100% των ανέργων κατά το 2009. Ο ελληνικός τουρισμός είναι ένας από τους ελάχιστους τομείς της εθνικής οικονομίας, ο οποίος είναι ανταγωνιστικός σε παγκόσμιο επίπεδο. Σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού (WTO), η Ελλάδα το 2011 ήταν 17η σε επίπεδο διεθνών αφίξεων και 19η σε επίπεδο εσόδων. Επίσης, σύμφωνα με το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ (WEF) το 2011, η χώρα μας καταλαμβάνει την 29η θέση μεταξύ 139 χωρών στο Δείκτη Ταξιδιωτικής και Τουριστικής Ανταγωνιστικότητας, ενώ στο Γενικό Δείκτη Ανταγωνιστικότητας καταλαμβάνει μόλις την 83η. Σήμερα, ο ανταγωνισμός από αναδυόμενους μεσογειακούς προορισμούς είναι έντονος, ιδιαίτερα σε επίπεδο τιμών και προσφερομένων υπηρεσιών Συγκριτικά βρισκόμαστε στη 114η κατάταξη διεθνώς με βάση τις τιμές στο κλάδο, ενώ αυξητικά κινείται και ο ανταγωνισμός από τις υπόλοιπες μεσογειακές χώρες. Ως αποτέλεσμα, το παγκόσμιο μερίδιο της Ελλάδας στις αφίξεις τουριστών έχει μειωθεί τα τελευταία δύο χρόνια, παρά την αίγλη και τις υποδομές που απέκτησε η χώρα μας με την αφορμή των Ολυμπιακών Αγώνων.
Η Ελλάδα μπορεί να αναπτύξει την Τουριστική Βιομηχανία, με επαναπροσδιορισμό της πολιτικής και τη χάραξη μιας μακροπρόθεσμης στρατηγικής για την ανάπτυξη του Ελληνικού τουρισμού, που θα εστιάζει όχι πια στον αριθμό, αλλά στην ποιότητα των αφίξεων και στο μέγεθος της κατανάλωσης των επισκεπτών.
«Να διατηρήσουμε το προϊόν "Ήλιος και Θάλασσα" αναβαθμίζοντας συνέχεια την ποιότητα και βελτιώνοντας τη σχέση τιμή/ ποιότητας σ' όλους τους τομείς και κατηγορίες» Παράλληλα,θα πρέπει να γίνει προβολή όλων των εναλλακτικών μορφών τουρισμού που προσφέρει η Ελλάδα ανά περιοχή.
Περιπατητικός τουρισμός, μαθητικός εκπαιδευτικός τουρισμός (συνεργαζόμενοι με σχολεία και πανεπιστήμια εξωτερικού), θρησκευτικός τουρισμός κυρίως για τη ρωσική αγορά, θαλάσσια σπορ, όπως Wind surfing, καταδύσεις, γαστρονομικός τουρισμός, αγροτουρισμός, αθλητικός τουρισμός, ιαματικός τουρισμός, ταξίδια νεόνυμφων, τέλεση γάμων, κρουαζιέρα και φυσικά ο συνεδριακός τουρισμός, είναι προϊόντα που θα δώσουν την προστιθέμενη αξία στο ελληνικό τουριστικό προϊόν.
Μορφές τουρισμού:
- Αγροτουρισμός
- Οικοτουρισμός – φυσιολατρικός τουρισμός
- Αρχαιολογικός τουρισμός
- Συνεδριακός τουρισμός
- Ορειβατικός και περιπατητικός τουρισμός
- Εκπαιδευτικός-πολιτιστικός τουρισμός
- Τουρισμός υγείας – ιαματικός
- Τουρισμός περιπέτειας
- Αθλητικός τουρισμός
- Χειμερινός τουρισμός
- Παράκτιος, θαλάσσιος τουρισμός και τουρισμός των υγροβιοτόπων
- Θρησκευτικός τουρισμός
Όπως επισημαίνουν εμπειρογνώμονες του χώρου, οι εν λόγω μορφές τουρισμού θα πρέπει να προβληθούν σωστά και ταυτόχρονα να αναζητηθούν στρατηγικές συμμαχίες με αεροπορικές εταιρίες για να φέρουν όλο και περισσότερο κόσμο στην Ελλάδα. Μάλιστα εάν αυτές οι προτάσεις πλαισιωθούν με μείωση του ΦΠΑ, κατάργηση "σπατόσημου" από Νοέμβριο έως Απρίλιο με σταδιακή μείωσή του για όλο τον χρόνο, τότε δημιουργούνται όλες οι προϋποθέσεις επιμήκυνσης της τουριστικής περιόδου.
Επιπρόσθετος στόχος για τον Ελληνικό τουρισμό πρέπει να είναι η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, από 5-6 μήνες που είναι σήμερα κατα μέσο όρο, στους 8-9 μήνες, η βελτίωση των παρεχομένων υπηρεσιών και η προβολή του τουριστικού προϊόντος ανά τον κόσμο.
Στον Πίνακα που ακολουθεί δίνονται οι προβλέψεις του Παγκόσμιου Συμβουλίου Ταξιδίων ; Τουρισμού (WTTC) για επιλεγμένες χώρες που δυνητικά μπορούν να θεωρηθούν ως εναλλακτικοί προορισμοί σε σχέση με την Ελλάδα έως το 2020.
Ετος | 2011 | 2012 | 2015 | 2020 | Αύξηση Δεκαετίας | Αύξηση (%) |
(σε χιλιάδες επισκέπτες) | ||||||
Ελλάδα | 14.081,4 | 14.840,6 | 16.925,8 | 20.592,8 | 6.511,4 | 46,2% |
Τουρκία | 27.580,9 | 29.396,3 | 33.034,7 | 39.234,8 | 11.653,9 | 42,3% |
Αίγυπτος | 12.567,6 | 12.727,1 | 14.603,7 | 18.488,1 | 5.920,5 | 47,1% |
Αλβανία | 2.753,3 | 2.871,7 | 3.163,1 | 3.666,9 | 913,6 | 33,2% |
Κύπρος | 2.437,8 | 2.588,8 | 2.790,1 | 3.005,8 | 568 | 23,3% |
Βουλγαρία | 5.903,5 | 6.170,3 | 6.564,1 | 7.071,5 | 1168 | 19,8% |
Κροατία | 9.616,4 | 10.324,5 | 12.300,3 | 16.559,5 | 6.943,1 | 72,2% |
Οι προβλέψεις του WTTC έχουν ενδιαφέρον καθώς ο συγκεκριμένος οργανισμός επηρεάζει όλους τους διεθνής παράγοντες του τουρισμού και διαμορφώνει κλίμα παγκοσμίως. Η αύξηση που προβλέπεται έως το 2020 είναι της τάξης του 46% και δείχνει τις προοπτικές που μπορεί να έχει ο ελληνικός τουρισμός. Σημειώνεται ότι οι προβλέψεις του Πίνακα βάσει των στοιχείων του WTTCδεν λαμβάνουν υπόψη τους βραχυχρόνιους παράγοντες που μπορούν να επηρεάσουν τις αφίξεις ούτε την αλλαγή τουριστικής πολιτικής που μία χώρα μπορεί να εφαρμόσει.
ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΚΘΕΣΗΣ ΤΟΥ EUROBAROMETER ΤΟ 2010
Σύμφωνα με την έκθεση του οργανισμού «Eurobarometer The Gallup Organisation» (2010 -αριθμός 291) παρουσιάζονται οι παρακάτω τάσεις για την Ελληνική Τουριστική Αγορά. Η έκθεση αφορούσε την παρουσίαση έρευνας που πραγματοποιήθηκε στην Ελλάδα το 2009 καθώς και σε άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Κοινότητας και αφορούσε το Τουριστικό Προϊόν.
Τα Αποτελέσματα της Έρευνας
1) Το 42,6% το Ελλήνων που δεν ταξίδεψαν, δεν το έπραξαν εξαιτίας οικονομικών προβλημάτων ενώ το υπόλοιπο ποσοστό αφορούσε προσωπικούς και άλλους λόγους.
2) Το 53,2 των Ελλήνων που ταξίδεψαν είχαν ως στόχο την ξεκούραση και το υπόλοιπο ποσοστό αφορούσε διασκέδαση κτλ.
3) Το 49,8% των Ελλήνων ταξίδεψε στον προορισμό του οδικώς, το 20,6% ακτοπλοϊκώς και το 18,5% αεροπορικώς.
4) Το 79,2% των Ελλήνων που ταξίδεψε οργάνωσε ατομικά τις διακοπές του ενώ το 9,1% το έπραξε μέσα από ένα Ταξιδιωτικό Γραφείο και το 5,1% μέσα από το Ιντερνετ. Αντίστοιχα στην Ευρώπη των 27 το 23,5% οργάνωσε τις διακοπές του μέσα από ένα ταξιδιωτικό γραφείο και το 10,6% μέσα από το ίντερνετ.
5) Το 61,7% των Ελλήνων προτιμά να ταξιδεύει σε γνωστούς παραδοσιακούς προορισμούς, το 25% σε αναπτυσσόμενους / νέους προορισμούς ενώ το υπόλοιπο ποσοστό δεν εμφανίζει προτιμήσεις.
Σε λοιπές ερωτήσεις δόθηκαν οι παρακάτω απαντήσεις:
6) Στην ερώτηση πως αποφασίζεται την επιλογή του ταξιδιωτικού σας προορισμού, το 31,2% αποφασίζει βάσει προτάσεων τρίτων, το 23,1% αποφασίζει βάσει αναζητήσεων στο Ίντερνετ ενώ το υπόλοιπο ποσοστό αφορά προσωπική πείρα κτλ.
7) Στην ερώτηση ποιοι παράγοντες επηρεάζουν την επιλογή του ταξιδιωτικού σας προορισμού, το 36,6% απάντησε η ποιότητα του περιβάλλοντος, το 26,4% η κουλτούρα / κληρονομιά του προορισμού, το 18,6% η διασκέδαση, το 4,7% η τέχνη και το λοιπό ποσοστό άλλοι λόγοι
No comments:
Post a Comment