Μέχρι σήμερα η βασική «δεξαμενή» για τη μισθοδοσία των δημοτικών υπαλλήλων και τα λειτουργικά έξοδα δήμων και περιφερειών είναι οι Κεντρικοί Αυτοτελείς Πόροι (ΚΑΠ), οι οποίοι λόγω των μνημονίων μειώθηκαν δραματικά, με αποτέλεσμα οιδήμαρχοι και οι περιφερειάρχες να αντιδρούν έντονα. Οι μεν πρώτοι διότι έτσι θα βάλουν λουκέτο στους δήμους και στις κοινωνικές δομές τους, που σε πολλές περιπτώσεις θα επιβαρύνουν την τσέπη των πολιτών, οι δε άλλοι διότι η ανάπτυξη θα είναι... όνειρο θερινής νυχτός.
Όλα αυτά μέχρι σήμερα. Διότι από τούδε και στο εξής, δήμαρχοι και περιφερειάρχες, με κοινή δήλωση των Οργάνων τους, ΕΝΠΕκαι ΚΕΔΕ, ξεχνώντας την επιβάρυνση του πολίτη και τη
στασιμότητα σε έργα ανάπτυξης που επιφέρουν οι μειωμένοι ΚΑΠ, ζητούν από την κυβέρνηση να παρακρατηθεί η εξοικονόμηση πόρων που θα γίνει από τη μείωση των αντιμισθιών τους από τους ήδη μειωμένους ΚΑΠ (διαβάστε παρακάτω τι προβλέπει το Μεσοπρόθεσμο 2013-2016 για τη μείωση στις αντιμισθίες των αιρετών).
Μάλιστα, όπως σημειώνουν ΕΝΠΕ και ΚΕΔΕ, στην κοινή τους δήλωση, και με αφορμή τη νέα μείωση στους μετακλητούς υπαλλήλους σε δήμους και περιφέρειες, «οι συγκεκριμένες ρυθμίσεις που περιλαμβάνονται στο σχέδιο νόμου εξυπηρετούν άλλες σκοπιμότητες και όχι την εξοικονόμηση πόρων (σ.σ. υπολογίζονται στα 5 εκατ. ευρώ). Σε μια τέτοια κρίσιμη περίοδο που διέρχεται η χώρα, οι λογικές αυτές μας βρίσκουν τελείως αντίθετους».
Αξίζει, πάντως, να σημειωθεί πως δεν πάει καιρός που ο πρόεδρος της ΚΕΔΕ διαμαρτυρήθηκε έντονα, με επιστολή του στον υπουργό Εσωτερικών, για την επιπλέον επιβάρυνση των δήμων και με τη μισθοδοσία των υπαλλήλων ΚΕΠ, τονίζοντάς του πως «σε μια χρονική στιγμή που πολλοί δήμοι εναγωνίως προσπαθούν να καλύψουν τη μισθοδοσία και τις λειτουργικές τους δαπάνες, παρόμοιες ενέργειες έρχονται να επιβαρύνουν επιπλέον οικονομικά τους δήμους που ήδη βρίσκονται σε οικονομικό αδιέξοδο». Όπως επίσης δεν πάει καιρός και από την ενημερωτική καμπάνια της ΚΕΔΕ για τον κίνδυνο λουκέτου στις κοινωνικές δομές εξαιτίας των μειωμένων ΚΑΠ.
Να σημειωθεί πως ήδη ο πρόεδρος της ΕΝΠΕ, περιφερειάρχης Αττικής έχει στείλει ανοιχτή επιστολή στον Πρωθυπουργό, κατηγορώντας τον πως με το Μεσοπρόθεσμο και τις ρυθμίσεις που προβλέπονται για τους αιρετούς και το προσωπικό, πέραν του ότι απέχει παρασάγγας από ό,τι τους έλεγε προεκλογικά, θέλει να επιστρέψει την Αυτοδιοίκηση στο παρελθόν και στους διορισμένους περιφερειάρχες.
ΤΟ ΠΟΛΥΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΜΠΔΣ 2013-2016
Η ΚΟΙΝΗ ΔΗΛΩΣΗ ΕΝΠΕ - ΚΕΔΕ
Η προβλεπόμενη εξοικονόμηση πόρων από όλες τις μειώσεις και περικοπές στις αντιμισθίες των αιρετών (Περιφερειαρχών, Δημάρχων, Αντιπεριφερειαρχών, Αντιδημάρχων, Προέδρων Περιφερειακών και Δημοτικών Συμβουλίων και Συμπαραστάτη του Πολίτη και της Επιχείρησης) και την κατάργηση των μετακλητών υπαλλήλων είναι περίπου 5 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση, σύμφωνα με τον αρμόδιο Αναπληρωτή Υπουργό Οικονομικών. Η ΕΝΠΕ και η ΚΕΔΕ αντιπροτείνουν την αφαίρεση του ισόποσου από τους ΚΑΠ του εκάστοτε έτους, προκειμένου να μπορέσουν οι Δήμοι και οι Περιφέρειες να συνεχίσουν εύρυθμα τη λειτουργία τους.
Η Αυτοδιοίκηση έχει συνεισφέρει όσο κανένας άλλος φορέας της Κεντρικής και Γενικής Κυβέρνησης στη δημοσιονομική προσαρμογή της χώρας. Οι συγκεκριμένες ρυθμίσεις που περιλαμβάνονται στο σχέδιο νόμου εξυπηρετούν άλλες σκοπιμότητες και όχι την εξοικονόμηση πόρων. Σε μια τέτοια κρίσιμη περίοδο που διέρχεται η χώρα, οι λογικές αυτές μας βρίσκουν τελείως αντίθετους.
«Τσεκούρι» στις αντιμισθίες αιρετών κατά περίπου 22%
Μέσω του Μεσοπρόθεσμου Προγράμματος Δημοσιονομικής Σταθερότητας 2013-2016 (ΜΠΔΣ), πέφτει «μαχαίρι» στις μειώσεις των αιρετών (δημάρχων και περιφερειαρχών) κατά περίπου 22% από 1-1-2013, αφού -βάσει «Καλλικράτη»- διαμορφώνεται με βάση το μισθό του γενικού γραμματέα υπουργείο, ο οποίος από το νέο χρόνο θα είναι 3.450 ευρώ.
Αυτό σημαίνει άμεσα πως η αντιμισθία ενός περιφερειάρχη ή ενόςδημάρχου σε δήμο με πληθυσμό άνω των 100.000 κατοίκωνθα πέσει από τα 4.500 ευρώ που είναι σήμερα στο μισθό του γενικού γραμματέα υπουργείου ή αποκεντρωμένης διοίκησης, ήτοι3.450 ευρώ.
Σε ένα δήμο από πληθυσμό από 20.000 μέχρι 100.000 κατοίκους, η αντιμισθία του δημάρχου σήμερα διαμορφώνεται στα 3.600 ευρώ (το 72% των αποδοχών γενικού γραμματέα υπουργείου). Από 1.1.2013, θα διαμορφωθεί στα 2.484 ευρώ.
Σε δήμους με πληθυσμό από 20.000-100.000 κατοίκους , η αντιμισθία των δημάρχων, σήμερα, είναι ισόποση με το 60% των αποδοχών γενικού γραμματέα υπουργείου, ήτοι 2.700 ευρώ. . Από 1.1.2013, θα διαμορφωθεί στα 2.070 ευρώ.
Ανάλογα, διαμορφώνονται και οι μισθοί των αντιπεριφερειαρχών (75% της αντιμισθίας των περιφερειαρχών) και αντιδημάρχων (50% της αντιμισθίας των δημάρχων).
Να σημειωθεί πως την πρώτη μείωση κατά 10% (η επίσημη εκδοχή του υπουργείου, 15% η «ανεπίσημη» στις αντιμισθίες τους υπέστησαν δήμαρχοι και περιφερειάρχες την 1η Σεπτεμβρίου.
«Πετσόκομα» στην αντιμισθία προέδρων δημοτικών και περιφερειακών συμβουλίων
«Τσεκούρι» πέφτει κυριολεκτικά, με το ΜΣΔΠ, στις αντιμισθίες των προέδρων των περιφερειακών και δημοτικών συμβουλίων που μειώνονται και διαμορφώνονται όχι με βάση σε ποσοστό της αντιμισθίας του περιφερειάρχη ή δημάρχου, όπως ισχύει σήμερα, αλλά κατά 50% με βάση το ποσό που θα παίρνουν μέχρι 31.12.2012. Αναλυτικότερα:
Ενώ μέχρι τις 31.12.2012 η αντιμισθία του προέδρου του περιφερειακού συμβουλίου είναι το 50% επί της αντιμισθίας του περιφερειάρχη, ήτοι 2.250 ευρώ, από 1.1.2103 θα είναι το 50% όχι επί της νέας αντιμισθίας των δημάρχων ή των περιφερειαρχών, αλλά με βάση όσα έπαιρναν στις 31.12.2102, δηλαδή 1.125 ευρώ.
Στο ίδιο μήκος κύματος, κινείται και η μείωση στην αντιμισθία προέδρου δημοτικού συμβουλίου. Έτσι, για παράδειγμα, σε έναδήμο με πάνω από 100.000 κατοίκους, ενώ μέχρι τις 31.12.2013 θα παίρνει το 40% της αντιμισθίας του δημάρχου, δηλαδή 1.800 ευρώ, από 1.1.2013 θα λαμβάνει το 50% της αντιμισθίας που θα έχει μέχρι το τέλος του χρόνου, και όχι το 50% της νέας, μειωμένης αντιμισθίας του δημάρχου, ήτοι 900 ευρώ.
Μηδέν αποζημίωση για τα μέλη δημοτικού συμβουλίου και επιτροπών
Επίσης, σύμφωνα με το Μεσοπρόθεσμο, από 1.1.2013, τα μέλη των δημοτικών συμβουλίων, των οικονομικών επιτροπών των δήμων, των επιτροπών ποιότητας ζωής και των λοιπών επιτροπών των δημοτικών συμβουλίων των δήμων, καθώς και των διοικητικών επιτροπών του άρθρου 164 του ν.3852/2010 (Α' 87) δε λαμβάνουν αποζημίωση για τη συμμετοχή τους στις συνεδριάσεις των ανωτέρω οργάνων.
Νέο καθεστώς για υγειονομικά, ασφαλιστικά
Παράλληλα αναφορικά με τα ασφαλιστικά τους δικαιώματα «οι δήμαρχοι διατηρούν το καθεστώς υγειονομικής περίθαλψης στο οποίο υπάγονταν πριν την εκλογή τους στις ανωτέρω θέσεις, οι δε αναλογούσες κρατήσεις, υπολογίζονται επί της αντιμισθίας που λαμβάνουν, βαρύνουν τους ίδιους και αποδίδονται, ανά μήνα, στον οικείο φορέα.».
Επιπλέον, από 1.1.2013 οι συντάξεις των αιρετών οργάνων των ο.τ.α. α' και β' βαθμού που λαμβάνουν και δεύτερη κύρια σύνταξη από οποιοδήποτε φορέα κοινωνικής ασφάλισης ή το Δημόσιο, μειώνονται κατά 20%, ενώ το ποσοστό αυτό διαμορφώνεται σε 30% εάν λαμβάνουν και τρίτη σύνταξη συμπεριλαμβανομένης και της βουλευτικής ή της χορηγίας.
Επίσης, ο χρόνος ασφάλισης σε οποιονδήποτε ασφαλιστικό φορέα καθώς και στο Δημόσιο δεν μπορεί να χρησιμεύσει για τη θεμελίωση ή την προσαύξηση βουλευτικής σύνταξης ή σύνταξης αιρετού οργάνου των ο.τ.α. α' και β' βαθμού.
Τέλος, η εξ ιδίου δικαιώματος σύνταξη για όσα από τα πρόσωπα της προηγούμενης περίπτωσης θα θεμελιώσουν συνταξιοδοτικό δικαίωμα από την 1.1.2013 και μετά, καταβάλλεται με τη συμπλήρωση του 67ου έτους της ηλικίας τους, με εξαίρεση όσα από αυτά είναι ανίκανα για κάθε βιοποριστικό επάγγελμα κατά ποσοστό 67% και άνω.
No comments:
Post a Comment