Στο τελευταίο Δημοτικό Συμβούλιο στις 24/9/13 απουσίαζε το 26% των δημοτικών συμβούλων και πάνω από τους μισούς συμβούλους της μείζονος αντιπολίτευσης. Κάποιοι είναι συστηματικοί "κοπανατζήδες" , κάποιοι άλλοι, ταχτικοί "θαμώνες" των Δημοτικών Συμβουλίων , δεν έχουν καμιά παρέμβαση στις διαλογικές συζητήσεις για τα θέματα που συζητούνται και καμιά άλλη πρωτοβουλία. Το όνομα τους δεν εμφανίζεται σε κανένα από τα πρακτικά συνεδριάσεων του δημοτικού συμβουλίου, είναι βουβοί και αόρατοι. Οι δημοτικοί σύμβουλοι βέβαια σύμφωνα με το νόμο έχουν απεριόριστο το δικαίωμα της γνώμης και της ψήφου κατά συνείδηση. Κάποιοι από αυτούς έχουν επιλέξει να μην ασκούν αυτό το δικαίωμα και απλώς παρευρίσκονται στα συμβούλια για να ψηφίζουν παραταξιακά όλες τις προτάσεις του συνδυασμού τους. Καποιος θα ρωτήσει γιατί επιδιώκουν να εκλεχθούν αν βλέπουν τόσο μειωμένο τον ρόλο τους.
Οι δημοτικοί συμβουλοι μπορούν αν το επιλέξουν να διαδραματίσουν 3 σημαντικους ρόλους σε ένα δήμο: έχουν πολιτικό, αναπτυξιακό και κοινωνικό ρόλο.
Οι δημοτικοί σύμβουλοι , ως φορείς άμεσης δημοκρατικής νομιμοποίησης, αποτελούν τους βασικούς εκφραστές των συμφερόντων όλων των πολιτών αλλά και τους θεσμικούς ιμάντες διασύνδεσης της γειτονίας και του χωριού, με τις διαδικασίες διαμόρφωσης των βασικών πολιτικών επιλογών του Δήμου.
Οι δημοτικοί σύμβουλοι αποτελούν τους βασικούς φορείς διαμόρφωσης και υλοποίησης αναπτυξιακών πρωτοβουλιών που σχετίζονται με τις αρμοδιότητες των Δήμων σε καίριους τομείς, όπως η αδειοδότηση τοπικών οικονομικών δραστηριοτήτων, η οικιστική ανάπτυξη, η γεωργία, η κτηνοτροφία και η αλιεία.
Τέλος, στο πεδίο της κοινωνικής ενσωμάτωσης και συνοχής διαγράφεται ένας νέος σημαντικός κοινωνικός ρόλος των δημοτικών συμβούλων, καθώς οι νέοι Δήμοι έκτελουν κρίσιμες λειτουργίες στο πεδίο της κοινωνικής πολιτικής και πρόνοιας με στόχο την ανααίτιση, στο μέτρο του εφικτού, των επιπτώσεων της δυσμενούς οικονομικής κατάστασης στην οποία έχει περιέλθει η χώρα.
Ο ρόλος των αιρετών οργάνων των δήμων είναι λοιπόν κομβικός, καθώς αποτελούν όχι μόνο το θεσμικό ιμάντα για την άρθρωση των αναπτυξιακών επιλογών των επιμέρους χωρικών ενοτήτων του νέου δήμου, στο πλαίσιο της διαμόρφωσης των βασικών αναπτυξιακών πολιτικών, αλλά κυρίως το βασικό εκφραστή και θεμελιωτή του αναπτυξιακού οράματος της περιοχής. Η τοπική ανάπτυξη είναι μια διαδικασία που απαιτεί ισχυρή ηγεσία για την παρακίνηση του ενδογενούς αναπτυξιακού δυναμικού, την ευαισθητοποίηση, τη διαμόρφωση και επικοινωνία ενός σαφούς και ολοκληρωμένου αναπτυξιακού οράματος για την περιοχή.
Η πρωτοβουλία για την ανάληψη ενός τέτοιου αναπτυξιακού ρόλου στην τοπική κοινωνία μπορεί να προέλθει από πολλούς διαφορετικούς πολιτικούς, οικονομικούς και κοινωνικούς φορείς, όπως τοπικά επιμελητήρια και αντι- προσωπευτικές επαγγελματικές οργανώσεις, επιχειρήσεις και ομάδες πολιτών. Σε κάθε όμως περίπτωση, ο ρόλος των δημοτικών συμβούλων είναι κομβικός, καθώς, λόγω της ιδιότητας και της πολιτικής επιρροής τους, είναι σε προνομιακή θέση να συνθέσουν τις επιμέρους πρωτοβουλίες και τα αιτήματα σε ένα συνολικό αναπτυξιακό πρόγραμμα. Ποιες όμως είναι οι αναγκαίες προϋποθέσεις για την ανάληψη και αποτελεσματική εκπλήρωση ενός τέτοιου σύνθετου αναπτυξιακού ρόλου στην τοπική κοινωνία. Η κατανόηση των συγκριτικών πλεονεκτημάτων και μειονεκτημάτων της περιοχής είναι απαραίτητη, καθώς διευκολύνει σε μεγάλο βαθμό την ένταξη των τοπικών αυτών αναπτυξιακών χαρακτηριστικών σε ένα ευρύτερο πλαίσιο. Πώς εντάσσεται η τοπική οικονομία στο ευρύτερο περιφερειακό και εθνικό οικονομικό και επιχειρηματικό περιβάλλον;
Τη γνώση και την ικανότητα συστηματική ανάλυσης των τοπικών αναπτυξιακών δυνατοτήτων και κυρίως των αδύναμων σημείων που δυσχεραί νουν την αναπτυξιακή προοπτική σε τοπικό επίπεδο
Τη συμβολή στη διαμόρφωση ενός ολοκληρωμένου στρατηγικού προγραμματισμού που θα εξειδικεύει τους παραπάνω γενικούς στόχους σε επιμέρους δράσεις και στόχους. Οι διαδικασίες διαμόρφωσης και υλοποίησης επιχειρησιακού σχεδίου του δήμου, του μεσοχρόνιου, ετήσιου και πενταετούς προγράμματος δράσης αποτελούν κρίσιμες λειτουργίες προς την κατεύθυνση αυτή. Το επιχειρησιακό πρόγραμμα καλύπτει το σύνολο των δράσεων τοπικής ανάπτυξης, καθώς και της οργάνωσης των υπηρεσιών των δήμων.
Τα αυξανόμενα αιτήματα των τοπικών κοινωνιών στους τομείς της μέριμνας, της προστασίας των ηλικιωμένων, της ενίσχυσης της οικογένειας, της υποστήριξης των ατόμων με ειδικές ανάγκες και κυρίως της αντιμετώπισης των φαινομένων που σχετίζονται με τον κοινωνικό αποκλεισμό και την περιθωριοποίηση ευάλωτων κοινωνικών ομάδων διαμορφώνουν ένα νέο πλαίσιο απαιτήσεων προς τους αιρετούς εκπροσώπους της τοπικής κοινωνίας. Οι τελευταίοι καλούνται να αναλάβουν πρωτοβουλίες ενίσχυσης των κοινωνικών υποδομών και καλύτερης αντιμετώπισης των καίριων αυτών προβλημάτων. Όπως και στον αναπτυξιακό ρόλο, απαιτείται λοιπόν η ενίσχυση της δυνατότητας άντλησης και επεξεργασίας κρίσιμων πληροφοριών σχετικά με το επίπεδο των κοινωνικών υποδομών που λειτουργούν στο Δήμο, είτε αυτές ανήκουν στις υπηρεσίες τους είτε σε άλλους κρατικούς ή κοινωνικούς φορείς.
και παρόντες να είναι τί να λεει ? μήπως αλλάξει κάτι ? πρόβατα ήταν, πρόβατα είναι πρόβατα θα είναι !! Πολά απο τα παραπάνω ονόματα δέν τα γνωρίζω άλλα με αυτά που βλέπω στον δήμο μας όποιος και να πάρει τις αποφάσεις για τον τόπο μας σίγουρα κατά 90% θα είναι λάθος απόφασή ή θα έχει μεσολαβίσει καμία μίζα για να πέσουν οι υπογραφές
ReplyDeleteMέσα στις υποχρεώσεις του προέδρου του Δημοτικού Συμβουλίου είναι και η ενημέρωση της περιφέρειας για το ποιοι δημ σύμβουλοι απουσιάζουν αδικαιολόγητα από τα συμβούλια. Οσο πληρωνόντουσαν οι σύμβουλοι ερχόντουσαν σχεδόν όλοι. Τώρα κάποιοι εχουν να πατήσουν από 2012(π.χ Περήφανος, Αντρίτσος κλπ). Εχει ενημερώσει η τωρινή πρόεδρος ; Γιατί αν όχι είναι παράπτωμα και τιμωρήτε. Λέτε να την δούμε έκπτωτη;;
ReplyDeleteπρος 11.31
ReplyDeleteΠως φαίνεται ότι ήσουν(ή είσαι) δμόσιος υπάλληλος ή αυτοδιοικητικός και ξέρεις από τον εαυτό σου πως λειτουργεί το σύστημα.!!!!!!