Tuesday, November 27, 2012

Mε τη στήριξη των δήμων πληθαίνουν τα κοινωνικά φροντιστήρια στην Ελλάδα




Πληθαίνουν συνεχώς τα Κοινωνικά Φροντιστήρια στην Ελλάδα, κυρίως με τη στήριξη των δήμων, τα οποία δημιουργήθηκαν έχοντας ως στόχο την πρόσβαση σε αυτά όσο το δυνατόν περισσότερων μαθητών, των οποίων οι οικογένειες αντιμετωπίζουν οικονομικά προβλήματα.

Τα ιδιωτικά φροντιστήρια αποτελούν εδώ και χρόνια μια πραγματικότητα στην εκπαίδευση των μαθητών όλων των βαθμίδων, δεδομένων των συνθηκών που επικρατούν στα ελληνικά σχολεία και τα Κοινωνικά Φροντιστήρια στο πλαίσιο των ίσων ευκαιριών στην εκπαίδευση που πρέπει να απολαμβάνουν όλοι παρέχουν αφιλοκερδώς μαθήματα σε μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου. Η συγκεκριμένη δράση έχει πάρει σάρκα και οστά με πρωτοβουλία των δήμων και με τη στήριξη των καθηγητών που συμμετέχουν ενεργά για την υλοποίηση της.

Στον δήμο Ζωγράφου ξεκίνησε ήδη από τον Μάιο να λειτουργεί πιλοτικά Κοινωνικό Φροντιστήριο και από τον Σεπτέμβρη ξεκίνησε ο 2ος κύκλος με τεράστια επιτυχία και ανταπόκριση. Περισσότερα από 100 παιδιά παρακολουθούν μαθήματα στα Κοινωνικά Φροντιστήρια του δήμου, ενώ άλλα 80 αναμένεται να ενταχθούν στο πρόγραμμα μέχρι τα Χριστούγεννα. Όπως δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο γενικός γραμματέας του δήμου Ζωγράφου, Γεώργιος Μεντζελίδης «η ανταπόκριση των μαθητών ήταν πέρα από κάθε προσδοκία. Πραγματικά η ζήτηση για συμμετοχή είναι τεράστια με αποτέλεσμα να καθίσταται αναγκαίο ο δήμος να διαθέσει χώρους για τα μαθήματα σε ακόμα δύο δημοτικά κτίρια, φτάνοντας τα τρία».

Η οργάνωση των Κοινωνικών Φροντιστηρίων στου Ζωγράφου γίνεται από το Κέντρο Επιμόρφωσης του δήμου και τη διδασκαλία των μαθημάτων αναλαμβάνουν εθελοντικά καθηγητές από σχολεία της περιοχής, η προσέλευση των οποίων στην όλη προσπάθεια είναι μαζική. Τα ωράρια διδασκαλίας είναι από τις 15:00-21:00 και οι μαθητές είναι δημότες της περιοχής που πηγαίνουν στην Α' Β' και Γ' Λυκείου και τα μαθήματα που παραδίδονται είναι εφ’ όλης της ύλης.

Τα κριτήρια για τη δυνατότητα παρακολούθησης του Κοινωνικού Φροντιστηρίου είναι οικονομικά και κοινωνικά. Προηγούνται παιδιά από άπορες οικογένειες ή με με μακροχρόνια άνεργους γονείς και οφείλουν να προσκομίζουν τα απαιτούμενα δικαιολογητικά. Όπως τόνισε ο κ. Μεντζελίδης «η κοινωνική προσφορά αυτή έχει για τον δήμο μας μηδενικό κόστος και τα οικονομικά προβλήματα που αντιμετωπίζουμε, όπως όλοι οι δήμοι, δεν πρόκειται σε καμιά περίπτωση να δημιουργήσει πρόβλημα στο όλο έργο. Επίσης, θέλω να πω ότι δεν συντελούμε με αυτόν τον τρόπο στην ενίσχυση της παραπαιδείας, καθώς εδώ επιτελούμε αφιλοκερδώς ένα κοινωνικό έργο που είναι για εμάς ένα ηθικό χρέος προς τους οικονομικά ασθενέστερους δημότες μας».

Όσον αφορά κάποιες αντιδράσεις που αρχικά υπήρξαν από κάποια ιδιωτικά φροντιστήρια της περιοχής για αθέμιτο ανταγωνισμό λέει πως «αυτό δεν ισχύει, καθώς οι μαθητές που έρχονται στα Κοινωνικά Φροντιστήρια, λόγω αδυναμίας οικονομικής ούτως ή άλλως δεν θα πήγαιναν σε κάποιο ιδιωτικό».

Το Ίλιον είναι ένας ακόμα δήμος της Αττικής, στον οποίο λειτουργεί από το Σεπτέμβριο Κοινωνικό Φροντιστήριο και στο οποίο παρακολουθούν μαθήματα, περίπου 200 μαθητές από την Γ’ Γυμνασίου και όλες τις τάξεις του Λυκείου, ενώ διδάσκουν εθελοντικά 45 καθηγητές. Τα μαθήματα λαμβάνουν χώρα στο 1ο Λύκειο της περιοχής, από τις 14:30 έως τις 22:00 και τα τμήματα αποτελούνται, με μέγιστο αριθμό, από 15 μαθητές.

Όπως είπε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο δήμαρχος Ιλίου, Νίκος Ζενέτος «στόχος της όλης προσπάθειας είναι η υποστήριξη των οικογενειών του δήμου μας που δεν έχουν τη δυνατότητα να στείλουν τα παιδιά τους σε κάποιο ιδιωτικό φροντιστήριο και εντάσσεται στο πλαίσιο της γενικότερης κοινωνικής πολιτικής. Με αυτή τη δράση δεν υποστηρίζουμε και δε θεσμοθετούμε την παραπαιδεία, την οποία ασφαλώς δεν εγκρίνουμε, καθώς εδώ έχουμε μια διαφορετική περίπτωση με καθαρά κοινωνικό χαρακτήρα και με μηδενικό κόστος για το δήμο μας. Ως εκ τούτου θα ήθελα να ευχαριστήσω όλους τους καθηγητές που συμμετέχουν αφιλοκερδώς σε αυτή την προσπάθεια σε μια περίοδο που η οικονομική κρίση αναμφίβολα πλήττει και τους ίδιους και τις οικογένειές τους».

Από την πλευρά του ο καθηγητής φυσικής Βασίλης Παπαγιάννης που διδάσκει σε Κοινωνικό Φροντιστήριο τονίζει: «συμμετέχω σε αυτή την προσπάθεια με διάθεση να προσφέρω και με αγάπη προς τα παιδιά που είναι το μέλλον αυτής της χώρας και πρέπει όλοι σε αυτή τη δύσκολη περίοδο να σταθούμε δίπλα τους με όλες μας τις δυνάμεις».

Η Νατάσα Λάμπρου, καθηγήτρια αρχαίων ελληνικών αναφέρει πως «πολλές, ελληνικές και μη, οικογένειες αδυνατούν σ’ αυτή τη δυσμενή χρονική συγκυρία να στείλουν τα παιδιά τους σε κάποιο ιδιωτικό φροντιστήριο, με αποτέλεσμα αυτά να υστερούν από τα υπόλοιπα παιδιά, οι οικογένειες των οποίων έχουν αυτή τη δυνατότητα. Ως εκπαιδευτικός θεωρώ χρέος μου να σταθώ δίπλα σε αυτά τα παιδιά και με μεγάλη χαρά συμμετέχω εθελοντικά σε αυτό το εγχείρημα με προσωπικό χρονικό και οικονομικό κόστος».

Η Κατερίνα Γιαννοπούλου που διδάσκει λογοτεχνία επισημαίνει: «αισθάνομαι πολύ χαρούμενη που μπορώ και προσφέρω κι εγώ τις δυνάμεις μου σε αυτή την πολύ αξιέπαινη προσπάθεια. Θέλω να τονίσω πως είχα τη δυνατότητα να εργαστώ σε κάποιο ιδιωτικό φροντιστήριο, με ελάχιστα χρήματα, εντούτοις επέλεξα να προσφέρω αφιλοκερδώς έργο στο Κοινωνικό Φροντιστήριο του δήμου Ιλίου, καθώς εδώ λαμβάνει χώρα μια κοινωνική δράση στην οποία αισθάνθηκα την υποχρέωση να σταθώ αλληλέγγυα».

Μεταξύ των δήμων που λειτουργούν Κοινωνικά Φροντιστήρια είναι και οι δήμοι Κηφισιάς, Πεύκης-Λυκόβρυσης, Κερατσινίου, Ταύρου, Νέας Μάκρης, Μεγάρων Πειραιά, ενώ αντίστοιχες δράσεις λαμβάνουν χώρα και σε δήμους του πολεοδομικού συγκροτήματος Θεσσαλονίκης, αλλά και σε πόλεις της περιφέρειας όπως στο Ηράκλειο, στα Χανιά, στην Κόρινθο, στην Πάτρα, στο Ναύπλιο, στο Αίγιο, στην Ξάνθη και στην Πρέβεζα.

Εκτός από τα Κοινωνικά Φροντιστήρια που λειτουργούν με την υποστήριξη των δήμων, Κοινωνικό Φροντιστήριο λειτουργεί και στην περιοχή της Βουλιαγμένης με πρωτοβουλία της ΜΚΟ «Όλοι Μαζί». Η αναπληρώτρια πρόεδρος της Οργάνωσης, Θεοδώρα Δρίμη μιλώντας στο ΑΜΠΕ δίνει το στίγμα της συγκεκριμένης δράσης λέγοντας ότι «έχουμε ξεκινήσει την προσπάθεια αυτή από το Σεπτέμβριο και παρά τις τεράστιες δυσκολίες που αντιμετωπίζουμε, λόγω έλλειψης χρημάτων, καταφέραμε και λειτουργούμε στην περιοχή της Βουλιαγμένης σε χώρο που μας έχει παραχωρηθεί δωρεάν ένα τμήμα με δέκα παιδιά. Το τμήμα αποτελείται από μαθητές Λυκείου διαφόρων περιοχών της Αθήνας και διδάσκονται όλα τα μαθήματα. Τα κριτήρια επιλογής των παιδιών είναι οικονομικά και κοινωνικά και στην πράξη και οι δέκα μαθητές ανήκουν σε οικογένειες που και οι δύο γονείς τους είναι μακροχρόνια άνεργοι. Οι καθηγητές, οκτώ στον αριθμό, είναι όλοι εθελοντές και δίνουν με αγάπη τον καλύτερο τους εαυτό. Εμείς παρά τις τεράστιες δυσκολίες του εγχειρήματος θα συνεχίσουμε και θα επιδιώξουμε να αυξήσουμε τον αριθμό των παιδιών που θα λαμβάνουν τη βοήθεια μας, καθώς το δικαίωμα στη μόρφωση είναι για όλους έχοντες και μη».

No comments:

Post a Comment